Tombra Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Gratulerer ja, uten tvil gjort en god jobb med motoren din! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
OleK Posted August 26, 2005 Author Posted August 26, 2005 hehe....vi for nå se hvor lenge den holder da, Tombra Cosworth!
D.Toft Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 grattis med fine tall.. kjøre pent da, så du ikke må bytte ting og tang.
RsMuffe Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 grattis med fine tall.. kjøre pent da, så du ikke må bytte ting og tang.<{POST_SNAPBACK}>kjøre pent? man kan ikke drive å kjøre pent når man først har trimma motor. det er vel en grunn man trimmer, kjør hardt, kjør stil, olek ps. så du var ute å kjørte i dag med cab`n nede. pass på nå. det regner stortsett hele tiden nå
RsMuffe Posted August 28, 2005 Posted August 28, 2005 hvor da?<{POST_SNAPBACK}> du svingte inn til venstre etter tune-vannet. husker ikke hva det heter inn der.
OleK Posted August 28, 2005 Author Posted August 28, 2005 ah, åssen bil kjørte du? skulle opp til en kompis å titte på et turbokit... Cosworth!
RsMuffe Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 ah, åssen bil kjørte du? skulle opp til en kompis å titte på et turbokit...<{POST_SNAPBACK}> en hvit ford type "pizza bil" (courier/bruksbilen)
RS 1000 Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Knallbra resultat olek :) hvilken turbo some står i nå?<{POST_SNAPBACK}> Den eneste bolt on (+ litt eksos anlegg mekk) turboen som hører hjemme i en RST. Sierra Cosworth og det er lettest med 4x4 utgaven. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
hår ball Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 alle turboer med t3 flens går jo på manufoilen, og på cossi turboen så måtte det mekkes egen down pipe etter det jeg har fått med meg av de innlegga olek har hatt, vises godt på bilder av motoren.....
WingDude Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Hmm, ingen som har prøvd med keramikkbelegg på turbo og greinrør før ? Koster ikke allverden tror jeg.
WingDude Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Aner ikke om det er det samme, på "godt" norsk kaller det det i hvertfall for keramikk-belegg mener jeg.
Guest Ford Gnomen Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Ikke dyrt nei.Trur en kompis betalte litt over 1000 + frakt for noen 8er grenrør.
Robox Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 hvor mye wrap brukte du olek? bare for å ha et ca tall når jeg skal handle..
clinton Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 jeg handlet en 15m rull til min.villie ikke kjøpt mindre tror jeg 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
RS 1000 Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 alle turboer med t3 flens går jo på manufoilen, og på cossi turboen så måtte det mekkes egen down pipe etter det jeg har fått med meg av de innlegga olek har hatt, vises godt på bilder av motoren.....<{POST_SNAPBACK}> Det finns T3 turboer i alle fall i 7 forskjellige størrelser (x 3 om man tar hensyn til eksosen også, altså 21 stk+ div. T34) så sjansen for at man kjøper feil turbo er da mye større enn sjansen for å velge rett. Derfor er Sierra Cosworth 4x4 turboen "den eneste som hører hjemme" i en RST, noe olek sine 240 hk viser. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest JvhCossie Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 Så deg i dag Olek... stoppa innom Shellen på Kløfta der Troya jobber Stevnemøte?? Vakker den bilen din!!
OleK Posted September 1, 2005 Author Posted September 1, 2005 hehe...vært på kurs på sessvollmoen ikke noe date nei, har dame er nede, hehe bilen var jo møkkete som fy og da, men takk for komplimanget... robox: kjøp en rull på 1x50" og en på 2x50", du vil nok få litt til overs, men det er mye lettere å surre inn manifolden med 1" bredde på wrapen.... Cosworth!
Jarnis Posted September 2, 2005 Posted September 2, 2005 Hva er egentlig grunnen til å bruke wrap???Jeg vet det ser tøft ut, men har det ikke noenannen menineg?? Forresten steinrå bil Olek og gratulera me de gode tallene....
Guest jaredboy Posted September 2, 2005 Posted September 2, 2005 Det er der for å begrense varme utviklingen i motor rommet..
alibaba Posted September 2, 2005 Posted September 2, 2005 Hva er forskjellen på 2wd og 4wd turbo? Olek har 2wd, Pelle Væck. x - RS Turbo S2
OleK Posted September 3, 2005 Author Posted September 3, 2005 wrapen brukes til å begrense varmestrålinga ut i motorrommet, og for å holde manifold/turbo/eksos varmt innvendig, har vistnok noe å gjøre med hastigheten på eksosen.... på rst bør man også surre inn eksosrøret som går under bunnpanna, ettersom varmen fra eksosrøret der vil virke som en diger stråleovn mot olja di.....og i tillegg så sparer du starteren din :D :D Cosworth!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now