!Cosworth! Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Har kjøpt en 93mod escort cosworth, min første cosworth.Lurer på følgende:Hva er normalt turbotrykk, når jeg trør på går orginal måleren rett i bunn.den kaster av seg vann viss ekspansjonstanken nivået er noe serlig over minimum, og det bobler en god del fra den øverste slangen.vann tempen er normal, men det blir jevla varmt i motorromet, slanger ,deksel motor osv.tomgangsturtall litt over 1000rpm, tungstartet når kald.Han jeg kjøpte den fra har visstnok skiftet toppakning,og montert 270chip.hvilken farge er det på orginal dysene, mine er blå B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Guest Komfort Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 !Cosworth! said: Har kjøpt en 93mod escort cosworth, min første cosworth.Lurer på følgende:Hva er normalt turbotrykk, når jeg trør på går orginal måleren rett i bunn.den kaster av seg vann viss ekspansjonstanken nivået er noe serlig over minimum, og det bobler en god del fra den øverste slangen.vann tempen er normal, men det blir jevla varmt i motorromet, slanger ,deksel motor osv.tomgangsturtall litt over 1000rpm, tungstartet når kald.Han jeg kjøpte den fra har visstnok skiftet toppakning,og montert 270chip.hvilken farge er det på orginal dysene, mine er blå<{POST_SNAPBACK}> Hei! Gratulerer med ny bil!! Trykket skal være 0,8Bar med ca 1,3 Bar boost (2-3sek).Virker som trykket er justert for høyt så actuatoren ikke klarer å regulere?! Du kan ha luft i kjølesystemet !? Tomgangsturtall skal være 950 rpm Min sliter også på første startforsøk når den er kald, men starter alltid direkte på andre forsøk ?? Originaldysene er mørkeblå ! 272ccm
!Cosworth! Posted August 25, 2005 Author Posted August 25, 2005 Må nokk skaffe meg nytt eksos. akkurat som motoren holder igjen på høye turtall.Noen som vet hvor jeg kan skaffe komplett 3" ? B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Guest Cosworth_91 Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 !Cosworth! said: Må nokk skaffe meg nytt eksos. akkurat som motoren holder igjen på høye turtall.Noen som vet hvor jeg kan skaffe komplett 3" ?<{POST_SNAPBACK}> rs-motorsport.no
!Cosworth! Posted September 7, 2005 Author Posted September 7, 2005 noen som vet pris på skinninteriør til escort cosworth?Lurer på å kjøpe, må vite ca pris B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
rscosworth Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 fins ikke noen ca pris på slikt.først må du finne noen som har et og selge, og så må du ut med hva enn dem forlanger...
Syvers Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 www.rs-motorsport.no selvfølgelig eneste butikken som selger mongoose omtrent
!Cosworth! Posted September 8, 2005 Author Posted September 8, 2005 Syvers said: www.rs-motorsport.no selvfølgelig eneste butikken som selger mongoose omtrent<{POST_SNAPBACK}> Er det med eller uten kat på mongoose systemet B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
!Cosworth! Posted September 8, 2005 Author Posted September 8, 2005 rscosworth said: fins ikke noen ca pris på slikt.først må du finne noen som har et og selge, og så må du ut med hva enn dem forlanger...<{POST_SNAPBACK}>har et for hånda men han som har det vei ikke pris. er 8000 en bra pris? B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Syvers Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 RSMotorsport selger dem for 5900 kr, og dem har ikke katt, toten auto driver ikke med deler,
bige Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 !Cosworth! said: Har kjøpt en 93mod escort cosworth, min første cosworth.Lurer på følgende:Hva er normalt turbotrykk, når jeg trør på går orginal måleren rett i bunn.den kaster av seg vann viss ekspansjonstanken nivået er noe serlig over minimum, og det bobler en god del fra den øverste slangen.vann tempen er normal, men det blir jevla varmt i motorromet, slanger ,deksel motor osv.tomgangsturtall litt over 1000rpm, tungstartet når kald.Han jeg kjøpte den fra har visstnok skiftet toppakning,og montert 270chip.hvilken farge er det på orginal dysene, mine er blå<{POST_SNAPBACK}>Hadde cosw min gjort dette ved kjøp hadde jeg ikke kjøpt den . Dette kan bli dyrt .Når cosw kaster vann og tung startet . Vell- vell- ca 10 tkr i servis og det begynner og hjelpe .
fordcosworth Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Bare nysgjerrig, lurer på det hva skyldes at escort cosworthen peaker på 1,3bar litt, før den faller til 0,8bar. Sierraen gjør ikke det. Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
rscosworth Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 fordi ECU'en lar den gjøre det. er en overboost-funksjon som styres via amal.
!Cosworth! Posted September 28, 2005 Author Posted September 28, 2005 Noen som vet om mansjett på akslinger forran på ecsort cosworth (93) er samme som på vanlig 4wd ecsort?Og enkleste fremgangsmåte å skifte den? (indre forran venstre) B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
!Cosworth! Posted September 30, 2005 Author Posted September 30, 2005 Hei! Gratulerer med ny bil!! Trykket skal være 0,8Bar med ca 1,3 Bar boost (2-3sek).Virker som trykket er justert for høyt så actuatoren ikke klarer å regulere?! Du kan ha luft i kjølesystemet !? Tomgangsturtall skal være 950 rpm Min sliter også på første startforsøk når den er kald, men starter alltid direkte på andre forsøk ?? Originaldysene er mørkeblå ! 272ccm Har du fortsatt problem med at den ikke starter på første forsøk, min har samme problemet.Hva kan vere årsaken til dette? B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Guest Komfort Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 !Cosworth! said: Hei! Gratulerer med ny bil!! Trykket skal være 0,8Bar med ca 1,3 Bar boost (2-3sek).Virker som trykket er justert for høyt så actuatoren ikke klarer å regulere?! Du kan ha luft i kjølesystemet !? Tomgangsturtall skal være 950 rpm Min sliter også på første startforsøk når den er kald, men starter alltid direkte på andre forsøk ?? Originaldysene er mørkeblå ! 272ccm Har du fortsatt problem med at den ikke starter på første forsøk, min har samme problemet.Hva kan vere årsaken til dette? En teori jeg har er luft i bensintilf;rselen og d[rlig batteri. Ved oppstart vil spenningen p[ batteriet bli s[ lav at bensinpumpa sliter, samtidig er det luft i systemet, som gj;r at den ikke f[r ordentlig start. N[r du da pr;ver p[ nytt er fuften borte og god stemning__!! Skal pr;ve [ m[le bensintrykket en dag for og bekrefte eller avkrefte teorine min.
!Cosworth! Posted September 30, 2005 Author Posted September 30, 2005 Ok. Må få vite om det virka med deg da, slik at jeg også kan prøve.Blir vel nytt batteri på meg så snart bilen blir forsikra. enkelt. + 330 oppsett. veit vel ikke tilfeldigvis om indre mansjett forran er samme som på vanlig 4wd escort? B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
z1000 Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Hei gratulerer med ny bil.Prøv JP. CARS. www.cosworth.nlDe har skinn til escort cosworth. 2006 mondeo sedan st220 1970 mustang mach 1 351 c 4 v
!Cosworth! Posted September 30, 2005 Author Posted September 30, 2005 z1000 said: Hei gratulerer med ny bil.Prøv JP. CARS. www.cosworth.nlDe har skinn til escort cosworth. Takk for den. Blir nokk ikke skinn med d første.Prioriterer trim først. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
z1000 Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Hva har du tenkt å oppgradere med? 2006 mondeo sedan st220 1970 mustang mach 1 351 c 4 v
!Cosworth! Posted September 30, 2005 Author Posted September 30, 2005 z1000 said: Hva har du tenkt å oppgradere med? grønn dyser, 330chip, bensin pumpe, 3bar mapsensor, k&n filter, 3" eksosprøve med dette først, så får vell ta mer etter hvert B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
z1000 Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Har det samme.kjøpte ny t-34 og overhalte motoren porta toppen.er kjempefornøyd går kjempebra.kjører på 1,7. 2006 mondeo sedan st220 1970 mustang mach 1 351 c 4 v
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now