Guest Hovden Racing Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Hvor høyt trykk burde man kjøre på med 4x4 T3 på wolf hjerne, dyser og map?Og hvor mye effekt blir det ca. med mongoose 3" og green filter?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 ??<{POST_SNAPBACK}> Det sies max 1,4 Bar(ca 300hk), men du bør ikke holde gassen inne for lenge! Da risikerer du å brenne hull i stemplene. Been there done that........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Ok.. takker for svar!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 tåler ikke de stempla 400+ hk a? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworthpower Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Hvor høyt trykk burde man kjøre på med 4x4 T3 på wolf hjerne, dyser og map?Og hvor mye effekt blir det ca. med mongoose 3" og green filter??<{POST_SNAPBACK}>Ja det samme lurer jeg på .... er det noen som kan skaffe noen data på wolf bilene??? Men hvorfor T3 turbo må jeg spørre? Escort Cosworth WolfBmw f31 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 selv om stemplene tåler 400 i utgangs punkte så kan de gå til helvette.. du må bare sørge for at bilen får nokk suppe, men går den magert så tar du selv de beste stemplene, bensinen er med på og holde forbrennings tempraturen nede, får den for lite bensin blir forbrennings tempen høyere og du kan ta stempler, uansett om fabrikken sier de tåler 400gamp.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest viko Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 selv om stemplene tåler 400 i utgangs punkte så kan de gå til helvette.. du må bare sørge for at bilen får nokk suppe, men går den magert så tar du selv de beste stemplene, bensinen er med på og holde forbrennings tempraturen nede, får den for lite bensin blir forbrennings tempen høyere og du kan ta stempler, uansett om fabrikken sier de tåler 400gamp..<{POST_SNAPBACK}> Vet om en som har bremsa 511hk med 98 og 544 med 102på org modda stempel, frest ut ventilspor og dreid litt.7.2: 1 i komp med garanti fra abog har nå fått tillatelse til å øke med 100hk forsatt med org. stempel og garanti.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 tåler ikke de stempla 400+ hk a?<{POST_SNAPBACK}> Jo, med en turbo som er beregnet for 400hk går nok det bra!! men med en t3 turbo som tynes max og samtidig er slitt gir det masse baktrykk og dermed varmgang, og blir det for varmt smelter stemplet uansett type. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gary Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Tipper du får 270-280 hk på rulla med den turboen hvis du kjører 1.3-1.4bar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now