Jump to content

Cocworth vs mc


Guest jolly

Recommended Posts

Hva tror dere?

Hvem kjører fortest på svingete og kronglete vei.??

Motorsykkel eller bil?

Du får maxs 150km/t med bil i gjenonm der (3mil er strekket) med en "godt" trimmet 4x4 cosworth.

 

Jeg tror ikke "mc'n" har noe sjangs.

 

Grunnen til at jeg tar opp dette er at jeg har sagt at jeg kan lett kjøre ifra en mc på de veiene :unsure:

 

Skulle ikke være noe problem det, mc har ikke noe å stilleopp med i aksen alikevel. Mc spinner på 1 hjul, mens 4x4 spinner på flere :)

Link to comment
Share on other sites

Det har jo egentlig en vesentlig betydning om hvor kjøre erfaren den motorsykkelisten er, cosworth får en bedre start, men ikke lenge så har motorsykkelen fått opp kokepunktet på risen og da går det som det hyler etter.

 

og hvem som har størst baller..

 

 

er sinsykt mange faktorer som spiller inn, men vi håper jo vårt gode gamle ovale blå vinner ;)

Link to comment
Share on other sites

først og fremst man vi få vite effekt og vekt på bilen, det samme på sykkelen....

 

personlig så tror jeg ikke cossien har en sjangs mot en bra mc...

 

og det er veldig sjeldent mc'en spinner da, hehe, og cossien har ikke akkurat verdens beste hjuloppheng.....

 

MER FAKTA! hehe....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

En litt trimmet MOPED klarer fint å kjøre fra standard biler i aksen, og da snakker vi om 70-80cc. Dette er en motorsykkel på 1000cc, med bedre kjøreegenskaper og ennå bedre aks. Tror egentlig ikke du har sjans, spesielt hvis det er svingete vei det er snakk om.

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Vel...si at det er en Yamaha R1 det er snakk om, med en relativt dreven fører. Da har du ikke noe å stille opp med! <3 sec. 0-100 km/t, <8 sec. 0-200 km/t.. Hvis du ligger i 150 på en R1 og vrir om gassen så når du 200 på 2,5 sec. Hvis du trur du tar han på aksen så må du tro om igjen!! :P Om det er noe du tar han på så blir det galskap....

Link to comment
Share on other sites

dette har blitt diskutert MYE av folk jeg kjenner...en bil har ikke noen kjangs mot en sykkel, MEN da skal sykkelkjøreren være en Gærning av den værste sorten...på sykkel må man jo være mye mer obs på ting...er det f. eks litt grus i svingen og du kjører over det på sykkel i 150 er det over og ut...den grusen vil du så vidt merke i bilen...

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Skal si dere jeg , tommy herregården , ste sønnen til jon jamtvedt , som sikkert mange har hørt om , dro fra noen mc r fra fjær kilen og til melum , vis noen vet hvor det er hen , like ved skien , men en escort rs turbo , 160 hester eller noe , bare satt opp trykket litt ! :D

Link to comment
Share on other sites

kan heller ikke sammenligne r1 med en 4x4 cosworth, en r1 er det råeste du får av en sykkel, kan sammenligne med en ferrari f50 for eks ;)

Dummeste jeg har lest. Selvsagt kan du det. Er jo en 4x4 Cosworth som skal kjøre mot sykkel tråden handler om, og ikke noen milionærdynge. Så føkk den supermegasportsfejjajien!

 

Her er ett race med denne overhypa R1 mot en bil som ikke har større motorkraft enn en litt trimma Sierra Cosworth. Snurr film! 7,24Mb

1miles = 1.639km

 

jolly No guts, no glory. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jaredboy

Dette er stort sett bare spekulasjoner..mange faktorer som avgjør.

I en vanlig 402m drag, tar mc`en bilen any day. Det finnes untak :D

Men en bil har 2stk flere dekk, ergo mer feste. Mer gummi som er i kontakt med asfalten.

En bil kan bremse MYE senere før en sving, og kan ta med seg mer fart rundt svingen.. Men som sagt, hva slags bane,vei,sjåfør har veldig mye å si.

Link to comment
Share on other sites

Dette er stort sett bare spekulasjoner..mange faktorer som avgjør.

I en vanlig 402m drag, tar mc`en bilen any day. Det finnes untak :D

Men en bil har 2stk flere dekk, ergo mer feste. Mer gummi som er i kontakt med asfalten.

En bil kan bremse MYE senere før en sving, og kan ta med seg mer fart rundt svingen.. Men som sagt, hva slags bane,vei,sjåfør har veldig mye å si.

 

Det skal vi nå se på ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er stort sett bare spekulasjoner..mange faktorer som avgjør.

I en vanlig 402m drag, tar mc`en bilen any day. Det finnes untak :D

Men en bil har 2stk flere dekk, ergo mer feste. Mer gummi som er i kontakt med asfalten.

En bil kan bremse MYE senere før en sving, og kan ta med seg mer fart rundt svingen.. Men som sagt, hva slags bane,vei,sjåfør har veldig mye å si.

Link to comment
Share on other sites

kan heller ikke sammenligne r1 med en 4x4 cosworth, en r1 er det råeste du får av en sykkel, kan sammenligne med en ferrari f50 for eks ;)

Dummeste jeg har lest. Selvsagt kan du det. Er jo en 4x4 Cosworth som skal kjøre mot sykkel tråden handler om, og ikke noen milionærdynge. Så føkk den supermegasportsfejjajien!

 

Her er ett race med denne overhypa R1 mot en bil som ikke har større motorkraft enn en litt trimma Sierra Cosworth. Snurr film! 7,24Mb

1miles = 1.639km

 

jolly No guts, no glory. :)

 

enig med deg jolly...

Link to comment
Share on other sites

kan heller ikke sammenligne r1 med en 4x4 cosworth, en r1 er det råeste du får av en sykkel, kan sammenligne med en ferrari f50 for eks ;)

Dummeste jeg har lest. Selvsagt kan du det. Er jo en 4x4 Cosworth som skal kjøre mot sykkel tråden handler om, og ikke noen milionærdynge. Så føkk den supermegasportsfejjajien!

 

Her er ett race med denne overhypa R1 mot en bil som ikke har større motorkraft enn en litt trimma Sierra Cosworth. Snurr film! 7,24Mb

1miles = 1.639km

 

jolly No guts, no glory. :)

 

enig med deg jolly...

Link to comment
Share on other sites

kan heller ikke sammenligne r1 med en 4x4 cosworth, en r1 er det råeste du får av en sykkel, kan sammenligne med en ferrari f50 for eks ;)

Dummeste jeg har lest. Selvsagt kan du det. Er jo en 4x4 Cosworth som skal kjøre mot sykkel tråden handler om, og ikke noen milionærdynge. Så føkk den supermegasportsfejjajien!

 

Her er ett race med denne overhypa R1 mot en bil som ikke har større motorkraft enn en litt trimma Sierra Cosworth. Snurr film! 7,24Mb

1miles = 1.639km

 

jolly No guts, no glory. :)

 

enig med deg jolly...

Link to comment
Share on other sites

Det skal vi nå se på ;)

Filmen stopper etter en 8 sekunder jo. Hvor er resterende 37 sekunder R1sløying? :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Gaultier

Jeg husker at mc-bladet Bike testa det en gang.. Da satt de en Dodge Viper GTS opp mot en Yamaha R1 på Nürburgring.. Gjett hvem som vant MYE..

Link to comment
Share on other sites

ikke akkurat en cossie, men her er iallfall en yamaha r1 som får juling av en supra.. :D

 

edit: får ikke lagt med filmen.. :angry: men uansett R1'en klarer ikke holde med supraen på sletta engang.. hehe :lol:

Edited by Robox
Link to comment
Share on other sites

ikke akkurat en cossie, men her er iallfall en yamaha r1 som får juling av en supra.. :D

 

edit: får ikke lagt med filmen..  :angry:  men uansett R1'en klarer ikke holde med supraen på sletta engang.. hehe  :lol:

 

Vet ikke hvor mange av dere som har kjørt R1 jeg, men uansett. Er ikke nok å bare ha sett en film og så er det fakta.

 

Å utnytte en slik sykkel fullt ut et total galskap om man ikke har sinnsyke ferdigheter. Har selv kjørt en r1 og er fullt klar over hvor uendlig mye brutal kraft det er :P 180hk på 180kg.

 

På en episode av Fifth Gear testet de bil versus mc på testbanen. MEGET svingete bane. Men da brukte de en virkelig erfaren kar på sykkelen. Og sykkelen vant! Var en eller annen ducati mot en eller annen rå bil. (huske rikke)

 

Angående den supraen som knuuste r1. Rett frem, så må du passere 800hk i en dodge viper for å ta igjen en r1 eller hayabusa. Så tipper det var LITT av en værstingsupra du så, ellers gidde ikke føreren av sykkelen maks :)

 

Og enda litt mer info, R1en på den filmen fra topgear har "bare" 150hk mens idag har dem 180 :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_V6

Ser det er mye snakk om antall hester pr kilo her...og i det ene eksempelet sies det at en R1 har 180hk og veier 180kg...altså 1 hest pr kilo. Det er ikke dermed sagt at du må ha 800hk for å kjøre fra denne. :blink:

 

Jeg kjørte mot en Cbr 600 en gang med en cossie 4x4...tipper sykkelen var en 99modell, og da kom vel de med 105hk om jeg ikke husker feil. Hvis vi sier at denne veier 185kg så blir det ca 0,57 hest pr kilo eller no.

Cossien jeg hadde var det ca 300hk i, og nå husker jeg ikke sånn i farta hva den veier, men tipper på en 1250kg...det blir 0,24 hest pr kilo hvis jeg har regna dette riktig.

I følge disse tallene så har da en Cbr 600 over dobbelt så mange hester pr kilo enn cossien...dvs at en sånn sykkel skulle dratt fra meg ganske lett...enig?

 

Men det som skjedde var at jeg kjørte fra den uten problemer...noen som skjønner denne??

 

Ifølge importøren har en 2005 modell Cbr600rr 66nm i dreiemoment...så da regner jeg på 60nm i dreiemoment på sykkelen jeg kjørte mot. Da får jeg 0,32nm pr kilo.

Gjør jeg samme regnestykket på bilen blir det 0,36nm pr kilo.

Her er det marginalt bedre dreiemoment på bilen enn sykkelen...så i teorien skulle sykkelen fortsatt ha akselerert bedre enn bilen min...ikke sant?

 

Så kan noen fortelle meg hvorfor jeg kjørte fra denne sykkelen selv om den i teorien har over dobbelt så mange hk pr kilo??

 

Det er snakk om fra 80km/t til 180km/t.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...