Jump to content

Noen som har erfaringer med..


Recommended Posts

Guest spartababe
Posted

Hmm, Har visst en slik en i Sierran min.. Noen som har noe erfaring? Hørt selv at den er bare ræva.. Finner ikke gira å sånt når jeg kjører.. Fint om dere kunne kommet med noen innspill :)

Posted

Trudde dem sku være jævelig bra jeg! Har det i min, som nå har gått 330K!

De siste 80k av meg, og da har den ikke akkurat blitt spart på :P

Men er fortsatt like tight og fin!!! :)

Guest spartababe
Posted

Hehe, ja finner bare 1,3 og reverse når bilen er på veien.. har bare kjørt den en gang da, for driver å pusser den opp. hehe.. Girspaken er helt lealøs å, selvom vi har satt på alt riktig.. :unsure: Men, kanskje slikt som må gå seg til, bilen har jo stått i ro i 2 år eller no... :)

 

Edit: finner alle gira når bilen står i ro, men ikke når den ruller på veien :P

Guest spartababe
Posted

Har nå vært en tur under bilen idag og funnet en masse spennende tall og bokstaver på girkassa mi,de låter som følger : 878t-7k400-aa IV/1 (romer tall det siste der,skal forestille det hvertfall... :P ) Dette sto stempla inn i girkassa. Deretter sto det på en papir lapp/klistremerke litt neden for: 878 T 68A

FOG 9J 26

 

 

Litt lenger bort på kassa sto det stemplet inn: 98T7006 CA.

 

Er det noen som har noen formening om hva dette betyr eller kan si meg med sikkerthet ossen girkasse dette er? :(

 

Det var problem 1,det neste lyder følgende, kassa er et helvete å gire med, 1gir ligger nesten i 90 grader rett opp,mens andre gir må jeg dra spaken heeeelt ned til ramma rundt spaken for å komme til (se bilde) er det noen innstillings muligheter på dette eller? Det kommer kanskje ikke så godt frem på bilde men det er helt sinnsykt i virkeligheten,kan ta flere bilder hvis det er ønskelig. Hadde også problemer med å finne 4. giret. Det er ikke noe problem å finne de nå bilen står i ro, men spaken må fortsatt like langt ned/tilbake.

Posted

My rare tall det der ja... Hva dem står for har ikke jeg den minste peil på, så dem får noen andre svara for :)

 

Men, har du sjekka feste til girstanga og overføringene inn på kassa?

Kan jo nesten virke som det er noe der som ikke er helt tight... :huh:

Posted

jeg har samme problemet med min. å deter tegn på 2 ting. slitt gir overføring. og slitte deler i kassa. husker ikke hva dem heter. men MT75 kassa er jo den mest holdbare kassa som har kommet til sierra, i følge mange gamle ford mekanikkere.

 

short shift er det vell egentlig bare den som kjører som får nytte av. gir kassa er jo ikke veldig glad i. (når kassa di er som den er)

 

mitt tips, få tak i noen som kan splitte kassa og skifte slitte deler. eller få tak i en "ny" kasse,

Guest JvhCossie
Posted

Den Mt75 kassa er jo ei passe lei kasse å gire med.... Både på Cossien og på gamle stasjonsvogna mi var 2 giret leit å finne... dessuten er kassa fryktelig treg å gire med.... Liker Type9 kassa bedre... mye mer kontant ikke så "mjuk"....

Guest spartababe
Posted

Hmm, men det må vel være en måte å flytte girspaken på? :unsure:

Posted

koster jo ikkeno for ei ny kasse. før jeg kjøpte min, bytta selger kasse 3 ganger før han fant en som funka :P denna er faktisk i god stand, får se hvor lenge den holder 300nm ;)

2wd sierra cosworth

Guest Ford Gnomen
Posted

Lære seg å gire?

Guest mfafa
Posted

Min MT75 kasse er fryktelig treig å gire med... misliker den :( Tror det kan ha sammenheng med at jeg har kjørt med sliten clutch som muligens ikke har friet helt ut og slitt på synk.ringene. Fatterns MT75 kasse er en drøm å gire med...den går så lett i gir som bare det og er tight og fin.

Posted
Hmm, men det må vel være en måte å flytte girspaken på? :unsure:

Hvis du får tak i overførings-foring fra 4x4 så er de i metall,mye bedre enn plast.Du er også nødt til å bruke olje som heter MT 75,som er rød. Bruk ikke olje som f.eks. gl4-5 etc. Bruker sånn kasse i cossien min og den fungerer helt fint.

Guest Ford Gnomen
Posted

Ingen olje som heter MT75, det du tenker på som er rød er sikkert ATF olje.

Posted
Ingen olje som heter MT75, det du tenker på som er rød er sikkert ATF olje.

Det er IKKE ATF olje. Når jeg kjøper slik olje på Ford i Mysen så heter den MT 75,samme som kassa! Ser helt lik ut som ATF eller diffolje som heter LS 90.

  • 2 weeks later...
Posted

dissa engelskmenna mener at MT 75 kassa er det best....mange er visst uenig :P

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted

er det type 9 kassa den 5 trinns kassa som du fikk i bla. Capri 2.8i?

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted

type 9 syntes jeg også er mere "thigt" og mere raskere i giringa.. også tåler MASSE juling.. tok ut kassa mi her forrie dagen.. og dreva var tørre :o og det hadde blir kjørt med sånn i ca 1mnd.. og vil herjing på skogen i 2 dager i strekk :P

 

men alikevell var det sagbruket.. men fylte på 2 liter olje ca.. og nå er den helt fin.... ;)

Posted
er det type 9 kassa den 5 trinns kassa som du fikk i bla. Capri 2.8i?

 

Sitter vel i all 4syl. sierra med 5trinns kasse. (ikke dohc og cosworth).

 

Den som sitter i v6 passer ikke direkte over på 4 syl motor, da tappen som går inn i svinghjulet er lengere på v6 kassa.

Posted
Har nå vært en tur under bilen idag og funnet en masse spennende tall og bokstaver på girkassa mi,de låter som følger : 878t-7k400-aa IV/1 (romer tall det siste der,skal forestille det hvertfall... :P ) Dette sto stempla inn i girkassa. Deretter sto det på en papir lapp/klistremerke litt neden for: 878 T 68A

                                              FOG 9J 26

Litt lenger bort  på kassa sto det stemplet inn: 98T7006 CA.

 

Er det noen som har noen formening om hva dette betyr eller kan si meg med sikkerthet ossen girkasse dette er? :( 

 

 

Det er en MT75 kasse ja.

Posted
er det type 9 kassa den 5 trinns kassa som du fikk i bla. Capri 2.8i?

 

Sitter vel i all 4syl. sierra med 5trinns kasse. (ikke dohc og cosworth).

 

Den som sitter i v6 passer ikke direkte over på 4 syl motor, da tappen som går inn i svinghjulet er lengere på v6 kassa.

den passer.. men må butte clutchus...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...