kabbern Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 hei. jeg har nå kjøpt min førrste sierra 4x4.jeg lurte på om jeg kunne ettermontere turbo(injection fra før av) uten særlig store endringer å få dette godkjent som cl turbo?
D.Toft Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 velkommen. sleng på en liten T025 turbo, 0.5 i ladetrykk og godkjenn..
kabbern Posted September 8, 2005 Author Posted September 8, 2005 hehe takk.den går rett på eller må jeg skifte mye motordeler?tenker da på stempler etc
D.Toft Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 så lenge du kjører med lite trykk, så holder det, men det beste er nok cossy stempler, cossy pakning og rådelagre.
kabbern Posted September 8, 2005 Author Posted September 8, 2005 så da den er godkjent er det mulig å smelle på en større turbo å skifte litt her og litt der:)
morty999 Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 (edited) 4x4 er vell dohc.. og hva sier vi her ute om den motoren?? hehe men velkommen hit.. Edited September 8, 2005 by morty999
D.Toft Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 du sier noe der morty.... var kansje litt kjapp der ja.. har du doch, så bytt til ohc.. lettere å trimme den
kabbern Posted September 8, 2005 Author Posted September 8, 2005 du sier noe der morty.... var kansje litt kjapp der ja.. har du doch, så bytt til ohc.. lettere å trimme den <{POST_SNAPBACK}> ok. så jeg godkjenner den som doch og mekker meg en ohc motor istedet?men ohc er også injection?
møffe Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 bare for at drille morty999 lidt.. så behold din dohc. den er meget mere kørevenlig end den gamle kedelige pinto(OHC) på 10,4:1 komp (std) kan du køre med ca 0,7bar.. hvis du giver den benzin nok. så skal det gøres rigtigt så T25,grenrør, vand og ic fra cosworth og så lige en programmerbar motorstyring. det behøver ikke at være så dyrt. bare vær sikker på at du har den forstærkede toppakning i din motor. den holder til meget, og vil du sænke din komp så læg to forstærkede toppakninger i. og så skal du nok blive glad for din dohc med turbo.
Guest fåården Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 bare for at drille morty999 lidt.. takk
RHeskja Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 is-turbo med 4x4 hadde vert en smule fett... cosworth driverk drømmer litt om de... ikke mange som har de... men får bli ferdig me 4x4 vingebilen min først...
frode Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 eller 4x4 dohc med turbo! hehe.. '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Bjørn_H Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 Har vært inne på tanken med turbo jeg oxo... 88 Sierra Cosworth 2wd
2.8 injection Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 sotvifte er fett da 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Leo Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 Er ikke mange som er gale nok til å begi seg ut på turbokonvertering av DOHC. Det kreves en del jobb og MYE flaks for å få det til å holde sammen, DOHC spiser toppakninger originalt. Ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt, skal du turbokonvertere er det nok enklest, tryggest og definitivt billigst å bruke OHC. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
møffe Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 tjaa. men nu skal man ikke dømme bogen på dets omslag. hvis du smider den nye toppakning i din dohc så holder den. den toppakning er faktisk i flere lag en cometic WRC kopi pakning. og jeg kender da en del der har kørt med over 1 bar på den pakning uden problemer. problemet er toppen, der for skal du konvetere til en moderne motorstyring. men skal det være billigt så er 0,5-0,7 bar max på std motor. men bare for at stille det groft op. på en ohc får du ca 10-15 hk bare ved at bearbejde toppen. og her snakker vi om bare næsten 10hk ved at fjerne ventil styr. og ventilerne kan nemt skiftes til støre modeller. du må ikke fjerne noget på en dohc top, for så taber du arbejdsområde og moment.. altså spare du penge på topstykket. på en dohc får man ikke noget ud af at montere større ventiler, for de kan ikke blive ret meget større så jeg ved ikke hvilken motor der er dårligst. men vi kan kalde dohc motoren for overset i tuningsverdenen. for en ohc får aldrig det moment og momentområde som en dohc. det udelukkende pga et en dohc er kvardratisk og en ohc er over kvardratisk, og ohcén mangler kompression. så bare de penge du spare på topstykket´,kan du købe en fuld programmerbar ECU.. ikke den forælede cosworth L6,L8 nej en rigtig motorstyring. den eneste grund til at sænke kompressionen er for at undgå tændingsbanken. men hvad hjelper det når man mister moment når den sænkes. det eneste du får er flere hk. og dte er momentet der er sjovt. så lad være med at tude og køb en DOHC. smid en kompressor på (den passer bedst til motoren) og ta den der fra. det behøver jo ikke at være indviklet og dyrt. jeg driller lige vidre og er der ikke noget om at en OHC spiser kamaksler hurtigere end du kan sige TITTIES ??
Guest Pjuker`n Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Hvor får man tak i kompressor til doch motoren da?En på det engelsk Ford sierra Owners group forumet kjører doch med ca 250hk, lader 1.3 bar...
møffe Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 skal det være en billig kompressor så er en ROOTS sc 16 et udemærket valg. den giver et stort moment i bunden og et meget stabilt tryk over hele skalaen. og kommer fra en toyota og er meget billig. 2500-3500dkr kik på http://www.vae.dk . dog er ulæmpen at den kan max give 0,4 bar standart og du kommer aldrig over 1 bar med den. og den larmer meget. jeg ville nok vælg en ROTREX (dansk kompressor,sentrifrugal) den er dyr men den er meget lækker. har lidt en turbo effekt men uden tøven. ellers er der jo alle de andre modeller.
Guest Pjuker`n Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Ikke får å ta over hele tråden her, men hvordan er det å tilpasse en slik kompressor til en doch? Må vel ha fester, nye reimhjul, lengre reim osv.? Fant et bilde av en doch m/ kompressor:
kabbern Posted September 9, 2005 Author Posted September 9, 2005 Ikke får å ta over hele tråden her, men hvordan er det å tilpasse en slik kompressor til en doch? Må vel ha fester, nye reimhjul, lengre reim osv.? Fant et bilde av en doch m/ kompressor:<{POST_SNAPBACK}> hehe neida det går greit etter å ha sett postene så kanskje kompressor er mer fett,men turbon frister enda
møffe Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 det billede er af mads´s sierra dohc med en roots sc16 kompressor. det er en meget billig kompressor. den køre med std remhjul med 0,45 bar på en dohc. og så er fordelen at remhjulet på kompressoren er med en magnetkobling lige som på en AC kompressor. så den kan kobles fra så motoren virker som en almm NA motor og suger gennem kompressoren. det koster dog ca 10-20% hk. jeg har også sådan en rots komp på lager.. den var en del af mine gamle planer med min nye motor. beslagene er nemme nok at lave.og kompressoren er monteret med en remskive til multirem som på en dohc. dog er roots kompressoren kun med 5 ribber hvor sierraen er med 6. men man kan få drejet en ekstra rille i remhjulet. eller montere en 5 ribbet rem. men det er bare at montere kompressoren og så måle hvor lang remmen skal være og bestill en. nemt. men grunden til at jeg mener at en kompressor er perfekt til dohc motorens store moment i bunden.
D.Toft Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 møffe: er den kompressoren du har liggende lett å montere på ohc motor??
Guest theend Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Kjør på med kompressor Tøft og tenkte litt "nytt" nå når "alle" skal ha turbo
møffe Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 møffe: er den kompressoren du har liggende lett å montere på ohc motor??<{POST_SNAPBACK}> tja det skulle den være. men på en OHC er en turbo nok det bedste. den er jo trods alt ret kedelig rent effekt udviklings messigt. men jeg kan nemt følge dig. du skal ikke ændre din udstødningsmanifold.. eller du kan montere grenrør og vinde moment fra den.
møffe Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 Kjør på med kompressor Tøft og tenkte litt "nytt" nå når "alle" skal ha turbo <{POST_SNAPBACK}> hehe nemlig. det er kompressor vi skal ha på dohc motoren eller gasspjælde og en programerbar ECU..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now