Jump to content

Cocworth vs mc


Guest jolly

Recommended Posts

Guest lillefot

var en artikkel i bilsport om gamle sierran til ruud (gamle gamle)han kjørte fra sykkel (tror det var r-1) med bilen. Er det noen som har det bladet med den artikkelen i?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke nok å bare ha sett en film og så er det fakta.

 

Å utnytte en slik sykkel fullt ut et total galskap om man ikke har sinnsyke ferdigheter.

På en episode av Fifth Gear testet de bil versus mc på testbanen. MEGET svingete bane. Men da brukte de en virkelig erfaren kar på sykkelen. Og sykkelen vant! Var en eller annen ducati mot en eller annen rå bil. (huske rikke)

 

Og enda litt mer info, R1en på den filmen fra topgear har "bare" 150hk mens idag har dem 180 :)

Den filmen brukte jeg for å vise at man ikke måtte ha noe Enzo Ferrari som noen påsto var det eneste en R1 kunne sammenlignes med.

Om denne R1 i filmen er en 150hk så har den 911 Carrera 4 (4x4) 320hk? 370nm? *Finnes sikkert noen porschefanatikere her som vet siffrene bedre enn meg* De tallene er omtrent en trimma Cosworth 4x4 derfor er den aktuell. Selvsagt er det ikke basta fakta utfra filmen, men en pekepinn.

 

R1 er her kjørt av Niall McKenzie 3 x Superbike Champ i UK Han har kjørt Ducati 996, Yamaha ogSuzuki 2003 911 var her rattet av Jason Plato som de fleste vet hvem er Disse to vet nok hvordan man bruker redskapen.

 

Banen er Thruxton Circuit som er den kjappeste banen i UK Superbike som gir R1 en fordel.

Hvordan testbanen til fifth gear ser ut vet jeg ikke.

 

Om R1 har mer hest idag har vel Porscha det også. Det satt 2 proff racekjørere i og på respektive kjøretøy. Banen lignet på noe man kan finne av svingete veistomper. Men det tråden handler om er jo egentlig 2 lokale helter(ikke racekjørere) på hvert sitt kjøretøy. Vi vet ikke om det er en R1 engang som er motstanderen. Men den er brukt som ett eksempel av flere her i tråden. Skulle ønske Jolly kunne komme på nett med en oppdatering av info siden han har startet den..

 

Som sagt tror jeg Jolly har en mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Ut av sving er sykkel utrolig mye kjappere!

Har selv hatt R1, Og jeg skulle nok kjørt bilen min ganske så hardt for å kjørt fra meg selv på sykkel ;)

 

Jolly: Hvordan MC er det? Er det en gamel gsx fra 88 så er ikke dem så råe på svinger f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Det som gjør at det går å kjøre fra en sykkel på svingete vei er vel at sykkelføreren ofte ikke har baller nok til å nærme seg grensen til sykkelen. Mens bilføreren kanskje oftere har vært på grensen og over den og vet hvordan bilen oppfører seg i en slik situasjon. Feks vinter og våt vei.

 

Men å ta en r1 i rettfrem aks, det er ikke lett. Er ikke helt sikker på hvoir mye en r1 gjør 402 m på, men det er sikkert langt under 12 sek. Og cosworther som gjør 402 på under 12, dem finnes det svært få av.

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan
Hva tror dere?

Hvem kjører fortest på svingete og kronglete vei.??

Motorsykkel eller bil?

Du får maxs 150km/t med bil i gjenonm der (3mil er strekket) med en "godt" trimmet 4x4 cosworth.

 

Jeg tror ikke "mc'n" har noe sjangs.

 

Grunnen til at jeg tar opp dette er at jeg har sagt at jeg kan lett kjøre ifra en mc på de veiene :unsure: 

 

Skulle ikke være noe problem det, mc har ikke noe å stilleopp med i aksen alikevel. Mc spinner på 1 hjul, mens 4x4 spinner på flere :)

 

Tror ikke helt du vet hva du snakker om,men utfordrer du en R1 så stiller jeg mer enn gjærne opp uannsett hvor du vil kjøre bare det er tilrettelagt uten traffikk og fotgjengere(vil nødig kjøre på/ned noen).Har selv NOEN timer på rudskogen med "peden" så jeg håper også du vet å behandle cossien din.Har hatt 4 stk R1 og 4 stk cosworth(har en nå med ca 350 hk,jeg sier ca siden jeg ikke har fått bremset den enda,autronic smc datasprut,simens 550 cm dyser,turbonetics hybrid stage 3 turbo,3" blueflame eksos,oppgraderte bremser,bilstein understell med eiback fjører,polyforinger rund baut,215/45-17.Med 1,9 bar turbotrykk så merker jeg att bilen IKKE har noen mulighet mot min R1.Send meg gjærne en pm så kan vi avtale sted og tid.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gaultier

R1 kjører vel 402m på 10.** sek originalt.. Man skal ha mange mange hester for å klare det tilsvarende i bil..så det å ta en sykkel i aks er bare å glemme!

 

Forresten, R1 vant med mange mange sekunder mot Viper på nürburgring, og det er vel en veldig allsidig bane med mye svinger, lange strekker, oppoverbakker og nedoverbakker.. Ruud klarte å holde TS-Racing sin CBR900RR bak seg på rudskogen ja.. Ligger forresten et klipp på nett hvor han holder en R1 (Bjørn Sjulstok) rett fram, men det kan diskuteres hvor reelt det er!

Link to comment
Share on other sites

R1 kjører vel 402m på 10.** sek originalt.. Man skal ha mange mange hester for å klare det tilsvarende i bil..så det å ta en sykkel i aks er bare å glemme!

 

Forresten, R1 vant med mange mange sekunder mot Viper på nürburgring, og det er vel en veldig allsidig bane med mye svinger, lange strekker, oppoverbakker og nedoverbakker.. Ruud klarte å holde TS-Racing sin CBR900RR bak seg på rudskogen ja.. Ligger forresten et klipp på nett hvor han holder en R1 (Bjørn Sjulstok) rett fram, men det kan diskuteres hvor reelt det er!

 

Stemmer att det var Bjørn(børna)som kjørte mot ruud på rudskogen,men da kjørte vel bjørn på bakhjulet etter som jeg husker.Bjørn kjørte også mot be-4-you volvoen til stian på gardermoen når den gikk og da klarte ikke bjørn å holde følge så det er ikke tvil om at disse bilene går bra.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer att det var Bjørn(børna)som kjørte mot ruud på rudskogen,men da kjørte vel bjørn på bakhjulet etter som jeg husker.Bjørn kjørte også mot be-4-you volvoen til stian på gardermoen når den gikk og da klarte ikke bjørn å holde følge så det er ikke tvil om at disse bilene går bra.

 

Har film da dem er på gardemoen trur jeg å kjører, da er han ikke mye på bakhjulet når han skal prøve å kjøre fra ruud, trur dem hadde lagt en person i bagasjerommet også på sedanen for å få litt vekt over bakhjula..

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mye snakk om antall hester pr kilo her...og i det ene eksempelet sies det at en R1 har 180hk og veier 180kg...altså 1 hest pr kilo. Det er ikke dermed sagt at du må ha 800hk for å kjøre fra denne.  :blink:

 

Jeg kjørte mot en Cbr 600 en gang med en cossie 4x4...tipper sykkelen var en 99modell, og da kom vel de med 105hk om jeg ikke husker feil. Hvis vi sier at denne veier 185kg så blir det ca 0,57 hest pr kilo eller no.

Cossien jeg hadde var det ca 300hk i, og nå husker jeg ikke sånn i farta hva den veier, men tipper på en 1250kg...det blir 0,24 hest pr kilo hvis jeg har regna dette riktig.

I følge disse tallene så har da en Cbr 600 over dobbelt så mange hester pr kilo enn cossien...dvs at en sånn sykkel skulle dratt fra meg ganske lett...enig?

 

Men det som skjedde var at jeg kjørte fra den uten problemer...noen som skjønner denne??

 

Ifølge importøren har en 2005 modell Cbr600rr 66nm i dreiemoment...så da regner jeg på 60nm i dreiemoment på sykkelen jeg kjørte mot. Da får jeg 0,32nm pr kilo.

Gjør jeg samme regnestykket på bilen blir det 0,36nm pr kilo.

Her er det marginalt bedre dreiemoment på bilen enn sykkelen...så i teorien skulle sykkelen fortsatt ha akselerert bedre enn bilen min...ikke sant?

 

Så kan noen fortelle meg hvorfor jeg kjørte fra denne sykkelen selv om den i teorien har over dobbelt så mange hk pr kilo??

 

Det er snakk om fra 80km/t til 180km/t.

 

 

Grunnen til at jeg sa 800hk i viper er fordi det ble lagd en film der de testa nettopp en Viper med 800hk versus 3 hayabusaer med 180hk. Dette var da Rett Frem.

 

Søk etter "800 hp viper gets raped" så finner du den :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Gaultier
Har film da dem er på gardemoen trur jeg å kjører, da er han ikke mye på bakhjulet når han skal prøve å kjøre fra ruud, trur dem hadde lagt en person i bagasjerommet også på sedanen for å få litt vekt over bakhjula..

 

Ja, men som sagt, det kan diskuteres hvor reelt det klippet var..

Link to comment
Share on other sites

På en episode av Fifth Gear testet de bil versus mc på testbanen. MEGET svingete bane. Men da brukte de en virkelig erfaren kar på sykkelen. Og sykkelen vant! Var en eller annen ducati mot en eller annen rå bil. (huske rikke)

Tror jeg har funnet klippet. Er sjefen sjæl Tiffern i Lambo Gallardo mot herr ukjent på Ducati 999.

Har noen viten så fyll gjerne på med spek på disse 2 rakettene.

Noen som vet hvilken bane dette er? Green grass på klippe ved sjøen. Nice! Trodde slikt bare ble laget i PCspill.

 

http://www.gofastvideo.com/gallery/item/pr...ucati-999s.html 8.7MB

Link to comment
Share on other sites

Stemmer att det var Bjørn(børna)som kjørte mot ruud på rudskogen,men da kjørte vel bjørn på bakhjulet etter som jeg husker.Bjørn kjørte også mot be-4-you volvoen til stian på gardermoen når den gikk og da klarte ikke bjørn å holde følge så det er ikke tvil om at disse bilene går bra.

 

Har film da dem er på gardemoen trur jeg å kjører, da er han ikke mye på bakhjulet når han skal prøve å kjøre fra ruud, trur dem hadde lagt en person i bagasjerommet også på sedanen for å få litt vekt over bakhjula..

 

Den personen som satt i bagasjerommet ble plassert der for å filme,jeg var der selv.Å ja,ruud ble frakjørt av bjørn på R1 sin ca halveis på banen.Den tiden satt det vel ca 550-600 hk i bilen til Jan Øyvind og det er IKKE nok til å flise en R1.Skjønner ikke hva enkelte av dere påstår her,men skal en bil kjøre fra en R1 så bør den ha nok med pulver,vet att dreimoment på bil kontra sykkel blir helt feil og sammenligne med men hallo,dette sier seg selv.Det denne tråden startet med var att en cossi 4x4 med litt over 300 hk muligens dro en R1 og da må jeg bare le :D.Jeg skrev tidligere her att jeg var villig til å stille opp på ett race med denne karen under rette forhold,men han gidder jo ikke svare engang :angry:.Tilbudet står enda.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gaultier
Den personen som satt i bagasjerommet ble plassert der for å filme,jeg var der selv.Å ja,ruud ble frakjørt av bjørn på R1 sin ca halveis på banen.Den tiden satt det vel ca 550-600 hk i bilen til Jan Øyvind og det er IKKE nok til å flise en R1.Skjønner ikke hva enkelte av dere påstår her,men skal en bil kjøre fra en R1 så bør den ha nok med pulver,vet att dreimoment på bil kontra sykkel blir helt feil og sammenligne med men hallo,dette sier seg selv.Det denne tråden startet med var att en cossi 4x4 med litt over 300 hk muligens dro en R1 og da må jeg bare le :D.Jeg skrev tidligere her att jeg var villig til å stille opp på ett race med denne karen under rette forhold,men han gidder jo ikke svare engang :angry:.Tilbudet står enda.

 

Jeg støtter deg i det med ruud.. Siden det var snakk om masse svinger og knotete vei spørs det jo veldig hvem som vil vinne...og siden få av oss vet hvordan den aktuelle veien er, så blir det vanskelig å gi noe svar..men jeg tipper sykkelen vinner (hvis sjåføren er kapabel nok)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lykke til vertfall!

 

Men siden dette har utviklet seg til en gigantisk diskusjon ville eg bare si noe.. :)

 

På aks så eier MC alt bortsett fra noen av verdens sykeste biler...

På en skikkelig bane så blir MC eid av biler som har understell og motor... Det er så enkelt som at biler kan holde en MYE høyere fart gjennom svinger en MC kan.. Og da spiller det ingen rolle om det er verdens beste syklist som kjører så lenge bilen den kjører mot har ett respektabelt understell.. Det er så enkelt..

 

Ser at noen her nevner Nürburgring osv... Det er jo bare å sjekke rekordene hvem som er raskest på bana.. Da er det fra alle mulige VM og løp som noen gang har gått der..

 

Formula 1:

Clay Regazzoni (Ferrari)

7:06.4 (192.8 km/h) in the GP of Germany 1975

 

Sports car:

Derek Bell / Stefan Bellof (Porsche 956)

6:25.91 (194.33 km/h) in the 1000-km race 1983

 

Motorcycles:

Marco Lucchinelli (Suzuki 500 ccm)

8:22.2 (163.6 km/h) beim in the GP of Germany 1980

 

ca 2 min raskere med en bil.....

 

Men en sykkel til 250 000 eier jo alt av bil i samme prisklasse da, og fartsfølelsen kan omtrent ikke slåes :)

Link to comment
Share on other sites

hær va det mye "så fremst at ditt å datt.Ingen vits i å blande inn drag når spørsmåle va svinget vei osv.Helt klart at det er mye som spille inn men man må jo se ka utgangspungte er.To menn i gata,da hjelp det ikke å si at han per å pål kjørte sånn å sånn.Vil dem finne ut av dette må dem stille opp å få et resultat,å da blir det det d blir.Kan ikke samenligne bane å norske veier.Det hjelp heller ikke å si at sykkeln ikke kjørte for fult vesst den tape osv osv.Trur bilen har en liten sjans så fremst det ikke er rossi vs donald duck da..hehe La oss no få høre resultate vesst det blir noe av det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...