Jump to content

plenums shims


Peet

Recommended Posts

sånn skal den sjå ut

 

Plenum1.jpg

 

10 eller 14 mm tjukk.men er mykje meir å hente på å opne opp bøygen i plenumet.

 

trur jens har eit bytte system før det.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

blir det plass til chims når det er ABS på bilen da????

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Man antok tidligere at plenumshims ville ha endel å si for effekten, sammenligninger i bremsebenk med og uten spacer viser marginal forskjell, alså bortkastede penger. Har selv brukt dette før, men det viste seg at de penga kunne vært brukt på noe annet :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Man antok tidligere at plenumshims ville ha endel å si for effekten, sammenligninger i bremsebenk med og uten spacer viser marginal forskjell, alså bortkastede penger. Har selv brukt dette før, men det viste seg at de penga kunne vært brukt på noe annet  :rolleyes:

 

men det er faktisk merkbar effekt økning ved bytte fra 2wd til 4x4 innsug,det var verd pengene!! har faktisk aldrig trodd att det shims greiene hadde noe for seg,cosworth hadde nokk laget pleniumet litt større vist det hadde vært en "revolusjon" B)

Link to comment
Share on other sites

Man antok tidligere at plenumshims ville ha endel å si for effekten, sammenligninger i bremsebenk med og uten spacer viser marginal forskjell, alså bortkastede penger. Har selv brukt dette før, men det viste seg at de penga kunne vært brukt på noe annet  :rolleyes:

 

men det er faktisk merkbar effekt økning ved bytte fra 2wd til 4x4 innsug,det var verd pengene!! har faktisk aldrig trodd att det shims greiene hadde noe for seg,cosworth hadde nokk laget pleniumet litt større vist det hadde vært en "revolusjon" B)

 

 

Er vel mulighet for forbedringer på et innsug som ble konstruert for 20 år siden ..?

Er vel en grunn for at vi modifiserer innsugene våre, vel? og for de som kjøper et "ettermarkeds innsug" er det for at det fungerer litt bedre vel, og ikke bare for at det ser penere ut...

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Høres fornuftig ut, du kjøper jo alt, shims, jukseportinger osv... ;)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Dette er testet i flødebenk, 15mm er optimalt, 30mm ga akkurat samme føde.

 

Det er merkbart, litt kjappere på gassen syns jeg.

20hk er tull

 

15mm er optimalt på 2wd eller 4x4? Det er jo bortimot 10mm forskjell på de.

 

Jeg merket godt forskjell da jeg byttet til T25 escort innsug på en portet og småtrimmet 2wd motor. Akkurat som deg, følte jeg at jeg fikk bedre respons i motoren.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, nærtagende i dag? Jaja, du kunne jo ikke vite, du fikk i alle fall retta opp i toppen grundig. Foresten, er Escorten i drift for tia?

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Dette er testet i flødebenk, 15mm er optimalt, 30mm ga akkurat samme føde.

 

Det er merkbart, litt kjappere på gassen syns jeg.

20hk er tull

 

15mm er optimalt på 2wd eller 4x4? Det er jo bortimot 10mm forskjell på de.

 

Jeg merket godt forskjell da jeg byttet til T25 escort innsug på en portet og småtrimmet 2wd motor. Akkurat som deg, følte jeg at jeg fikk bedre respons i motoren.

 

Kan det være fordi gass spjeldet er større og det frilagte arealet øker mer for hver mm du trykker ned pedalen ?

 

Merker du noen forskjell når du smeller gassen i bunn ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

funker plenums kammer shims så bra som han her vil ha d til http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.p...emplate=default eller e d bae okseskit?? :rolleyes:

 

Bare tull. Bortkastet for de fleste ! Slike spacere gjør at sylinder 2 og 3 får enda mer luft enn 1 og 4 fordi luften kommer rett opp i midten, og nå, fremfor traktene. Ikke akkurat det noen trenger da syl. 2 og 3 går magert og varmt nok fra før. Toppakningen ryker stort sett først på syl nr. 3, eller ? Folk har bremset over 500 hk på standard 4x4 manifold, så hvorfor kødde med det som virker ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Kan det være fordi gass spjeldet er større og det frilagte arealet øker mer for hver mm du trykker ned pedalen ?

 

Merker du noen forskjell når du smeller gassen i bunn ?

 

Merket først og fremst forskjellen med spjeldet i den posisjonen jeg liker det best. :D

 

Fikk tidligere maks turbotrykk i 1. og 2. gir bl.a.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...