Jump to content

Bytting av oljepumpe


clinton

Recommended Posts

tror ikke det skal være noe gale med olje trykket,men den sliter litt på lavt turtall,så tror pumpen begynner og bli sliten etter vert.har vertfall bestilt meg en high preasure oil pump,men den kommer en stund etter de andre delene,så lurte egentlig bare på om jeg kan ta motoren i og heller skifte pumpa når den kommer.

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Link to comment
Share on other sites

tror ikke det skal være noe gale med olje trykket,men den sliter litt på lavt turtall,så tror pumpen begynner og bli sliten etter vert.har vertfall bestilt meg en high preasure oil pump,men den kommer en stund etter de andre delene,så lurte egentlig bare på om jeg kan ta motoren i og heller skifte pumpa når den kommer.

 

 

da hadde jeg heller venta, for det blir PRAKK og få bytta olje pompa når motoren er i...

Link to comment
Share on other sites

tror ikke det skal være noe gale med olje trykket,men den sliter litt på lavt turtall,så tror pumpen begynner og bli sliten etter vert.har vertfall bestilt meg en high preasure oil pump,men den kommer en stund etter de andre delene,så lurte egentlig bare på om jeg kan ta motoren i og heller skifte pumpa når den kommer.

 

 

da hadde jeg heller venta, for det blir PRAKK og få bytta olje pompa når motoren er i...

 

jaja..vet at det ikke skulle gått knirkefritt liksom,men går det?noen som har gjort det her?

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Link to comment
Share on other sites

Dette høres ut som min gamle RST, slitte veivlager. Jeg bytta mine veivlager på 115'000km, da var de såpass slitte at det i alle fall var på høy tid. Min ble bra med nye lager.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest dadda rst

har samme problemet jeg å på rst min.ved lavt turtall spesielt på litt varm motor så kommer olje lampa på.jeg å trudde det var olje pumpa,men det er nåkk rådelagrene som er slitt.

Link to comment
Share on other sites

Hva har dere ved 2000 rpm? Har dere lysende oljelampe ved tomgang har dere nok lavere enn 2.8 bar ved 2000 rpm og. Som jeg sier det sjelden oljepumpen som er slitt. Nye lagre vil heller sjelden hjelpe på oljetrykket, er lagrene slitt er også veivtappene slitt og da blir klaringen aldri bra med nye lagre, da må sliping til.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...