Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gratulerer ja, uten tvil gjort en god jobb med motoren din!

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
grattis med fine tall.. kjøre pent da, så du ikke må bytte ting og tang.

kjøre pent? man kan ikke drive å kjøre pent når man først har trimma motor. det er vel en grunn man trimmer, kjør hardt, kjør stil, olek :D

 

ps. så du var ute å kjørte i dag med cab`n nede. pass på nå. det regner stortsett hele tiden nå :lol:

Posted
Knallbra resultat olek :) :)

 

hvilken turbo some står i nå?

 

Den eneste bolt on (+ litt eksos anlegg mekk) turboen som hører hjemme i en RST. Sierra Cosworth :blink: og det er lettest med 4x4 utgaven.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

alle turboer med t3 flens går jo på manufoilen, og på cossi turboen så måtte det mekkes egen down pipe etter det jeg har fått med meg av de innlegga olek har hatt, vises godt på bilder av motoren.....

Guest Ford Gnomen
Posted

Ikke dyrt nei.

Trur en kompis betalte litt over 1000 + frakt for noen 8er grenrør.

Posted
alle turboer med t3 flens går jo på manufoilen, og på cossi turboen så måtte det mekkes egen down pipe etter det jeg har fått med meg av de innlegga olek har hatt, vises godt på bilder av motoren.....

 

Det finns T3 turboer i alle fall i 7 forskjellige størrelser (x 3 om man tar hensyn til eksosen også, altså 21 stk+ div. T34) så sjansen for at man kjøper feil turbo er da mye større enn sjansen for å velge rett. Derfor er Sierra Cosworth 4x4 turboen "den eneste som hører hjemme" i en RST, noe olek sine 240 hk viser.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest JvhCossie
Posted

Så deg i dag Olek... stoppa innom Shellen på Kløfta der Troya jobber :) Stevnemøte?? Vakker den bilen din!! :)

Posted

hehe...vært på kurs på sessvollmoen :)

 

ikke noe date nei, har dame er nede, hehe :D

 

bilen var jo møkkete som fy og da, men takk for komplimanget...

 

robox: kjøp en rull på 1x50" og en på 2x50", du vil nok få litt til overs, men det er mye lettere å surre inn manifolden med 1" bredde på wrapen....

Cosworth!

Posted

Hva er egentlig grunnen til å bruke wrap???

Jeg vet det ser tøft ut, men har det ikke noenannen menineg??

 

Forresten steinrå bil Olek og gratulera me de gode tallene.... :rolleyes:

signatur.jpg
Guest jaredboy
Posted

Det er der for å begrense varme utviklingen i motor rommet..

Posted

wrapen brukes til å begrense varmestrålinga ut i motorrommet, og for å holde manifold/turbo/eksos varmt innvendig, har vistnok noe å gjøre med hastigheten på eksosen....

 

på rst bør man også surre inn eksosrøret som går under bunnpanna, ettersom varmen fra eksosrøret der vil virke som en diger stråleovn mot olja di.....og i tillegg så sparer du starteren din :D :D :D :D

Cosworth!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...