Guest RSTurbo86 Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 Når man vrir på tenninga på bilen, hører man da bensinpumpa? Blir det annerledes lyd hvis tanken er tom? Syns ikke jeg hørte noe nå hva kan det være? er det noe kontakt/stikk som går til bensinpumpa jeg kan sjekke?? Takker for hjelp! Ruben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 Når du slår på tenninga skal du høre pumpa surre ca. 2sek. De tre svakeste punktene er vel pumpereléet, tilkoblingene inn på pumpa og selve pumpa. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 kan være sikkringen eller rele`et som er elkapich!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oxido Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Har selv problemer m bensin-pumpa... Problemet sitter i releét(jeg har byttet det to ganger alt!Problemet er at releét er veldig utsatt for fukt, så hvis du har det under dashbordet ville jeg prøvd og skjøte ledningene og flytte det til et annet sted!jeg har nå tjuvkoblet det(ved å strekke en ledning fra 2 rød/svarte ledninger til 2 helt svarte) og da virker enn så lenge, men husk å ta ut ledningene etter hver kjøretur... edit:Forresten, vet du ikke hvordan det ser ut, er det slik(hvertfall på min xr3i, kanskje annerledes på en rst): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RSTurbo86 Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Har selv problemer m bensin-pumpa... Problemet sitter i releét(jeg har byttet det to ganger alt!Problemet er at releét er veldig utsatt for fukt, så hvis du har det under dashbordet ville jeg prøvd og skjøte ledningene og flytte det til et annet sted!jeg har nå tjuvkoblet det(ved å strekke en ledning fra 2 rød/svarte ledninger til 2 helt svarte) og da virker enn så lenge, men husk å ta ut ledningene etter hver kjøretur... edit:Forresten, vet du ikke hvordan det ser ut, er det slik(hvertfall på min xr3i, kanskje annerledes på en rst):<{POST_SNAPBACK}> Tusen takk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oxido Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Bare hyggelig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arnzen Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Bensinpumpa mi stoppa midt under en tur over dovrefjell, så jeg koblet den direkte på tenninga der og da, og det har funka greit siden. Noen grunn til at jeg ikke burde ha det sånn over tid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rs.1600 Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Bensinpumpa mi stoppa midt under en tur over dovrefjell, så jeg koblet den direkte på tenninga der og da, og det har funka greit siden. Noen grunn til at jeg ikke burde ha det sånn over tid? Vel...Hvis du krasjer vil ikke "utkoblingsrelet" virke og bensinen vil bli pumpet uhemmet ut i motoromet.(ved brudd på slanger\rør) noe som fort skjer ved en heftig smell...Og vilken virkning det vil på ved en liten gnist og bena klemt fast under dasjen, kan du vel tenke deg.(hvis du ikke er våken nok til å slå av tenningen da) S-Max 07Escort 91 cab Sommerbil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saes Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 såvidt jeg har erfart, så er kontakten til rele den desidert svakeste punktet, dette har en tendens til å brenne seg ( inni kontaktene ) og denne kontakten er ikke lett å få tak i... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scuderia Kovacs Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Jeg har problemer med det samme.Er en fjøsnisse av en fordmekaniker som har skrudd sammen bilen,ikke helt bra... Det henger en vakumslange fra ECU'n min,som jeg ikke er sikker på hvor skal.Prøvde den på plenumet,men da gikk den som en fiesta 1.1. Noen som vet hvor denne egentlig skal?Eller er det noe galt med ECU'n min? Mvh. Espen Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 scuderia: den slangen går til map-sensoren i ecu'en din og den skal sitte på innsuget....styrer litt tenning og sånt, relativt viktig Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scuderia Kovacs Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Okay. Fikk bilen for en uka siden og var skikkelig gira,men dette løser seg ikke.Når jeg kopler på denne slangen,så går den greit på 1.st gir,men hunker på resten.Så nå er jeg skikkelig lei.Har holdt på natt og dag.. Mvh. Espen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now