Guest Martin Posted November 11, 2003 Posted November 11, 2003 Noen som vet ved hvilke temperaturer viftene slår seg på og av på cosworth motor? Har koblet viftene til datasprutet og må legge inn start og stopp temp.
WingDude Posted November 12, 2003 Posted November 12, 2003 Den slags data finner du neppe noen plass, men termostaten er vel på rundt 88 grader, da er den fullt åpen, så noe over det burde de vel slå inn på. Enklest å prøve seg frem med litt for lav, når du ser at motoren ikke blir varm så endrer du den bare opp. Ellers må du ta en orginal temp-føler og koke opp i en kjele med vann og tempmåler, da får du jo målt med et ohm-meter når den slår inn.
Guest ROSENVOLD Posted November 12, 2003 Posted November 12, 2003 Noen som vet ved hvilke temperaturer viftene slår seg på og av på cosworth motor? Har koblet viftene til datasprutet og må legge inn start og stopp temp. står vel temperaturene på føleren som sitter i radiatoren på sierra?
Guest Martin Posted November 12, 2003 Posted November 12, 2003 Den slags data finner du neppe noen plass, men termostaten er vel på rundt 88 grader, da er den fullt åpen, så noe over det burde de vel slå inn på. Enklest å prøve seg frem med litt for lav, når du ser at motoren ikke blir varm så endrer du den bare opp. Ellers må du ta en orginal temp-føler og koke opp i en kjele med vann og tempmåler, da får du jo målt med et ohm-meter når den slår inn.Tenkte på dette jeg også, men hadde vært fint å bare plotta det inn hvis noen viste verdiene. står vel temperaturene på føleren som sitter i radiatoren på sierra? Det er mulig det. Får kikke litt på følern da. Takk for hjelp.Martin
Guest ykarlsen Posted November 12, 2003 Posted November 12, 2003 Har det noe å si egentlig?Mine går hele tiden når motoren går.
WingDude Posted November 12, 2003 Posted November 12, 2003 Tenkte på dette jeg også, men hadde vært fint å bare plotta det inn hvis noen viste verdiene. Tja, er ikke helt enig. Hvis du monterer datasprut på en motor, så går jeg utifra at den er betydelig trimmet, da vil jo varmeutvikling og kjøle-egenskapene til motorns kjølesystem kanskje ha endret seg, da mener jeg det mest optimale er å prøve seg frem, klart du kunne brukt de orginale verdiene som en grunn-innstilling, men ser ikke det som noe problem at man må prøve seg litt frem.
Guest Martin Posted November 13, 2003 Posted November 13, 2003 Tenkte på dette jeg også, men hadde vært fint å bare plotta det inn hvis noen viste verdiene. Tja, er ikke helt enig. Hvis du monterer datasprut på en motor, så går jeg utifra at den er betydelig trimmet, da vil jo varmeutvikling og kjøle-egenskapene til motorns kjølesystem kanskje ha endret seg, da mener jeg det mest optimale er å prøve seg frem, klart du kunne brukt de orginale verdiene som en grunn-innstilling, men ser ikke det som noe problem at man må prøve seg litt frem. Enig i at det blir mere varmeutvikling på en trimma motor, men om viftene starter og stopper på samme temp som originalt har vel ikke noe å si.Viftene vil jo bare gå oftere en vanlig.
WingDude Posted November 13, 2003 Posted November 13, 2003 Joa, men i og med at varmeutviklingen blir større, så kan det jo være at viftene bør slås på litt tidligere enn normalt for å kompensere for dette, mulig at dem bør gå lengre også :?:
Recommended Posts