Guest Komfort Posted August 29, 2005 Posted August 29, 2005 Finnes det noen plass der man kan få detaljene på hva som forandres på de ulike chipene ?? Collins, Bayjoo, osv. Tenkte på sånn som: 1. Max boost ?2. Er lambda sensor utkoplet?2. Turtallsperre ?4. Andre ting som er forandret fra det originale?? ??
Guest Komfort Posted August 29, 2005 Posted August 29, 2005 Kanskje noen med stage 3 vet noe om dette???
Syvers Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Fått inn en hel haug med fine chip ifra tyskland nå faktisk, 1500 kr stk uansett åssen steg du skal ha. steg 1-5 steg tre burde mann ikke kjøre mere en max 1.6 kgturtallspærre variere ifra chip til chip. 6500-8000 omd
Guest Komfort Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Syvers said: Fått inn en hel haug med fine chip ifra tyskland nå faktisk, 1500 kr stk uansett åssen steg du skal ha. steg 1-5 steg tre burde mann ikke kjøre mere en max 1.6 kgturtallspærre variere ifra chip til chip. 6500-8000 omd<{POST_SNAPBACK}> Høres interessant ut !! Åssen merke er det??Har du mer info om stegene ?? Er steg 4 med lyseblå bosch dyser ?? Lambda av/på ? boost??Åssen dyser skal steg 5 ha? Åssen turbo og ellers hardware ??
Syvers Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Vill jo variere litt ifra 4x4 til 2wd steg 5 er svart oppsett ifra simens, fløder litt mere en grå dyser, dem blir kalt 450 oppsett, prisen burde i hvertfall være billig nok for de fleste, chip programmeringa kommer ifra tyskland der dem er spesialister på grønnt og grått oppsett, driver ikke å diller med så mye forkjellig som vi nordmenn http://www.rs-motorsport.no/eproms.html
Syvers Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 se her http://www.rs-motorsport.no/eproms.html På selve chippen står det bare for eks l6 450 øverst og RSMotorsport under, er som jeg kjøpte radiator en gang, dem måtte slipe av ford merke på siden, hvis ikke ble det dyrere, pga at dem egentlig ikke skal selge orginal vare
RS 1000 Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Komfort said: Finnes det noen plass der man kan få detaljene på hva som forandres på de ulike chipene ?? Collins, Bayjoo, osv. Tenkte på sånn som: 1. Max boost ?2. Er lambda sensor utkoplet?2. Turtallsperre ?4. Andre ting som er forandret fra det originale?? ??<{POST_SNAPBACK}> Ja. De som driver og chipper/mapper, kan lese chippet ditt som f.eks Brede hos Norhspeed i Bergen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Komfort Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Pelle Væck said: Komfort said: Finnes det noen plass der man kan få detaljene på hva som forandres på de ulike chipene ?? Collins, Bayjoo, osv. Tenkte på sånn som: 1. Max boost ?2. Er lambda sensor utkoplet?2. Turtallsperre ?4. Andre ting som er forandret fra det originale?? ??<{POST_SNAPBACK}> Ja. De som driver og chipper/mapper, kan lese chippet ditt som f.eks Brede hos Norhspeed i Bergen.<{POST_SNAPBACK}> Jasså! Tenkte på før jeg kjøper chipen ! sånn at jeg vet hva jeg får!!! Det står jo ikke engang at det skal være nye dyser og 3Bar map føler!! Alle bare tar det for gitt at alle veit det?!! En chip jeg kjøpte i 2001 var det **** ikke turtallsperre på engang..... noe jeg fant ut på den harde måten da jeg skulle sjekke hvor den lå?! Ønsker meg grundig info om chippene ! hva som er forandret.
Syvers Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 på mine er det nummeret etter åssen bil chippen passer i og åssen steg det er, på grå dyse chippen står det for eks l6 803 3 bar 400
Guest Komfort Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Syvers said: på mine er det nummeret etter åssen bil chippen passer i og åssen steg det er, på grå dyse chippen står det for eks l6 803 3 bar 400<{POST_SNAPBACK}> burde det ikke stå: l6 403 3bar 400 ?? Har du mer info enn det ?? Fulgte det ikke med papirer som beskriver mer detaljert ?? steg for steg ??
capri-rs Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 har du eit bra grådysechip til l8 uten cat? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
RS 1000 Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Komfort said: Pelle Væck said: Komfort said: Finnes det noen plass der man kan få detaljene på hva som forandres på de ulike chipene ?? Collins, Bayjoo, osv. Tenkte på sånn som: 1. Max boost ?2. Er lambda sensor utkoplet?2. Turtallsperre ?4. Andre ting som er forandret fra det originale?? ??<{POST_SNAPBACK}> Ja. De som driver og chipper/mapper, kan lese chippet ditt som f.eks Brede hos Norhspeed i Bergen.<{POST_SNAPBACK}> Jasså! Tenkte på før jeg kjøper chipen ! sånn at jeg vet hva jeg får!!! Det står jo ikke engang at det skal være nye dyser og 3Bar map føler!! Alle bare tar det for gitt at alle veit det?!! En chip jeg kjøpte i 2001 var det **** ikke turtallsperre på engang..... noe jeg fant ut på den harde måten da jeg skulle sjekke hvor den lå?! Ønsker meg grundig info om chippene ! hva som er forandret.<{POST_SNAPBACK}> Da får du ønske i den ene og spytte i den andre og se hva du får mest i. Du burde heller få noen til å lage en chip til deg der du selv velger max boost, lambda på / av, turtallsperre og evt andre ting. Det vil være lettere enn å forsøke å få en hel haug med folk som lager chip til å avsløre mappingen sin for at du skal sammenligne og så velg og vrake. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Komfort Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Ønsker meg grundig info om chippene ! hva som er forandret.<{POST_SNAPBACK}> Da får du ønske i den ene og spytte i den andre og se hva du får mest i. Du burde heller få noen til å lage en chip til deg der du selv velger max boost, lambda på / av, turtallsperre og evt andre ting. Det vil være lettere enn å forsøke å få en hel haug med folk som lager chip til å avsløre mappingen sin for at du skal sammenligne og så velg og vrake.<{POST_SNAPBACK}> Hadde ikke tenkt til å bruke 8000kr på chip, men er enig i at spesialsydd der best. Mappen blir vel ikke avslørt av at jeg får vite disse dataene !?? Trodde det var meningen at man skal kunne sammenligne produkter for så å kjøpe det som passer best??????
RS 1000 Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 Etter hva jeg har fått høre så er det en kar i Bergen som tar rundt kr. 2000 ,- for sine chip. Han legger inn mapping i forhold til ditt valg av dyser og det du ellers vil ha av boostkutt, turtallsperre osv, og han kan også mappe bilen langs landevei. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Komfort Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 Konge!! Bare så synd det er så langt til bergen! Hvem er det??
bige Posted September 3, 2005 Posted September 3, 2005 http://search.ebay.de/_W0QQsassZtuningQ2dexeher er det chipser nok.......
HUSNES MOTORSPORT Posted September 3, 2005 Posted September 3, 2005 bige said: http://search.ebay.de/_W0QQsassZtuningQ2dexeher er det chipser nok.......<{POST_SNAPBACK}>rune haldorsen heite han han som live mappa min...
HUSNES MOTORSPORT Posted September 3, 2005 Posted September 3, 2005 HUSNES PIT STOP said: bige said: http://search.ebay.de/_W0QQsassZtuningQ2dexeher er det chipser nok.......<{POST_SNAPBACK}>rune haldorsen heite han han som live mappa min...<{POST_SNAPBACK}>han er fra bergen
Syvers Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Komfort said: Syvers said: på mine er det nummeret etter åssen bil chippen passer i og åssen steg det er, på grå dyse chippen står det for eks l6 803 3 bar 400<{POST_SNAPBACK}> burde det ikke stå: l6 403 3bar 400 ?? Har du mer info enn det ?? Fulgte det ikke med papirer som beskriver mer detaljert ?? steg for steg ??<{POST_SNAPBACK}> Sorry skrev feil
Guest viko Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 coskurt said: takker og bukker.<{POST_SNAPBACK}> Han er en liten petter-smart, kan og gjør det meste...Kan trygt anbefale han.. Har vert en del hos han...
Recommended Posts