Peet Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 funker plenums kammer shims så bra som han her vil ha d til http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.p...emplate=default eller e d bae okseskit?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest viko Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 funker plenums kammer shims så bra som han her vil ha d til http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.p...emplate=default eller e d bae okseskit?? <{POST_SNAPBACK}> Har hørt at det ikkje er noe.Men har ikkje prøvd så mer en det kan eg nok dessverre ikkje uttale meg om.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 tror nok det hjelper ja... men 20 hk er vel kanskje litt og ta i... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 syns den var sinnsykt tykk den der... Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 sånn skal den sjå ut 10 eller 14 mm tjukk.men er mykje meir å hente på å opne opp bøygen i plenumet. trur jens har eit bytte system før det. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 har jenspeed pleniumshims på cosworthen,30mm! TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Dette er testet i flødebenk, 15mm er optimalt, 30mm ga akkurat samme føde. Det er merkbart, litt kjappere på gassen syns jeg.20hk er tull Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 blir det plass til chims når det er ABS på bilen da???? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 15mm går på dem fleste cosworth med vanlig innsug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Hva er det tykkeste jeg kan ha på 2wd da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Man antok tidligere at plenumshims ville ha endel å si for effekten, sammenligninger i bremsebenk med og uten spacer viser marginal forskjell, alså bortkastede penger. Har selv brukt dette før, men det viste seg at de penga kunne vært brukt på noe annet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 har jenspeed pleniumshims på cosworthen,30mm!<{POST_SNAPBACK}>Den kommer ikke tilfeldigvis fra min gamle bil/motor, som Robert kjøpte eller ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Man antok tidligere at plenumshims ville ha endel å si for effekten, sammenligninger i bremsebenk med og uten spacer viser marginal forskjell, alså bortkastede penger. Har selv brukt dette før, men det viste seg at de penga kunne vært brukt på noe annet <{POST_SNAPBACK}> men det er faktisk merkbar effekt økning ved bytte fra 2wd til 4x4 innsug,det var verd pengene!! har faktisk aldrig trodd att det shims greiene hadde noe for seg,cosworth hadde nokk laget pleniumet litt større vist det hadde vært en "revolusjon" Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 jeg har hørt det er bedre å rive ut midtrabatten i spjeldhuset? i den "svingen" rett før selve plenumet, fjerne innmaten inni der. da slipper man også trykkfall pga. større plenum....? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 Man antok tidligere at plenumshims ville ha endel å si for effekten, sammenligninger i bremsebenk med og uten spacer viser marginal forskjell, alså bortkastede penger. Har selv brukt dette før, men det viste seg at de penga kunne vært brukt på noe annet <{POST_SNAPBACK}> men det er faktisk merkbar effekt økning ved bytte fra 2wd til 4x4 innsug,det var verd pengene!! har faktisk aldrig trodd att det shims greiene hadde noe for seg,cosworth hadde nokk laget pleniumet litt større vist det hadde vært en "revolusjon" <{POST_SNAPBACK}> Er vel mulighet for forbedringer på et innsug som ble konstruert for 20 år siden ..?Er vel en grunn for at vi modifiserer innsugene våre, vel? og for de som kjøper et "ettermarkeds innsug" er det for at det fungerer litt bedre vel, og ikke bare for at det ser penere ut... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 men litt nærmere på det han Armani sa. Hva gjør man da? kan man gjøre det selv? Hva har jens å selge når det gjelds å modifisere org innsug? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 tror jens kan gjøre denne modifikasjonen for deg, da det må maskineres ut. ring og hør med jens? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Høres fornuftig ut, du kjøper jo alt, shims, jukseportinger osv... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Dette er testet i flødebenk, 15mm er optimalt, 30mm ga akkurat samme føde. Det er merkbart, litt kjappere på gassen syns jeg.20hk er tull<{POST_SNAPBACK}> 15mm er optimalt på 2wd eller 4x4? Det er jo bortimot 10mm forskjell på de. Jeg merket godt forskjell da jeg byttet til T25 escort innsug på en portet og småtrimmet 2wd motor. Akkurat som deg, følte jeg at jeg fikk bedre respons i motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Hehe, nærtagende i dag? Jaja, du kunne jo ikke vite, du fikk i alle fall retta opp i toppen grundig. Foresten, er Escorten i drift for tia? Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 Dette er testet i flødebenk, 15mm er optimalt, 30mm ga akkurat samme føde. Det er merkbart, litt kjappere på gassen syns jeg.20hk er tull<{POST_SNAPBACK}> 15mm er optimalt på 2wd eller 4x4? Det er jo bortimot 10mm forskjell på de. Jeg merket godt forskjell da jeg byttet til T25 escort innsug på en portet og småtrimmet 2wd motor. Akkurat som deg, følte jeg at jeg fikk bedre respons i motoren.<{POST_SNAPBACK}> Kan det være fordi gass spjeldet er større og det frilagte arealet øker mer for hver mm du trykker ned pedalen ? Merker du noen forskjell når du smeller gassen i bunn ? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 funker plenums kammer shims så bra som han her vil ha d til http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.p...emplate=default eller e d bae okseskit?? <{POST_SNAPBACK}> Bare tull. Bortkastet for de fleste ! Slike spacere gjør at sylinder 2 og 3 får enda mer luft enn 1 og 4 fordi luften kommer rett opp i midten, og nå, fremfor traktene. Ikke akkurat det noen trenger da syl. 2 og 3 går magert og varmt nok fra før. Toppakningen ryker stort sett først på syl nr. 3, eller ? Folk har bremset over 500 hk på standard 4x4 manifold, så hvorfor kødde med det som virker ? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 Kan det være fordi gass spjeldet er større og det frilagte arealet øker mer for hver mm du trykker ned pedalen ? Merker du noen forskjell når du smeller gassen i bunn ?<{POST_SNAPBACK}> Merket først og fremst forskjellen med spjeldet i den posisjonen jeg liker det best. Fikk tidligere maks turbotrykk i 1. og 2. gir bl.a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 lese stoff for innsug interiserte!!http://fmcs.mer.nu/articles.php?id=14&thesection=1 -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now