Guest woodboy Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 noen som har erfaring med sveist bak aksel på cosworth 2wd? funker det greit me vanlig gatekjøring? er det holbart vist en plager den?
Guest Komfort Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Hadde sånn på en Audi S4 jeg hadde! med inn/utkopling med bryter da! Hvis du svinger med låst/sveiset bakaksling vil det ene hjulet gå fortere enn det andre, resultat: hjulspinn på ene hjulet. Dette er ikke noe å annbefale som permanent løsning, da du vil få enorm slitasje på dekkene og vanskligheter med å svinge på asfalt. Morro på vinteren da selv om quattro II suger !!
[P-Man] Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Må bare korrigere en liten feil..."Hvis du svinger med låst/sveiset bakaksling vil det ene hjulet gå fortere enn det andre, resultat: hjulspinn på ene hjulet." Det som blir problemet hvis du har sveiset diff, er jo at hjulene går like fort, men siden det innerste hjulet har kortere svingradius må det spinne siden det må gå like fort som det ytterste hjulet. hvis noen skjønte den forklaringen X 93mod Escort Cosworth "WRC"91mod Sierra Cosworth14mod Mondeo ikke Cosworth
rscosworth Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 10 poeng til en våken P-man og dette med at det er lite kjørbart og sliter dekk osv osv er bare svada..spør Leo som har kjørt med sveiva cossi-diff i lang tid nå... støtt ESAB og sveis ivei spør du meg...
Guest woodboy Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 ja satser på å sveise den , billig å grei løsning støtt quaife ja for dei som har rå til de etter ferien!!!!!dekk går det jo uansett mye av så !!!
Guest Komfort Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Må bare korrigere en liten feil..."Hvis du svinger med låst/sveiset bakaksling vil det ene hjulet gå fortere enn det andre, resultat: hjulspinn på ene hjulet." Det som blir problemet hvis du har sveiset diff, er jo at hjulene går like fort, men siden det innerste hjulet har kortere svingradius må det spinne siden det må gå like fort som det ytterste hjulet. hvis noen skjønte den forklaringen <{POST_SNAPBACK}> OK! For å korrigere meg selv enda bedre: Hvis du svinger med låst/sveiset bakaksling "ønsker" det ene hjulet gå fortere enn det andre, resultat: hjulspinn på ene hjulet."
rscosworth Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 hjulspinn og hjulspinn da... skal svinge ***** brått for at det skal merkes... har prøva bilen til Leo med sveisa diff og normale (205) dekk og det var kun ved lukeparkering jeg merka noe som helst til den diffen...
RHeskja Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Bilen blir ubrukelig å kjøre fort med på vei... den skuer fronten pga vanskligt å svinge med sveisa diff. skal du rundt en rudnkjøring bør du ha full hjulspinn for å kunne ha litt styring på forhjula...
Syvers Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Vri og vreng på det så mye dere vil. quaife er den beste løsningen, folk har da råd til mye annet tull på cossien sin for 11000 kr
RSCoz Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Bilen blir ubrukelig å kjøre fort med på vei... den skuer fronten pga vanskligt å svinge med sveisa diff. <{POST_SNAPBACK}> Helt enig, dette er en jallaløsning mot den søppel sperra som er i Cosworth. Men mange er nok noe mindre kresene når dem kjører, å bryr seg helt sikkert ikke.
rscosworth Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 kan ikke akkurat si jeg hadde følelsen av understyring med Leo's bil på ACR... håper dere som har krasse meninger om sveisa diff snakker av erfaring og ikke av teori om hva som bør/kan skje. det er ingen tvil i verden om at quaife/ZF e.l er bedre løsninger men det er ikke så forbanna ille som folk tror å kjøre med sperre...
Guest Larsern Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 noen som har erfaring med sveist bak aksel på cosworth 2wd?<{POST_SNAPBACK}> Ja, jeg kjører med det. funker det greit me vanlig gatekjøring?<{POST_SNAPBACK}> Funker perfekt!Skrubber bare litt ved lukeparkering o.l. Helt ubetydelig. er det holbart vist en plager den?<{POST_SNAPBACK}> Jeg har kjørt med samme diff sveiset i to år.Og 100% kontrollerbar og forutsigbar når man "plager" bilen
Guest Komfort Posted August 14, 2005 Posted August 14, 2005 Synes uansett ikke man skal råde folk til å ty til en sånn løsning for å spare noen kroner. Det er ikke forsvalig å kjøre med! Jeg ønsker ikke å møte noen med sveiset diff i en sving ivertfall.
Guest Larsern Posted August 14, 2005 Posted August 14, 2005 Synes uansett ikke man skal råde folk til å ty til en sånn løsning for å spare noen kroner. Det er ikke forsvalig å kjøre med! Jeg ønsker ikke å møte noen med sveiset diff i en sving ivertfall.<{POST_SNAPBACK}> Jeg ser frem til en forklaring på hvorfor det skal være uforsvarlig å kjøre med, og hvorfor du ikke vil møte meg i en sving. Jeg har møtt tusenvis av biler i forskjellige svinger i løpet av disse to åra, og det har gått bra hver gang. Og inntil jeg blir overbevist av dine gode forklaring, så fortsetter jeg å svinge med bilen min.
Leo Posted August 14, 2005 Posted August 14, 2005 Hehe, her røres det mye ja... Jeg har kjørt med beinsveisa diff i 2 år nå, både på vei og baner og har en klar mening om det. Jeg kjører MYE heller med sveisa diff enn å kjøre ubremsa. Selvfølgelig er det bedre med en skikkelig diffbrems, men esab-sperre funker helt ok. Bilen er ikke vanskelig å kjøre. Den er ikke spesiellt uforutsigbar, men på vått føre merkes det at slippterskelen er litt bråere. Uansett til dere dommedagsprofeter som mener 100% sperre er livsfarlig og uforsvarlig: Det tullprat, verken mer eller mindre. I fjor i mai kjørte jeg fra en E30 M3 på vålerbanen. Det var første gang i mitt liv jeg kjørte på bane. Min bil sto på 205/50 15, den andre på 225/40 17. Jeg hadde for lite ladetrykk så jeg fikk ikke tatt den på strekkene, men i og spes på vei ut av sving lå IST'en min veldig mye bedre. Til slutt slapp han meg forbi og jeg dro fra. Dette med sveisa diff, døm selv... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Syvers Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 Må smile litt for meg selv når jeg ser du skriver leo, hele vitsen med å ha en cosworth er jo at du skal bruke den ? Skal du kjøre fort på bane,sving så er vel ikke sveisa spærre det store ? skal du bare slædde å herje så er det sikkert greit nok
Leo Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 Ehhh... Tror du jeg herja for å ta en M3 i sving med den gamle sierraen min...? Selvfølgelig er det best med en skikkelig brems, men det må da være hevet over all tvil at man fisker mye mer grep med sveisa diff enn med åpen. Mener du virkelig å være uenig i det? Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest zr50sl Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 å etter å ha sitti på leo på ACR Mo i Rana merket jeg knapt at d var noe som heite ESAB sperre på kjerra,anna enn da vi tok laust fra depotet å inn i selve bane kjørings køen...
RSCoz Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 Jeg kjører MYE heller med sveisa diff enn å kjøre ubremsa. Selvfølgelig er det bedre med en skikkelig diffbrems, men esab-sperre funker helt ok. Bilen er ikke vanskelig å kjøre. Den er ikke spesiellt uforutsigbar, men på vått føre merkes det at slippterskelen er litt bråere. <{POST_SNAPBACK}> Dette var det jeg skulle fram til. Heller 100% enn singeltrekker. I fjor i mai kjørte jeg fra en E30 M3 på vålerbanen. Det var første gang i mitt liv jeg kjørte på bane. Min bil sto på 205/50 15, den andre på 225/40 17. Jeg hadde for lite ladetrykk så jeg fikk ikke tatt den på strekkene, men i og spes på vei ut av sving lå IST'en min veldig mye bedre. Til slutt slapp han meg forbi og jeg dro fra. Dette med sveisa diff, døm selv...<{POST_SNAPBACK}> Dette har jo ingen ting med at du har 100% sperre. Hvordan han kjørte, sporvalg osv osv. Jeg sto å så på hvordan dere begge kjørte i lang tid.Han som kjørte m3`n hadde heller aldri vært på bane, å hatt førerkort mange år mindre enn deg.
RSCoz Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 Men som svar til topicstarter:Ja, jeg har hatt dette. Det funker helt greit til gatekjøringogDet er holdbart som ****. MEN det er bedre med en skikkelig sperre.
Leo Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 Da er vel vi som har reell erfaring med dette enige tenker jeg Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest woodboy Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 takker for svar Larsern . nå har jeg sveisa diffen og snart klar for gatebiltreffe i kristiansand............
Guest Komfort Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 Synes uansett ikke man skal råde folk til å ty til en sånn løsning for å spare noen kroner. Det er ikke forsvalig å kjøre med! Jeg ønsker ikke å møte noen med sveiset diff i en sving ivertfall.<{POST_SNAPBACK}> Jeg ser frem til en forklaring på hvorfor det skal være uforsvarlig å kjøre med, og hvorfor du ikke vil møte meg i en sving. Jeg har møtt tusenvis av biler i forskjellige svinger i løpet av disse to åra, og det har gått bra hver gang. Og inntil jeg blir overbevist av dine gode forklaring, så fortsetter jeg å svinge med bilen min.<{POST_SNAPBACK}> Vil ikke bilen understyre noe ****** i sving?? På S4`en var det automatisk utkopling av sperra ved >25 km/t. Det er jo en grunn til det. S4`en ville iverfall rett fram på vinterføre med sperra innkoplet! Nå er jo S4`en sinnsykt understyrt uansett da så det er mulig det funker bedre på ford 4x4!
OleK Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 bilen vil ikke understyre noe særlig mer, den blir heller bare tyngre på rattet, men det er ikke noe problem.... er 100% enig med gutta som har kjørt/kjører med sveisa diff her, det er slett ikke så ille som man skal ha det til, og det er kun ved skarpe/knappe svinger man merker at man har sveisa diff, ellers er det ikkeno forskjell....men klart en skikkelig brems er bedre.... og som gutta på jobben sier: hvis man har en "inspirert" kjørestil er det bedre med sperre enn uten....uten sperre så vet man ikke om baken kommer, men med sperre så VET man at baken kommer" også er det jo særdeles kjekt på vinterføre opp lange, bratte bakker da :D Cosworth!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now