frode Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Tombra Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Det får'n si... Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest lillefot Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 kommer noen focuser ut i rwd altsa?og hva med probe'n, rwd den også?
Tombra Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Focus & Probe er FWD Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
RSHansen Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Noen opplysninger om motoren i Probe og diverse andre motorer: V6 motoren i Probe har ingenting med V6 motoren i Mondeo/Contour/Cougar å gjøre. 2,5literen i Probe er en Mazdamotor med Ford logo samt gearkasse/drivverk fra Mazda produsert i Japan. Faktisk er hele bunnplaten på Probe hentet fra Mazda MX6 for å holde utviklingskostnader nede. Duratec 2,5 og 3,0 V6 for Mondeo/Contour/Cougar er produsert i Dearborn, Michigan, USA Dette er ikke noen dårlige motorer av den grunn, med tanke på at alle 4cyl. I4 Duratec motorer i Ford egentlig også er mazdamotorer. V6 motorene i Jaguar er konstruert på lest av motorene fra Dearborn, men bygget av Jaguar selv i UK med vesentlige forandringer på veiv og topper. V8 motoren i Jaguar er også konstruert ut i fra denne motoren og bygget av Jaguar selv i UK. (Opel/Vauxhall MV6 har ikke og vil aldri ha noe med Ford/Mazda å gjøre) - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
2.8 injection Posted September 23, 2005 Posted September 23, 2005 fete biler da...har lyst på en sånn en gang men er det mulig og motor fra f. eks mondeo eller noe sånt i probe'n?vil det passe noenlunde rett inn? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
RSHansen Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 fete biler da...har lyst på en sånn en gang men er det mulig og motor fra f. eks mondeo eller noe sånt i probe'n?vil det passe noenlunde rett inn? Alt går vel, men det blir mye jobb. Hvorfor bytte ut en allerede god motor om man har Mazda V6?? - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
2.8 injection Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 forresten, er det bare 2.5 24v som er ford/mazda motor?og de andre motorene man fikk i de (2.0 16v, 2.2 turbo...) er ford produkt? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Guest mazdafun Posted October 30, 2005 Posted October 30, 2005 skal ikke uttale meg om 2.0 16V maskinisten, men 2.2 12V Turbo er nok også en Mazda F2T motor ja, kjent fra 626 og MX6
RSHansen Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 skal ikke uttale meg om 2.0 16V maskinisten, men 2.2 12V Turbo er nok også en Mazda F2T motor ja, kjent fra 626 og MX6 2 literen i de første var også Mazda! http://www.performanceprobe.com/info/index.php?do=history - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Guest Cytrixs Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Vurdere å selge min kjære.. Men er ganske usikkert enda. Jeg gjør alt for å beholde den men går det ikke så går det ikke.. Det er en 95 mod. Gått ca. 128. Det er 3 sett med felger til til 16" 17" og 18". sommerdekkene som står på 18" bak er 255/35 =). Den er senket og stivet opp. Er virkelig en opplevelse å kjøre denne bilen.. Vei grepet på denne bilen er enormt. Et leke tøy som er værdt hvert eneste øre.. Og om jeg må selge min nå så kjøper jeg grarantert en senere.. bare det blir mulig Ta kontakt med meg på : fordprobe@bluezone.no vis du lurer på no.
Taunus Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 (edited) Slenger meg innpå diskusjonen selv om den vel egentlig er både gmmel og utgått :-). Det er helt riktig at 2,5 motoren er fra Mazda. Men jeg opplevde noe vittig ang. deler til denne motoren på jobb en dag. Jobber på delelageret på en Fordbutikk og vi trengte en kamaksel tilen slik motor. Vi kunne ikke skaffe på en uke, så jeg ringte en kjenning på Mazda. "grunn-nummeret" (et slags delenr.) hos Ford tilsvarte delenummeret hos Mazda, så delen var den samme. MEN det artige er prisen. Det ville være billigere for kjenningen min hos Mazdaforhandleren å kjøpe delen fra meg på Ford med den rabatten forhandlerene har seg i mellom (ca 18 %) enn det ville være å bestille den på Mazdanummer fra egen importør!!!! Noen som sa at Forddeler er dyre??:-) Edited December 8, 2005 by and '97 Chevrolet Astro, '81 Escort cab. TIL SAlGS!,'97 Mondeo stv (konebil), 97 Mondeo delebil, '64 Ford Galaxie, '69 Chrysler Newport =nåværende "beholdning"
D.Toft Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Noen som sa at Forddeler er dyre??:-) dyrt å kjøre standsmessig
2.8 injection Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 så en probe klin lik denne i drammen i stad...var det denne jeg så eller? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Guest Cytrixs Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Var nok ikke det. Denne her står i kr.sand. =) Men skjønner at du spør.. er jo en sjelden bil å se.
Taunus Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Var nok ikke det. Denne her står i kr.sand. =) Men skjønner at du spør.. er jo en sjelden bil å se. Ble faktisk solgt "endel" av denne typen i Norge. De aller fleste var blå metallic eller røde. Grunnen var at en belgisk forhandler som hadde mange av disse bilene på lager gikk konk eller noe og Ford Motor Norge kjøpte dem opp og solgte dem på det norske markedet "billig". Husker ikke helt årsmodellen på dem, men de ble solgt ett år "for sent" i Norge. Akkurat det hadde ingen praktisk betydning, for den eneste modellendringen var at de skulle hatt noen andre felger det året de ble solgt. '97 Chevrolet Astro, '81 Escort cab. TIL SAlGS!,'97 Mondeo stv (konebil), 97 Mondeo delebil, '64 Ford Galaxie, '69 Chrysler Newport =nåværende "beholdning"
Guest Cytrixs Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Ble faktisk solgt "endel" av denne typen i Norge. De aller fleste var blå metallic eller røde. Grunnen var at en belgisk forhandler som hadde mange av disse bilene på lager gikk konk eller noe og Ford Motor Norge kjøpte dem opp og solgte dem på det norske markedet "billig". Husker ikke helt årsmodellen på dem, men de ble solgt ett år "for sent" i Norge. Akkurat det hadde ingen praktisk betydning, for den eneste modellendringen var at de skulle hatt noen andre felger det året de ble solgt. Har hørt men er langt i fra sikker.. at det ble tatt inn 250 stk av Ford Norge. Men er jo nok en del som er blitt importert i etter tid. Har bare sett 2 stker her på sørlandet da. Så er jo en liten sjeldenhet.
and Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Skal det skrives mer i denne tråden så kan jeg opplyse om at det er 2 forskjellige måter å poste svar på innlegg.Denne tråden der dobbelt så lang som den behøver å være Se forumregler http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=12332Nytt innlegg.Når du poster et nytt innlegg, prøv å hold deg til emnet. Andre meninger skal respekteres. Ikke quote bilder hvis det ikke er grunn til det. Husk at noen fortsatt bruker modem! Gjør deg kjent med forskjellen på funksjonen "reply" og "add reply" nederst til høyre på innlegg for posting av svar FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/
Eirik Vestre Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Synst dem ser artige ut jeg. Problemet ER, Ingen prober i Ålesund distriktet.. og jeg har bestemt att jeg skal ha en blå oval sak frempå panseret som står ford inni.. so det ikkje ein i nytt i uka fra onsdag da? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net
Guest petter w Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 kjøpe min,e veldig godt fornøyd med den til no,går ann å skaffe seg noelunde billige deler og dette e en bil med kjørekomfort og kjøreglede,skulle egentilig bare prøvekjøre en probe men falt totalt for de 6syl som brummet under panseret,og kjøpte bil,dette e en bil som veldig mangen snur seg etter,alt fra unger til gamle menn og damer peker etter den,cossie e det egentlig bare de som har bilinterresse som vet ka bil det e,
Guest Mike Posted May 25, 2006 Posted May 25, 2006 Det at ventiltetningene er slitne på 96' Probe, er det tegn på at bilen er hardkjørt? Bilen er gått 133 000km.
Niclas Posted August 20, 2006 Posted August 20, 2006 (edited) Hei... Ville bare si at jeg kan endel på probene, så er bare å spørre i vei 2.2turbo har forresten bunndrag som jeg aldri har sett på maken til 260nm 3200omdreininger... V6 kan ikke sammenlignes med den. 1generasjonen probe 89-92Kommer i 2.2 (F2) 2.2turbo intercooled (F2T) Også kom den i en V6 på 3.0 som motoren er 100% ford, men jeg skulle faktisk gått etter mazda motorene holdbar, driftsikker, og slitesterk til de grader. 3.0litern er ikke så feilfri, som mazda motorene, men så klart den holder de fleste krav, og vær ups på dette, dem sluker bensin ved litt gasspådrag.... ihvertfall 2.2 turboen med 330cc dyser orginalt. Ellers på langkjøring og sånt så er dem veldig økonomiske. Deler til bilene sier dere er billig, det syntes IKKE jeg, mazda har aldri hatt billig deler, heldigvis slitesterke deler. Og heldigvis går ikke mye i stykker fra før. Jeg henter de fleste delene fra mekonomen, henter de samme delene fra mazda 626 F2 fra samme tid som proben ble produsert, men er noen deler som er forskjellig. Synd at ikke MX6 er her i landet for da hadde det bare å hentet deler rett fra den. Man kan ringe mazda forhandler og spørre om dem kan bestille, med da trenger dem antagligvis chassi nummer på en MX6. Dette vet jeg allerede for jeg har snakket med de fleste hehe Til syvende og sist syntes jeg disse bilene er et genialt sammarbeid mellom Ford og Mazda!! 2generasjon: kommer vel i 2.5V6(KL) som er vel mest kjent, og som man antaglivis ser hvis man først ser en slik en rullende forbi. Stort sett så er dette en grei bil, kanskje litt for mye plastic fantastic i denne, men måler opp med kjøre glede og det er helt utrolig hvor mye tull å tøys du får til denne bilen her av motor og styling!! Delene hentes fra mazda på denne og, dyre som vanlig... men heldigvis veldig drift sikker også, sjekk driv knuter på alle disse bilene, har for meg at dette går det mest av. Probene er helt klart en bil som folk snur seg etter, store å små! Etter min egem erfaring Edited August 21, 2006 by Niclas
Guest TurBoTor Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 bare siden dere snakker litt om cologne her... og svakt drteiemoment... så har jo granada 2.8 forgasser motoren 220nm da.... dem er ikke akkurat svake dem da
Guest KaFarske Posted September 23, 2006 Posted September 23, 2006 kommer noen focuser ut i rwd altsa?og hva med probe'n, rwd den også? For noen år tilbake fikk du en amerikansk focus som het RS8 det var en focus RS med V8 fra mustang og bakhjuls trekk, gjør et lite søk på www.youtube.com på RS8 så får du et lite klipp. det gikk faktisk ann å bestille dette som et ettermonteringssett i england, jeg mener det kostet en ca 14 000 pund eller noe sånt å¨hadde alle delene du trengte for å bygge om orginalt fra ford.
Guest KaFarske Posted September 23, 2006 Posted September 23, 2006 Noen opplysninger om motoren i Probe og diverse andre motorer: V6 motoren i Probe har ingenting med V6 motoren i Mondeo/Contour/Cougar å gjøre. 2,5literen i Probe er en Mazdamotor med Ford logo samt gearkasse/drivverk fra Mazda produsert i Japan. Faktisk er hele bunnplaten på Probe hentet fra Mazda MX6 for å holde utviklingskostnader nede. Duratec 2,5 og 3,0 V6 for Mondeo/Contour/Cougar er produsert i Dearborn, Michigan, USA Dette er ikke noen dårlige motorer av den grunn, med tanke på at alle 4cyl. I4 Duratec motorer i Ford egentlig også er mazdamotorer. V6 motorene i Jaguar er konstruert på lest av motorene fra Dearborn, men bygget av Jaguar selv i UK med vesentlige forandringer på veiv og topper. V8 motoren i Jaguar er også konstruert ut i fra denne motoren og bygget av Jaguar selv i UK. (Opel/Vauxhall MV6 har ikke og vil aldri ha noe med Ford/Mazda å gjøre) ikke helt riktig faktisk, blokka fra mazda / probe v6 er den samme som står i de forige generasjonene mondeo, men med andre topper. det har seg slik at en probe er tekninskt 100% lik en mazda 626 fra samme generasjon, alle slitedeler ol, passer omm verandre, kunn karosseri er anderledes, til og med instrumentpanelet er identiskt. jeg sier dette fordi jeg vet det, jeg adde nemelig en 94 probe 2.0 SE å samenlignet denne utallige ganger med mazdaer fra samme periode da vi har hatt flere av disse inne på værkstedet der jeg jobber.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now