Kåre Andreas
Gjest-
Posts
707 -
Joined
-
Last visited
About Kåre Andreas
- Birthday April 3
Medlemsinfo
-
Bosted
Jessheim & Vestfold
-
Medlemskort
Tilsendt i posten og digitalt
Profile Information
-
Kjønn
Male
-
Interesser
70 OG 80 Talls Ford
Recent Profile Visitors
6632 profile views
Kåre Andreas's Achievements
Ford RS (6/6)
-
Klubben kan jo foreslå en merkes cup. Slik eks BMW, Porsche har i dag. Mulig det blir lettere å få gjennomslag for noe slikt i fremtiden..
-
Braid felger, tåler mye mer juling enn Compomotive og er som regel non kilo lettere. Populære blitt i Rallycross da de tåler bra med juling. Ellers så vil jeg si at Compomotive ikke er dårlige felger, de tåler endel de og. Stian Sørlie har Braid
-
Batteridrevet muttertrekker. Hva skal man kjøpe?
Kåre Andreas replied to and's topic in Generell bilprat
Har også Milwaukee muttertrekker. Hendig format, og god batteri kapasitet. 1 batteri holder fint ei løps helg med av på montering av 20 hjul. Min er 5 år gammel og en trofast sliter uten brekarsje eller batteri som er blitt dårlige. -
Ok tar de, ringer etter jobb i morgen.
-
Er det alu eller stål hjul muttere på de gp a hjulbolta, m14x1,5? Og kunne du målt diameter på hylsene?
-
FCN Hovedtreff 2017. 9-10september 2017 Vålerbanen.
Kåre Andreas replied to and's topic in Treff og arrangementer
Den Køln akslingen har vel fått et ufortjent dårlig rykte, men holder like bra som Banjo. Ble bra tider denne gang Kværner 1.47 blank, det er ikke dårlig med så enkel doning og mye kø kjøring. -
FCN Hovedtreff 2017. 9-10september 2017 Vålerbanen.
Kåre Andreas replied to and's topic in Treff og arrangementer
Blir det snø?? -
Utredning asfaltbane vest for Oslo begynner i 2016.
Kåre Andreas replied to and's topic in Motorsport
Den Banen ved Letohallen mellom Dal og Sessvoll vil jeg tro trolig blir noe alla Vålerbanen dersom det blir aktuelt. Det har kommet meg for øret at den også er tenkt som glatt kjørings / trenings bane for kjøreskolen som ligger på Sesvollmoen. Derfor vil jeg anta at hvis det blir noe av, at det blir litt som Vålerbanen. Det som ble sagt på møtet jeg var på, var at kommunen var positive. Banen trur jeg hvis den blir bygd, ender opp på det gamle grustaket ved Letohallen. Må jo være tomt for grus der snart! Men se bare hvor lang tid det har tatt m Fjord Motorpark, det ble påtenkt / jobbet med allerede 10-15år siden. Håper selvfølgelig på det beste -
std tanstang (u /servo) med ny innmat 2,7 er fint å kjøre med, du har god kontroll på bil. Det at den blir tyngre på rattet merkes mest når du står stille og svinger frem og tilbake, men det skal du vel ikke? Også er det litt motstand når du kjører, men det er bedre at det er det, enn at den blir for lett på styringen i fart, det er skummelt. Min erfaring med dock servo er at den blir for lett på styringen, servo fra cosworth har fin motstand syntes jeg på vingebil værtfall.(men som Kenneth sier får litt å jobbe med når du skal svinge mye frem og tilbake, da slangene er trange, som skaper motstand / friksjon, og kan resultere i at servo olja koker over) Kan også kjøre cosworth servo uten pumpe det går også fint. Ellers er det caster og SAI som påvirker selvoppretting. Det ser du lett om du har mye caster så løfter du bilen når du svinger på flat mark, når du slipper ratte da vil hjula gå mer eller mindre rett. I fart går de rett igjen. Men blir selvfølgelig tyngre på rattet med mye caster da som nevnt du løfter bilen og det krever kraft. For mye caster er heller ikke bra, for da vil bilen krenge mer i sving ved litt god bruk. Ifht rattutslag syntes jeg std sierra tanstang uten servo hadde best rattutslag. Uten å ødelegge noe i geometrien fremme, så kan du få bedre rattutslag ved å evr dreie av litt av kanten på indre styre ledd, slik at kanten på indre styre ledd ikke stopper så tidlig i huset til tanstanga. Du kan si at indre styre ledd er styre stoppen din, den må slankes. Evt lag selv:Bytt ut indre styre ledd med uniballs, og en tykk skive som justerbar styre stopp. Men øye på unibalsen må være på samme plass som der indre styre ledd er (avstand ifht org)ellers vil sjangsen for bump steer være tilstede.
-
Grå compomotive med regn dekk er solgt.
-
Hei Vurderer salg av div felger med dekk, da jeg ser på nye felg dimensjoner. Felger er brukt i Racing, og har noen skjønnhets feil, men fult brukbare. Felger selges med dekk som står på. Kjapp forklaring på dekk dim 235/620/17 De tre første talla er bredde, de tre neste er total diameter i mm. FELG & REGN DEKK 4 stk Compomotive 8x17 ET 35. Med Pirelli regn dekk 225/625/17. Felgene er nesten ubrukt, men har noen riper i lakk og litt gummi rester. Pris 7500,- FELG & SLICKS 4 stk Compomotive 8x17 ET 15. Med Yokohama slicks 240/610/17 og 210/610/17 (et av 210 dekkene har flatt spott / defeffekt) Felgene har vært brukt som trenings hjul, den ene felgen har en bulk i kanten, men holder på luft og rister ikke, fult brukbar! Felgene er spray boks lakket gull fra hvite. Pris 6000,- FELG & SLICKS 2 stk Braid 8x17 ET 10. 2 stk Braid 10x17 ET 37. Med Hoosier slicks 235/620/17 og 265/630/17 (dekka har gått et kval og en finale, 1 dekk koster 4000,- nytt) Felgene er bra, noe stein sprut på ene felgen og en mangler litt lakk i kanten. Solide felger, spesialbestilt i farge og dimensjon. Pris 12000,- HOOSIER SLICKS 4 stk 265/630/17 Slicks. Gått 3 løp, MYE dekk igjen. Pris 1200,- Stk. 2 stk 235/620/17 Slicks (et stk gått 3 løp, 1 stk gått 1 løp da det kom en skrue i dekket, det er plugget) Pris BUD DØRTREKK ALU MK3 & 4 Escort. Himlaga, bra passform! Pris BUD Hentes helst. Gardermoen / Holmestrand Hilsen Kåre Andreas Veim 934 20 374
- 1 reply
-
- 1
-
Noen som vet: Har bytta begge løpehjul, stramme hjul og begge reimene, men har en sånn liten pipe lyd enda. Spraya wd40 på ac pumpe hjulet da ga det seg et lite kvarter. Får man kjøpt dette reim hjulet og bytta det på ac pumpa? Får man kjøpt overhalings sett til Turbon på disse bila, den har begynt å svette litt på undersiden, eller er det best å kjøpe ny? Er det et kjent problem at motorfeste på disse bila knekker (h.s) tråkka på litt inn og ut av ei rundkjøring å da var det knekt tvært av og lå å skrangla. Har hatt bil n i 4 år.
-
FCN Fordtreff på Rudskogen 23 juli 2016.
Kåre Andreas replied to and's topic in Treff og arrangementer
Ifht parkering av biler, hengere osv og plassering av like biler på samme plass (eks Vingebil) har jeg et forslag som kan frigjøre personell. Dette gjør dem når det er Racing helger, spesielt på Våler banen. Ved inngangen til området har de hengt opp et fly foto over anlegget. Der er det markert ut områder for de forskjellige klassene. Hvis dette i tillegg kommuniseres på forhånd så vet stort sett folk hvor de skal. Bør la seg løse dette, da de fleste som kommer på slike bil treff ikke skal etablere seg med store depot telt, lastebiler og busser. -
Høres meget bra ut med 1 stk 2 dagers treff på hver plass. Bra dere er tidlig ute og ser i glasskula allerede nå, det tyder på at noe mer godt er i vente. Jeg SKAL få med meg begge treff i 2017, da jeg ikke får vært på noen i år
-
NM Bakkeløp Vikersundbakken 1 og 2runde 23-24 april 2016.
Kåre Andreas replied to and's topic in Motorsport
Må følge Kjetil og Kristian på Facebook: KK Motorsport. Cosworth og Fiesta dem kjører.