Guest dadda rst Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 kjøpte bilen i fjor,da sto det på ebc slissa å borra skiver.kjørte et par måneder med de så var de skeive.kjøpte meg originale skiver for 3 uker siden å no er de skeive spørsmålet er altså d at, er det normalt eller?? har kunn haft et par harde nedbremsinger.ellers så er alt nytt i forstilling.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinton Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 pusset du godt på navet bremseskivene sitter på? hvis det er mye ugjevnheter der så har de en tendens til og bli skjeiv.Du kjøpte også nye klosser når du byttet skivene? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastford79 Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 Sett på cosworthbremser foran heller. Min var og akkurat som din men ble mye bedre med cossie bremser. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 Sett på cosworthbremser foran heller. Min var og akkurat som din men ble mye bedre med cossie bremser.<{POST_SNAPBACK}> Passer cossie bremser rett over eller??? Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 (edited) Sett på cosworthbremser foran heller. Min var og akkurat som din men ble mye bedre med cossie bremser.<{POST_SNAPBACK}> Passer cossie bremser rett over eller???<{POST_SNAPBACK}> 2wd kalippere passer rett på orginal festene, men d må brukes 4x4 skiver fram, og skall du ha cossie bak så må du ha de adapter plater fra england Edited August 31, 2005 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 hvorfor 4x4 skiver?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 mindre diameter på de tror jeg... skall du ha 2wd så må du ha spacere som flytter ut kalipper`n og tror jeg... er ikke sikker har bare blitt fortaldt at d skall være slik, mescort som sa det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 okay sånn å forstå ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs-racing Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 mindre diameter på de tror jeg... skall du ha 2wd så må du ha spacere som flytter ut kalipper`n og tror jeg... er ikke sikker har bare blitt fortaldt at d skall være slik, mescort som sa det...<{POST_SNAPBACK}> Kjører selv med 4*4 kalipper og 2wd skive, måtte space ut kalipper ca 2mm, ellers er dette bolt on. 05`Mondeo tdci 02`Focus Escort RSTurbo S2 Sierra Cosworth 4*4 x Sierra Cosworth 4*4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kindher Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 her er en guide til montering av cossie bremser forran http://www.zetec-turbo.co.uk/ 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Det jeg var mest overrasket over da jeg kjørte bilen på bane var hvor gode de originale rstbremsene var. Jeg har bare byttet skiver og klosser foran til Black Diamond. Bremset inn Cosworth ganske effektivt og slo en MR2 2.0l GTi mk2 flere ganger i bremseduell etter rettstrekken på Rudskogen. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 bestilte meg noen black diamond skiver til rst jeg å på kollevold for en 1 å en halv måned siden men dem er ikkje kommet enda så jeg tror heller jeg vil gå for cossie bremser rundt bilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Var mektig imponert over Black diamond combi skiver og Black diamond predator klosser. Merket ingen brysom fading på Rudskogen. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Ok I keep getting asked about this conversion and it is really simple to do, its not as effective as using S2 callipers with these 2wd cossie disks but if you can find a cheap pair of 4x4 callipers and you don't have an S2 to begin with its an easy way to go. hmm, høres ut som de orginale s2 kalipperne er bedre enn cossie..er ikke s2 kalipper`ne 2 stempla sammen ligna med 4x4 med kun et stempel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 rst s2 kalipperne har bare ett stempel de og.. syns det hørtes litt rart ut at rst bremser er bedre enn cossie da... de har jo tross alt 70 hester mer originalt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 da var det meget rart hva er diameteren på stempler på cossi kalipper`n da... og hva er diameter`n på rst stemple? den med størst stempel vill funke best... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Bremsene til RST er tatt rett fra XR4i som veier 250kg mer og har 20 hester mer. Kaliperen har et stempel som ikke akkurat er lite. 260mm skiver og 229mm trommel bak. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 vet at cossien har 280mm skiver og 2 stempla caliptere foran -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 2wd cossie har 283mm skiver og 4 stempler pr. calipper foran. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 mindre diameter på de tror jeg... skall du ha 2wd så må du ha spacere som flytter ut kalipper`n og tror jeg... er ikke sikker har bare blitt fortaldt at d skall være slik, mescort som sa det...<{POST_SNAPBACK}> 4x4 calipper og 2wd skiver..passer rett på..Men ikke bruk ebc skiver!! de slår seg etter kun kort tid..Kjører på 3dje parret..garanti Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 sorry, my bad! teflon hukommelse.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 sorry, my bad! teflon hukommelse....<{POST_SNAPBACK}> haha..har vært borti d før Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fzfd Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Jeg trenger specs på "caliper mounting brackets" tenkte jeg skulle lage meg noen. Noen som har noe slik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now