Guest ja9^ Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Hei. Merker at jeg har noe vann i eksosen, det pipler liksom ut i skøytene på eksosanlegget. Det kommer ikke noe eksostrykk ut, bare vann. Jeg vet ikke om det er normalt med litt vann i eksosen eller om det skal være bortimot "tørt". Derfor vet jeg ikke om det er normale mengder vann jeg har eller om det er mye. Men hva kan det komme av, mange mener toppakning, men er det noe annet som kan forårsake dette? Takker for alle svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 kondens... eller bruker den vann?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Den bruker ikke vann nei, og påfyllings"boksen" til radiator ser fin ut, dvs vannet i den ser rent å fint ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 kondens..? fra hvor da? eller hvordan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 luftfuktighet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 å dette kan løses på hvilken måte ? .. du får unskylde evnt dumme spm, hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 kondens..? fra hvor da? eller hvordan? <{POST_SNAPBACK}> blir en del vanndamp når du forbrenner bensin Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 er ikke farlig, den forsvimmer av seg selv, du vil merke spes når det er kaldt ute, at det er litt fuktig i eksosen din.. og mindre når det er varmt ute Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 ok, takker for svar.. men hva om jeg nå har for mye vann i eksosen.. Hva kan det komme av? noe som er relativt lett å få gjort selv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 da er nok topp pakningen din gåen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 hehe, masse spm nå, men vist den skulle vært gåen, ville jeg hatt andre symptoner og da? Hva koster det å få fixa noe slikt da? koster ikke det evig a? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 hehe. da vil nok bilen gå som en bøtte med drit, og tomt for vann om den er gåen mellom sylindrene og vann kanal,samt en stor hvit sky bak bilen når du kjører eller står på tomgang, vannet ditt er brunt/ oljen er grå om den er gåen mellom vann og oljekanalene... kan koste deg dyrt om pakningen ryker. toppen må nok inn på planing og det koster litt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 kan jeg gjøre noe FØR den ryker da? og det koster hva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 hehe, kjør pent, og det er gratis.. sjekk olje og vann, bytt olje og filter pr 10 tusen km, og kjøleveske en gang i året, samt teste om den er god nok før kulden slår til.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 så det er ikke billigere å få skifta noe før det ryker liksom? bædern å sitte å vente på at det skal ryke.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 hvor langt er den gått da?? du får høre med noen verksteder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 den er gått 177k..Noen som vet om det koster noe for en sjekk av bilen på ford å hva prisen evnt ligger på? bare en sjekk lixm, motormessig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts