Jump to content

Sprekk i glassfiber


Recommended Posts

Eg har merket at eg visstnok har tatt litt nedi, noen plasser for hardt merker eg.

Såg under splitteren min idag, og da såg eg dette :ph34r:

post-6115-137201760983_thumb.jpgpost-6115-137201765356_thumb.jpg

 

Åssen skal eg fikse dette her?? :( Skal ta av støtfangeren snart uansett for å sette på ny netting som kommer fra England, så eg lurte på om eg skal pusse det litt av, og så ta glassfibersparkel på, prime og lakke... Er det slik det skal gjøres?

Sprekken går gjennom også. Kjente "innom" på baksiden, og der kjente eg en rift.

 

Alle tips mottas med stor takk! :)

invert-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

det beste vil nok være å legge på litt glassfiber og polyester på innsiden og sparkle og lakke utenfra.. men hvis du tar glassfibersparkel og legger et par lag med det innenfra går nok det greit.. etterpå er det bare å sparkle og lakke med finsparkel utenfra... :) ittnoproblem..

Link to comment
Share on other sites

ville brukt fyllprimer(sprøytesparkel) da slipper du de små rosene som kommer i sparkelet og så lakk over... klarlakk må du nesten se selv... kommer jo helt an på finishen på resten av fangeren... ellers er fremgangsmåten helt grei...

Link to comment
Share on other sites

det første du bør gjøre er å slipe ren skade området. skjær bort alt av glassfiber som er sprukket , dette pga at glassfiber som ligger "åpent" trekker vann. slip en v-fuge/kile på begge sider av skadeområdet med 80papir. legg på glassfiber/glassfibersparkel på begge sider. slip den noenlunde dit du vil ha den og ta siste rest med en god polyester sparkel. når denne er formet slik du vil ha den puss med 180 og 240 papir. anbefaller som alltid hagmans ca primer først og deretter en god fuller feks standox non stop fuller. slip over skade området med 240 uten å gå igjennom. og deretter hele området med 400 og 500 våttpapir. men IKKE bruk vann. flaten er da klar til lakk etter å ha blitt rengjort og blåst x antal ganger. klar lakk skal du normalt ikke ha bruk for så lenge du kjøper billakk på spray feks hvis det var dette du tenkte på. så svar og spørsmal n¨å fra deg så editer litt . det beste resultat blir å lakke hele fangeren, da det er svært vanskelig å flekke ut slike skader uten at det blir synlig.

Link to comment
Share on other sites

Takker for flott svar mikke.

 

Å huff... lakke hele fangeren... :( :P

Viss eg kjøper billakk på spray, kor mange ca trenger eg for en fanger?

 

EDIT: viss eg bare maskerer rundt splitteren, kunne vel det gå. Så slipper eg å lakkere HELE fangeren. Går jo et skille mellom fangeren og splitteren uansett, så det blir lett å maskere.

invert-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

ville nok lakket hele fangeren for å få det skikkelig... blir vanligvis litt forskjeller i lakken når en holder på sånn... men sølv er jo en grei farge å holde på med da.. ser ikke forskjellene så lett...

Link to comment
Share on other sites

sølv er en forferdelig farve å holde på med synes jeg da men. :D ga deg et litt galt svar oxo.titta på bildene først nå. og du må bruke klarlakk da dette var met. basen i seg selv er matt og har heller ikke noe "beskyttende lag. hvor mange spraybokser du bruker?? tja 2stk går med iallefall. hvis det skal se noenlunde greit ut. dette har oxo litt med å gjøe om fargen dekker bra eller ikke og farve på fuller. en grå fuller gjøe underlaget lettere å dekke.så jo oxo først nå at du selvsagt kan lakkere bare splitteren. såfremt du ikke har andre skader der :D :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...