Jump to content

clutch wire

Recommended Posts

Posted

hvor går den etter den har forlatt pedalen? hvor finner jeg den på gearkassa?

Posted

hmm... tror min har ryki.. går den igjenom torpedo veggen? eller skjønnte jeg feil nå?

Posted

ingen som veit? noen vanlige steder den ryker?

Posted

røyk helt nede ved girkassa, er det bare å tre inn nye wire? eller er det et ********?

Posted

bytt hele MED strømpe . det er vanlig DOHC wire så den er ikke dyr . tar en time og bytte .Og foresten tror jeg ikke du får bare wire .Og demonter ingen ting inne i bilen den skal bare trees inn og legges på plass i auto strammeren .

Posted

bytte den feite strømpa som går i motor rommet?

Posted

hvis du bruker 1t på å bytte clutchwire lurer jeg på hvor lang tid du bruker på å starte bilen ;P hvis du står foran motorrommet og titter ned, er wiren festa til en "arm" på høyre sia nede i girkassa. den går ut av et hull i girkassa som er tildekka med en gummi"propp"sak som du tar av. heretter er det lett å hekte av wiren. finner du wiren her, er det bare å følge den opp til torpedoveggen og løsne wiren fra pedalen og dra ut fra motorrommet..

2wd sierra cosworth

Posted

har finni alt, venter bare på å få delene jeg, satt ikke no gummi propp på min...

Posted

mkay.. hvordan er det lettest å få på den nye a? feste den på kassa først?

Posted

1 time???.. rekorden min er på 6 min..

Posted
mkay.. hvordan er det lettest å få på den nye a? feste den på kassa først?

begynn inne i bilen , med og tre wiren på auto strammer .

Og til han som brukte 6 min , kjørte du over polakken som tredde wiren gjennom feste i svingjulshuset - gjennom gummimanskjetten og inn på utløsnings armen ? for og komme til ovenfra klarer ikke jeg .post-17375-0-93969000-1399290254_thumb.jpg

Posted

alt formange ganger :P

bige, løftebukk og kjapt arbeid.. men så har jo jeg bytta en haug av disse.. :)

Posted

fikk fiksa det dah.. ;) bortsett fra at jekken tippa mens jeg lå under der, gjorde sånn passelig vondt kan man si.. men nå har jeg clutch hvertfall..

Posted
fikk fiksa det dah.. ;) bortsett fra at jekken tippa mens jeg lå under der, gjorde sånn passelig vondt kan man si.. men nå har jeg clutch hvertfall..

Ja da lærte du det . Bruk støtter når en er under bilen