clinton Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 går det ann og bytte oljepumpen når motoren står i? eller blir det vanskelig og komme til da? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 Skal gå ann. Men sliter du med lavt oljetrykk er det 99% sikkert at det ikke er oljepumpen som er problemet med klaringer på veiva. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinton Posted August 7, 2005 Author Share Posted August 7, 2005 tror ikke det skal være noe gale med olje trykket,men den sliter litt på lavt turtall,så tror pumpen begynner og bli sliten etter vert.har vertfall bestilt meg en high preasure oil pump,men den kommer en stund etter de andre delene,så lurte egentlig bare på om jeg kan ta motoren i og heller skifte pumpa når den kommer. 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 tror ikke det skal være noe gale med olje trykket,men den sliter litt på lavt turtall,så tror pumpen begynner og bli sliten etter vert.har vertfall bestilt meg en high preasure oil pump,men den kommer en stund etter de andre delene,så lurte egentlig bare på om jeg kan ta motoren i og heller skifte pumpa når den kommer.<{POST_SNAPBACK}> da hadde jeg heller venta, for det blir PRAKK og få bytta olje pompa når motoren er i... Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinton Posted August 7, 2005 Author Share Posted August 7, 2005 tror ikke det skal være noe gale med olje trykket,men den sliter litt på lavt turtall,så tror pumpen begynner og bli sliten etter vert.har vertfall bestilt meg en high preasure oil pump,men den kommer en stund etter de andre delene,så lurte egentlig bare på om jeg kan ta motoren i og heller skifte pumpa når den kommer.<{POST_SNAPBACK}> da hadde jeg heller venta, for det blir PRAKK og få bytta olje pompa når motoren er i...<{POST_SNAPBACK}> jaja..vet at det ikke skulle gått knirkefritt liksom,men går det?noen som har gjort det her? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 tror ikke det skal være noe problem egentlig..... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 Hva er å slite litt på lave turtall? Vet du hvilket trykk ved forskjellige turtall og temperatur du skal ha? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Dette høres ut som min gamle RST, slitte veivlager. Jeg bytta mine veivlager på 115'000km, da var de såpass slitte at det i alle fall var på høy tid. Min ble bra med nye lager. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinton Posted August 10, 2005 Author Share Posted August 10, 2005 skal bytte alle lagrene no..men det som er med pumpa er at på lavt tur tall så går oljelampen på.vet ikke om det er pumpen da..men har vertfall inbilt meg det 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 1 bar ved 750 rpm og 2.8 bar ved 2000 rpm, 80 grader og 10w-30. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 har samme problemet jeg å på rst min.ved lavt turtall spesielt på litt varm motor så kommer olje lampa på.jeg å trudde det var olje pumpa,men det er nåkk rådelagrene som er slitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinton Posted August 11, 2005 Author Share Posted August 11, 2005 god mulig det er rådelagrene ja.siden 2 av de var knekt på min når jeg tok de av 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 Hva har dere ved 2000 rpm? Har dere lysende oljelampe ved tomgang har dere nok lavere enn 2.8 bar ved 2000 rpm og. Som jeg sier det sjelden oljepumpen som er slitt. Nye lagre vil heller sjelden hjelpe på oljetrykket, er lagrene slitt er også veivtappene slitt og da blir klaringen aldri bra med nye lagre, da må sliping til. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now