cossiemk1 Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Byttet aktuator på cossien til Peder på cosworth treffet om fredan, og fikk endelig stabilt trykk på ca 1,4 bar, men nå går bilen betydelig dårligere en tidligere, trykket kommer seint etter giring, som om turbo stopper helt ved girskift, dumpen står også åpen på tomgang, men lukker så fort en gir litt gass, hva kan vær problemet?? kjører med std turbo og grønndyse oppsett, og ORGINAL eksos med katt!!
triggerhappy Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 (edited) Feiljustert dump(shims) og for lite forspenn? Edited August 10, 2005 by triggerhappy -x 1988 Ford Sierra Cosworth
rscosworth Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 prøv å napp av amal og skru litt mer forspenn. da skal du få samme trykket med mer forspenn siden amal ikke vil bløde av stryretrykket til aktuator...
bige Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 orginal MAP ?orginal ecu ?Standar dump står oppe på tomgang , da den får vakum fra innsug manifoil . og stenger når det blir trykk i innsug , det er slik den skal virke .
bige Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 prøv å napp av amal og skru litt mer forspenn. da skal du få samme trykket med mer forspenn siden amal ikke vil bløde av stryretrykket til aktuator...<{POST_SNAPBACK}>Tar du av ledningene fra amal til aktuator , vill den ALDRI åpne . Teoretisk vill trykket øke til max .Men så viss standar Map avkjenner trykk over 0,9 gir den beskjed til Ecu og sprøyte MINDRE bensin inn . Da vill bilen gå dårligere med høyere trykk ( den går meget mager ) til trykket synker til 0,9 bar . Samtidig som den drar tenning nermere øvre dødpunkt - mindre effekt .Som innlederen skriver den går dårligere med annen aktuator .Og jeg glemte temp føleren i innsug , føler den over 70 grader , går den dårligere , mindre bensin - tenn mot øvre død punkt .Så lenge du ikke gjør dette vil en standar bil gå best :http://www.pjmotorsport.com/stage2.asp
Guest Larsern Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Mister amal spenning vil trykket gå ned til minimum. Kast amal og legg på forspenn til ønsket trykk. Var ikke dette en 20psi?
cossiemk1 Posted August 10, 2005 Author Posted August 10, 2005 Jo er en 20psi, og med grønndyse oppsett mener jeg seff også 3bar map, har også grpA topp pakning. Bilen går vel ikke så mye dårligere når trykket først kommer, men det kommer jo så seint.ps: har ikke orginal dumpen, men en (husker ikke type) som sitter på kald siden
Leo Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Hvor mye forspenn la du? Uten forspenn kan det være at wastegaten står delvis åpen. Har prata såvidt med Peder, men han har andre ting å tenke på akkurat nå Jeg ville ikke kjørt uten AMAL i alle fall, det tror jeg 31' actuatoren er for slapp til. (går ut fra det ble montert en 31' actuator) Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Larsern Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Det står jo at det er en 20psi klokke som er montert, og da kan det naturlig nok ikke være en -31.. Og hvordan kan en wg klokke bli for slapp til kjøres uten amal? Endel biler har jo orginalt montert en klokke som gir 0,4bar uten noen annen form for styring. Jeg tror at han må kvitte seg med amal for å greie å holde trykket nede på 1,4bar uten å måtte ta bort alt forspennet. 20psi er jo ca1,35bar, og hvis amal står og bløder ut trykk, så må staget slakkes til wg står litt åpen hele tiden for å holde trykket nede på 1,4bar. Derfor den dårlige responsen.
Guest Larsern Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Mener -31 gir ca0,8bar med noen mm forspenn.
cossiemk1 Posted August 13, 2005 Author Posted August 13, 2005 Skal teste med vakum rett fra innsuget til aktuator...... men peder ble jo pappa igjen for noen dager siden, så han har litt annet å tenke på
rscosworth Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 det er jo for svarte et uttak på turboen som er ment til aktuatoren! hvorfor i alle dager hente styretrykk etter det største trykkfallet i hele systemet?
Guest Larsern Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 For å kompansere for det største trykkfallet i hele systemet. Ser noen er redd for at turboen skal over-varve på delgass, men jeg har aldri merket noe som helst til det selv, og det eneste som skjer da er vel at man får mindre lag når man går på full gass igjen.Med delvis stengt gasspjeld vil motoren få mindre inn og da selvfølgelig produsere mindre eksos også. Så turboen vil aldri jobbe for fullt på delgass og styretrykk fra plenum. Konklusjon:1: turboen kompanserer automatisk for trykkfall gjennom ic og andre "hindringer" på veien inn til motoren. 2: Kan redusere lag ved pådrag etter svinger eller lignende som krever delgass.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now