Jump to content

Recommended Posts

Posted

sliter med ujevn temp,trykk i vannet. har en 200 blokk,har sendt den inn på trykk testing og plansliping,toppen er også planslipt,men sliter enda med att vannspruten står ut av tanken ved skikkelig pådrag...vet nesten ikke min arme råd lenger.er det normalt med mye trykk i tanken?? noen som har tips? blokker toppa på tanken å gi **** kanskje..... :angry:

Posted

om det ikke hjelper deg , kan jeg fortelle om min erfaring . Var hypernervøs i fjor sommer som var min første erfarin med cosw . Viftene slo seg på og av i ett set . Skrudde på trykkloket så ofte jeg hadde vært ute og kjørt , masse luft og mye stim kokte over .

Spesialister utalte alt om skakk topp , topp pakning , sprekk i blokka , måling av co i vannet . Jeg måtte apsolutt bytte pakning det måtte jeg forstå.

Så kom jeg i kontakt med en "engelsk" man som har lang erfaring med cosw . Han lånte bilen en uke og leverte den til bake , med beskjeden , la den ordene seg selv

Men : pass på det er vann nok ,lokket regulerer seg selv , viftene starter/ stopper og ikke stopp den før viftene har startet og stoppet en gang .

Har siden fulgt det rådet og har jeg ingen "problemer" lengre .

Guest 2wd sedan
Posted

jEG HADDE OGSÅ SAMME PROBLEM,DESVERRE VAR TOPPEN SPREKT.

Posted

hadde nogen lunde samme problem på gamle cossien.måtte bare lufte kjølesystemet ordentlig så ordna det seg...

COS it`s WORTH it!

Posted
jEG HADDE OGSÅ SAMME PROBLEM,DESVERRE VAR TOPPEN SPREKT.

 

tanken har slått meg å,byttet fra 2wd toppen til 4wd topp,men problemet er akkurat det samme...dritt lei hele greia....absulutt alt er nytt nå,men ingen ting hjelper...kanskje en swirl pot hadde hjulpet :(

Snakket med kilden min og han lurte på om du kjørte med høyere lade trykk ? Og så om du kjørte med stor veiv hus ventilasjon . Ellers går trykket opp slangen til olje retur turbo og "trykk" lufta går i (kjøle) vannet , mente han ....

Posted
jEG HADDE OGSÅ SAMME PROBLEM,DESVERRE VAR TOPPEN SPREKT.

 

tanken har slått meg å,byttet fra 2wd toppen til 4wd topp,men problemet er akkurat det samme...dritt lei hele greia....absulutt alt er nytt nå,men ingen ting hjelper...kanskje en swirl pot hadde hjulpet :(

Snakket med kilden min og han lurte på om du kjørte med høyere lade trykk ? Og så om du kjørte med stor veiv hus ventilasjon . Ellers går trykket opp slangen til olje retur turbo og "trykk" lufta går i (kjøle) vannet , mente han ....

 

kjører med ca 1,6 intrykk nå,bilen bruker ikke olje,ikke noe problem med veivusventilasjon nei,har oilbreather og full pakke,hele motoren er nyoverhalt,borring,stempel og hele greia....vet det er mange som har samme vannproblem,men det kan da umulig skal være sånn....bilen går som ett uvær,det er det eneste positive med dritten....

Guest ykarlsen
Posted

Sprikk i blokka er en sannsynlig løsning.

Ingen problemer ved lavere ladetrykk?

PS! Har du vannkjølt turbo? da koker det lettere. Løsn: Swirl-pot, og egen radiator til turbo.

Posted
Sprikk i blokka er en sannsynlig løsning.

Ingen problemer ved lavere ladetrykk?

PS! Har du vannkjølt turbo? da koker det lettere. Løsn: Swirl-pot, og egen radiator til turbo.

 

trodde det var sprikk i 205 blokka mi,skaffet meg en en 200 blokk,sendte den på trykktesting og borring,så blokka er det ikke....har vannkjølt turbo ja....så swirlpot hjelper? er det enesie jeg har kjøpt til bilen,så jeg må vel ha det å da.... :angry:

Posted

Eg hadde samme problem og da var det radiatoren som var tett prøv og lån deg ein og sjå. Eg hadde problem med pådrag at han heiv vatn opp eksp tanken og so opp rilla på panseret men ny radiator so var problemet løyst.PS sjekk og at termostaten står rett veg..

Posted
Eg hadde samme problem og da var det radiatoren som var tett prøv og lån deg ein og sjå. Eg hadde problem med pådrag at han heiv vatn opp eksp tanken og so opp rilla på panseret men ny radiator so var problemet løyst.PS  sjekk og at termostaten står rett veg..

 

termostaten er umulig å snu feil på 4x4 toppen mener jeg...radiatoren er ikke så gammel faktisk,2-3 år bare,men den kan jo være tett fordi,håper jo virkelig det...men ved tett radiator hadde den vel koket å blitt varm er jeg redd....noen som vet om 4x4 termostat huset er bedre enn det "enkle" 2wd termostat systemet?

Guest Larsern
Posted

4wd skal vel være bedre enn 2wd sitt, men jeg kjører med 2wd "system" på motoren min nå, og har ingen problemer. (Har ikke testet på bane, da..)

Guest Larsern
Posted

Hvilken toppakning/bolter har du?

Posted
Hvilken toppakning/bolter har du?

 

bruker gr.a topp-pakning og ARP bolter....prøvde 3-lags wrc pakning to ganger også,den første wrc pakningen holdt bra til jeg srudde opp trykket på dynapacken,etter det så har det vært kun trøbbel,da hadde jeg 2wd topp og 205 blokk...trodde så toppen var sprukket,planet en 4wd topp,og alt var bra en liten stund,så gjikk pakningen igjen,da trodde jeg blokka var skakk,så jeg fikk trykktesta og borra en 200 blokk nå i vår,men alleredede på tur hjem fra verkstedet så var tempen ustabil,går fra kald til normal meget fort,opp og ned hele tiden....

nå er vannet urolig,og spruten står opp av rillene ved høyt turtal og høyt trykk....artige greier gitt :angry:

liksom brukt 20-30 lapper uten att noe er blitt bedre.... :(

Posted

Ett tips kan være luftinga, jeg hadde en samco slange som ble tett av ukjent årsak etter banekjøring engang. (Den som går mellom tank og turbo)

Vanntemp steg og alt sto ikke bra til.

Posted
Ett tips kan være luftinga, jeg hadde en samco slange som ble tett av ukjent årsak etter banekjøring engang. (Den som går mellom tank og turbo)

Vanntemp steg og alt sto ikke bra til.

 

er nokk ikke den heller,ser att det kommer "retur" vann fra turboen og i extanken som bare det.....takker for alle svar foresten...

Posted
Ett tips kan være luftinga, jeg hadde en samco slange som ble tett av ukjent årsak etter banekjøring engang. (Den som går mellom tank og turbo)

Vanntemp steg og alt sto ikke bra til.

 

er nokk ikke den heller,ser att det kommer "retur" vann fra turboen og i extanken som bare det.....takker for alle svar foresten...

 

legger ved ett bilde,for morro skyld....

Posted

Hva slags lokk kjører du med på tanken? Har hatt problemer med ustabilt vann på bilen (ikke cossie da men) Etter jeg byttet til 0.5 lokk så er alle problemene borte :D Før det brukte den vann på ene turen, og hev ut vann på andre turen... har kjørt 170 mil mil med det nye lokket og den har ikke brukt en dråpe vann...

Posted
larsen:du bor i sunndal? er jo bare et steinkast ifra hværandre vi da,rart vi ikka har treftest? eller kanskje vi har.... :D

 

Er sunndaling ja.

Har sett bilen din flere ganger bl.a. på lånke og på treff i surnadal. Jeg kjører en anonym svart sedan.

 

Det er jo helt tydelig at det er coilen som er feilen.. :D :

http://www.fmcn.no/forum/index.php?act...pe=post&id=4695

 

coilen ja,hehehe....faktisk den eneste delen jeg ikke har skiftet på bilen tror jeg!!

til alle 18 åringer som ikke kan skru selv,og ikke har maaaasse penger : tenk dere om!!

<_<

  • 2 weeks later...
Posted

neeei, ikke si sånn a :( jeg har jo så lyst på escort ;D

 

Spare litt til så får vi se hva det blir til, har funnet en bakkeløpsbil jeg har veldig lyst på også, med 400hk, wrc understell og dogbox :D til en ikke så alt for gæærn pris, hmm =)

Posted

hvis du tror du kommer til å trives i en løpsbil på gata hversågod...

håper du er godt polstra i ræva - for det er ikke mye annet som tar av for støt og vibrasjoner i en slik bil ;)

Posted

haha =p tenkte jo såklart ikke og bruke den på gata.. tenkte til og kjøre bakkeløp og sånt med, div. treff etc =p..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...