SierraCos2wd Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Jeg har kjøpt meg borra/slissa bremskiver. Hvordan skal de settes? Med slissa sporet vendt bakover eller framover? Er foran på en cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 bakover. det er for at klosse-støvet skal ut av sporet og ikke bare pakkes fullt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 28, 2005 Author Share Posted August 28, 2005 er dette rett eller galt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 sattan svære bremser. mener de står feil vei.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 ser ut som de står feil vei ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 sorry tenkte feil, innlegg slettet Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Gassen/støvet skal slynges ut av slissene. Her blir det kastet inn mot senter. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Blir jo bedre bremser hvis de står som vist på bildet...På min den gammle bilen stod de som vist på bilde !!!! www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Blir jo bedre bremser hvis de står som vist på bildet...På min den gammle bilen stod de som vist på bilde !!!!<{POST_SNAPBACK}> Hvorfor det ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 28, 2005 Author Share Posted August 28, 2005 på den esken de lå i så sto det F rigth Front left. Altså som vist på bilde. At de skulle stå som de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 (edited) mine er andre veien... Edited August 28, 2005 by morty999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 28, 2005 Author Share Posted August 28, 2005 så da vart mine sånn Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 28, 2005 Author Share Posted August 28, 2005 her og fant jeg ett bilde. Litt rart dette.Noen sier at de skal være sånn og andre motsatt.Finnes det noe fasit svar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 28, 2005 Author Share Posted August 28, 2005 (edited) ser at på alle de bildene jeg har så er de satt de slik.. Edited August 28, 2005 by SierraCos2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 jeg har dem slik... TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Tror det er riktig å ha dem framover jeg! Mvh Espen - Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 - - Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 - Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 29, 2005 Author Share Posted August 29, 2005 ja kanskje har satt de riktig da. Var det som sto på eskene de lå i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Blir jo bedre bremser hvis de står som vist på bildet...På min den gammle bilen stod de som vist på bilde !!!!<{POST_SNAPBACK}> Den eneste jobben til skråskjæringa i skivene er å fjerne gass som utvikler seg mellom skiva og klossen ved hard bremsing. Skjønner ikke hvordan det blir bedre bremseeffekt av å ha dem den ene eller andre veien ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 tenkte litt feil der ja www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PatRace Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Jeg har mine fremover fordi det sto slik på esken når jeg kjøpte dem. Har også brukt de samme skivene på andre biler og der har det vært det samme. er vel for at varmen som oppstår "friksjon" skal føres ut av skiven og da blir den logiske veien montert fremover. Står de andre veien blir jo dette galt vil jeg tro :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Fresingene i skivene har til hensikt å raspe av glassering på klossene og lede bort noe gass, så retningen har neppe så mye å si for virkningen. Et skudd i blinde men jeg lurer på om kanskje det gir mer støy om de står som på bildet øverst. Da får fresingen en mer tverr angrepsvinkel inn på klossen. Men dette er kun jetting Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Var vel noe av d samme jeg tenkte på ( Da får fresingen en mer tverr angrepsvinkel inn på klossen ) At d kanskje ble litt mer bremseefekt også da ????? www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts