Jump to content

Escort cosworth


Recommended Posts

Guest håkon123
Posted

Hadde tenkt å kjøpe meg en escort cosworth, å lurte på om noen kan hjelpe meg med noen spørsmål.. Hvilken modell er "den beste å kjøpe"?? Jeg hadde tenkt å trimme den rundt 350hk, hva som på til for å få så mye hk i den?? Pris? hvordan deler? å leve tid? å når jeg har trimma den kan man montere en boost kontroll å justere den ned til org hk?? fks på vinteren :P

Posted
Hadde tenkt å kjøpe meg en escort cosworth, å lurte på om noen kan hjelpe meg med noen spørsmål..  Hvilken modell er "den beste å kjøpe"?? Jeg hadde tenkt å trimme den rundt 350hk, hva som på til for å få så mye hk i den?? Pris? hvordan deler? å leve tid? å når jeg har trimma den kan man montere en boost kontroll å justere den ned til org hk?? fks på vinteren :P

 

Hei

92 til juni 94 er den "beste" å trimme.

350 riktige hester går såpass godt, så man må tenke litt på andre ting også.

Sjelden du finner noen som er helt standard, men her er en liten liste over ting jeg ville kjøpt til et 350hk oppsett:

Grå 403 dyser ca 3500,-

fittingkitt 500,-

Pleniumshims 1000,-

3" Mongoose 5900,-

Pluggkabler 1050,-

Chip til grådyser 1500,-

Stort filter 1000,-

Alt av slanger 3000,-

Actuator 1050,-

En skikkelig boost controller ca 2000,-

Arp bolter 1900,-

Gr-a pakning 900,-

Dette er da bare deler, som beløper seg til 23300,- + sikkert mange andre ting også.

 

Også kommer ting du helt sikkert må gjøre:

overhaling av motor.

Topp med lett porting 5500,- (styring, tetninger,seter osv)

blokk må garantert borres, og da nye stempler.

Borring 1500,-

Blansering 1400,-

Nye stemple m spor 6500,-

Alle lager 1500,-

Gr-a pakningsett 3500,-

Doble ventilfjærer 2000,-

Et sett med BD kam 4500,-

Tannreim 500,-

spennhjul 1200,-

Alcon clutch 5400,-

RS500 Intercooler 5000,-

Løftere 2400,-

Dette er ikke alt, men det jeg kom på akkurat nå.

Prisen totalt kommer på 40900,- +Delene på toppen 64200,- (!)

PLUSS at du kan garantert legge til 10.000,- i diverse (Olje, filter, lakk, sensorer, slangebiter, rask og rusk.)

Posted

koster og væra kar ja :)

 

og så skal bremser og understell oppgraderes :D

 

ka-ching!! hører lommeboka løper og gjemmer seg med engang, hehe :D

Cosworth!

Posted

Ja, der ser du, dette er sikkert ikke alt. I tillegg er en Ny turbo til 6000-15000,-

Ikke meninga å skremme deg, men det er faktisk dette det koster.

Så en bil med 350-380hk og nybygd motor er verdt 10-20k mere enn en uten trim. ;)

Guest håkon123
Posted

såpass, hadde aldri trudd d skulle være så dyrt;p kansje best å kjøpe en ferdig trimma da:)

Guest håkon123
Posted

er dette en motor som vil holde da?? er de fleste escortene me 350hk kjøpt alt d her?? kansje litt mye rare spørs men må komme litt inn i d her;p

Posted
er dette en motor som vil holde da?? er de fleste escortene me 350hk kjøpt alt d her?? kansje litt mye rare spørs men må komme litt inn i d her;p

kjøp deg Wolf utgaven de tåler mer ,og er mer hk originalt.. så...

Hva er det som tåler mer da?

Posted
er dette en motor som vil holde da?? er de fleste escortene me 350hk kjøpt alt d her?? kansje litt mye rare spørs men må komme litt inn i d her;p

kjøp deg Wolf utgaven de tåler mer ,og er mer hk originalt.. så...

 

 

Sier du det ? Jeg har hørt at de godt kan beskrives som en escort med en dårlig grønndysesats med chip som er druknet i lim inni P 8 hjernen, og ellers noe ekstra småplukk. At bilene er godkjent med 300 hk er største fordelen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...