Jump to content

Håndbremse

Recommended Posts

Posted

Hei,

Jeg har en håndbrems som bare virker på venstrehjulet, har prøvd å stramme wiren under men det hjelper tydligvis ikke.

De vanlige bremsene virker bra på alle hjul (testet på eu kontroll) men ikke på håndbremsens høyere bakhjul..

Noen tips her inne?

Posted

det kan jo være at den lille spaken som sitter på bremseskoen er blitt skjeiv eller har røket.

MVH

MR.President

Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.

Posted
Hei,

Jeg har en håndbrems som bare virker på venstrehjulet, har prøvd å stramme wiren under men det hjelper tydligvis ikke.

De vanlige bremsene virker bra på alle hjul (testet på eu kontroll) men ikke på håndbremsens høyere bakhjul..

Noen tips her inne?

Først sjekk om det er bevegelse i wiren på begge sider, ta av tromlene og få en til å dra i hånbrekket mens du ser.

Er det bevegelse på begge sider, må du justere bremseskoene etter manuelt, i værste fall skifte en av selvjusteringene, de kan ofte ruste fast, eller bli slitt ut.

• 1 year later...
Guest Kjell Tring
Posted

Tips for å få håndbrekk gjennom eu kontroll, sierra 87 med skiver bak ok klosser, men null virk på brekket, har stramma inn slakken på wiren