Guest xsiv Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Vell Tiden har komt og jeg vil ha ny bil, jeg vil ikke ha en riskoker som skal ha 10 000 rpm før jeg kan bevege meg fremover.. Så har jeg sett litt på ford Probe, dem er pene, og dem har 170 gamp ca.. og det er mitt i blinken for min del.. Er det noen som har litt erfaringer med dem ? Noe problem med osv ?
Guest JvhCossie Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Den ser litt rar ut da? Sports-Scorpio Prøvekjør et par da vel....
Guest xsiv Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Synst dem ser artige ut jeg. Problemet ER, Ingen prober i Ålesund distriktet.. og jeg har bestemt att jeg skal ha en blå oval sak frempå panseret som står ford inni..
TurboX Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Synst dem ser artige ut jeg. Problemet ER, Ingen prober i Ålesund distriktet.. og jeg har bestemt att jeg skal ha en blå oval sak frempå panseret som står ford inni..<{POST_SNAPBACK}> Grei bil det, har ikke prøvd dem men.. Hva med Puma og turbokit da? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest xsiv Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Det hadde vært fristendes igrunn utrolig hmmm søte biler
Guest Cosworth_91 Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 kjenner en som hadde en slik..syns den så jævi mongolid ut jeg!
Guest fåården Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 morro bil å kjøre... men synes bakenden ser stygg ut...
tommy w Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 God bil, men vil jo selvsagt anbefale med 2,5 V6 da denne er MYE bedre enn 2,0 GT som minner veldig om 200sx. 2,5 literen er en samarbeid-motor mellom ford, madza, opel og jaguar. Disse fåes i forskjellige hester, mens ford har 166 i proben og 170 i mondeo. Proben er amerikansk som betyr at det er billige deler og god å kjøre. Trekker friskt fra allerede under 50 km/t på 5 gir. DREIEMOMENT. Finnes jo med endel utstyr som el.vindu, AC og viktigste av alt er jo selvsagt skinn. Karrossoriet på disse er forzinket eller som noen kaller det galvanisert. Faktisk ganske artig bil å kjøre fort med samtidig som det er en perfekt bil å kruse rundt i. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest Cosworth_91 Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 morro bil å kjøre... men synes bakenden ser stygg ut...<{POST_SNAPBACK}> Stygg forran og!
cthansen Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Den ser litt rar ut da? Sports-Scorpio Prøvekjør et par da vel.... <{POST_SNAPBACK}> det blir vel kanskje litt feil.. synes proben er en tøff bil, og ikke alt for mange av den heller... ? 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
Guest xsiv Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Nei er ikke alt for mange av dem, og jeg liker ting som er spesielt. jeg skal sta og se på en nå over helgen.. får se hvordan det går.. kanskje jeg kjøper den og fortsetter turen nedover tyskland og får den overhalt og få på den litt klær
Leo Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Veel... Det er vel mer Mazda enn Ford i den og så er det jo en gnager. Trivselen finner du i bakhjulstrekk. Jeg synes i alle fall det etter å ha hatt en RST på rundt 200 gamp. Uansett, Probe er litt morsom å se på, men det er litt lite Ford i den. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Gess Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Er det ikke i bunn og grunn en mazda Mx6 eller noe sånt? Mye japs og lite Ford.Classicford proklamerte at de aldri ville godta den som en klassisk ford pga dens mazda-røtter.Men at den skiller seg ut og kan være annerledes er sant nok. Smak og behag. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Guest mazdafun Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 er uhyre mazda i den bilen ja.. motoren er den samme som i MX6 og 626 V6, bremser og understell ellers er MX6 tvers igjennom.. så blir kanskje litt feil hvis du ikke vil ha "10.000 rpm før du flytter deg fremover!" ?? har en kompis med en sånn bil i V6, og ikke hørt noe negativt fra han, med unntak av når han hadde innbrudd i den, pga dårlig deletilgang fra Ford på diverse interiørdeler som var ødelagt, dørlister osv.. motoren er frisk og på ekte Mazda-vis er det ikke skyldig dreiemoment som i diverse Ford.. (nå blir jeg lynsja vøtt..) men jeg synes ærlig talt det (riktignok på Fords sugemotor, Cossi er klart godkjent!) lett å få tak i normale slitedeler til den, selv om et standard svar fra Fordforhandleren her i byen er : Ring ned å hør på Mazda...
hår ball Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Hva med Puma og turbokit da? går en turbo puma her i nærhet`n, og jeg skall si deg det fungerer MEGET bra, er også et MEGET pent kvinnfolk som kjører den
TurboX Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Hva med Puma og turbokit da? går en turbo puma her i nærhet`n, og jeg skall si deg det fungerer MEGET bra, er også et MEGET pent kvinnfolk som kjører den <{POST_SNAPBACK}> Da står det ikke på Feilen med puma'en er at den er fwd.. Men går det an å bruke bakaksel og sånt fra en Focus RWD? Det finnes da noen av dem? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
tommy w Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Til de av dere som tror motoren er Madza så tar dere litt feil. Mye er likt, men det viktigste er faktisk Ford (toppen) og det er en dreiemomentsmotor. Det som kjenner noe sånt igjen er jo at det faktisk går ann å kjøre i 30km/t på 5.gir og gi gass og så skjer det mer enn når du girer ned noen hakk med en civic v-tec. Maks turtall på disse er forresten rundt gode 6000 rpm og ikke mye japse. Og det er samme blokk som står i Omega MV6 204hk og Jaguar 6-syl med 220hk. Drivverk er reint Ford da denne bilen er en del bredere sporvidde på enn Madza f.eks. Litt svak diff som fører til at den spinner litt på først hvis det er vått og du trakker gassen i bunn mens du svinger. Deletilgangen er dårlig hos Ford, men dersom du går til de som skaffer deler til Yankee så skaffer de alt til den og ganske kjapt. Og de som tror at Madza kan skaffe deler tar VELDIG feil, for vi har prøvd hos alle som samarbeider med den motoren. De eneste som skaffer er de som skaffer deler til Yankee-biler. Du merker forøvrig når du kjører at dette er en solid bil. (ikke japse) Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest mazdafun Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Til de av dere som tror motoren er Madza så tar dere litt feil. Mye er likt, men det viktigste er faktisk Ford (toppen) og det er en dreiemomentsmotor. Det som kjenner noe sånt igjen er jo at det faktisk går ann å kjøre i 30km/t på 5.gir og gi gass og så skjer det mer enn når du girer ned noen hakk med en civic v-tec. Maks turtall på disse er forresten rundt gode 6000 rpm og ikke mye japse. Og det er samme blokk som står i Omega MV6 204hk og Jaguar 6-syl med 220hk. Drivverk er reint Ford da denne bilen er en del bredere sporvidde på enn Madza f.eks. Litt svak diff som fører til at den spinner litt på først hvis det er vått og du trakker gassen i bunn mens du svinger. Deletilgangen er dårlig hos Ford, men dersom du går til de som skaffer deler til Yankee så skaffer de alt til den og ganske kjapt. Og de som tror at Madza kan skaffe deler tar VELDIG feil, for vi har prøvd hos alle som samarbeider med den motoren. De eneste som skaffer er de som skaffer deler til Yankee-biler. Du merker forøvrig når du kjører at dette er en solid bil. (ikke japse) <{POST_SNAPBACK}> beklager, men her var det mye selvmotsigelser.. dreiemomentsmotor = Ford? Pølsevev (for å bruke et snilt ord..) ikke en gang V6ene til ford har bra dreiemoment.. min kjære mazda 626 2,2 i har originalt 208Nm, det er vel enn ford enda har klart å lage.. (jada jada, vet om TDCi og Cossy..) Solid bil, så det kan ikke være japse??
Guest JvhCossie Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Vel... Kjørte fra Oslo til Hurdal på 5 gir med min gode gamle XR4x4..... Det inkluderte flere stopp.... Grunnet gåen kasse.. Så moment er det nok av i 6'era til Ford
HansenRS Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 en i klassen min for noen år siden hadde en probe 2,5l veldig bra bil som var fin å kjøre både om vinteren og sommeren, stillegående bil, hører ikke når han gasser på, veldig bra kvalitet, synes bilene er helt greie, trenger ikke å style dem, bare montere 17-18" å kansje litt senking så er dem fine...i blå
and Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 dreiemomentsmotor = Ford? Pølsevev (for å bruke et snilt ord..) ikke en gang V6ene til ford har bra dreiemoment.. min kjære mazda 626 2,2 i har originalt 208Nm, det er vel enn ford enda har klart å lage.. (jada jada, vet om TDCi og Cossy..)Er ikke alle som kjører rundt med en utslitt og vedlikeholdsneglisjert Cologne V6 som du tydligvis gjør. Er jo heders for Cologne at du trekker linja til 25 år nyere datahitekpumpedyse da 2.9 sjefer. FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/
and Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Er ikke den værste bilen man kan bli sett i Ford/Mazda's Ford: 'Probe World' Men lett å tråkke feil på dette "vanskelige" karosseriet som en ser over. Men om en ikke tar av mot skyene kan det bli bra FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/
tommy w Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Madzafun: har du noen gang sett dreiemomentskurver`?? de fleste japse har ett peak med dreiemoment og hester, mens tyske stiger ganske tidlig og kanskje ikkje fullt så høyt, men har det over mye større del av registeret. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now