Jump to content

Rst problem..


Finken

Recommended Posts

Jeg har akkurat kjøpt meg Rs turbo 86 model og har fått ett problem...

Den starter helt fint når den er kald, men når den blir varm så nytter de ikke å starte den. starter lett når jeg triller den i gang...

 

Takker for svar

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

ja, kan prøve å nappe ut den... En annen ting: eksos anlegget, skal de gå over bærebrua bak... satte på 2,5" nå og de så veldig feil ut...

husker de gikk over der på gamle escorten xr3i.. fikk de til å passe uten å gå over der, men de blei litt feil....

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

Passa bare under.. prøvde over bærebrua, de gikk ikke....

Subber på midten da, mangle ett feste eller noe.... hadde ett feste mer på potta enn under bilen da så... ska prøve å nappe ut den pluggen i morra... Nå er de country festival i seljord.... Hellbillies.. hehe

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

surrer med nå, taule?

 

det du har satt pil på der har jo ikke noe med kaldstarten i det hele tatt å gjøre....det er den elektroniske bensintrykkomstilleren som sitter der....

 

kaldstart-dysa di sitter på innsuget, i bakkant på midten....prøv å dra ut kontakta på den og se....

 

tenner den ut i fra coilen da? får coilen strøm når motor er varm?

 

eksosanlegget skal ligge under bærearmen...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Om den ikke har gnist når dette skjer tipper jeg det er hal-elementet i fordeleren.

Har værtborti det på to stykkerder dette er feil, og det kommer som regel på varm motor først...

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Link to comment
Share on other sites

surrer med nå, taule?

 

det du har satt pil på der har jo ikke noe med kaldstarten i det hele tatt å gjøre....det er den elektroniske bensintrykkomstilleren som sitter der....

 

kaldstart-dysa di sitter på innsuget, i bakkant på midten....prøv å dra ut kontakta på den og se....

 

tenner den ut i fra coilen da? får coilen strøm når motor er varm?

 

eksosanlegget skal ligge under bærearmen...

jamen hvorfor går ikke min skikkelig på tomgang når den er kald med denne ute da? og når den er i når den blir varm,så stenger jeg bilen og starter igjen begynner det å fuske og lage svartrøyk og motoren ikke gå skikkelig høres ut som en harley..... tar jeg den ut når den er varm er den helt ok...

dette skjer kun når jeg stenger bilen når den er varm og starter igjen..

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Guest dadda rst

har samme problemet jeg å,trur det er noe som ikkje regulerer bensintrykket slik det skal, så jeg kjører utn den pluggen.

Link to comment
Share on other sites

Hva er hal-elementet i fordeleren a??? Hvor sitter de??

Noen som vet hva den tikkinga som begynte når jeg skifta

fordeler lokk kan være eller???

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

Hal-elementet sitter under rotoren i fordeleren, du har en krans med fire spalter som går rundt elementet.

 

Må demontere hele fordeleren skal en bytte dette elementet.

Hal-elementet sender et signal til tennings-ecu, som igjen takter coilen.

Så det blir ingen gnist om denne er defekt.

Angående tikkink burde ikke det ha noen sammenheng med fordeler.

Høres ut som ventil-tikk eller??

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Link to comment
Share on other sites

hadde ut rotoren nå.. når jeg satten den inn igjen og starta så var tikkinga borte.. merkelig... prøvde og dra ut pluggen til kaldstart dysa og, funka dårlig...

skal se om jeg finner hal elementet...

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

noen som vet om det er Hal-elementet.... må jeg bytte hele fordeleren eller kan elementet byttes ut...

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

dra på skroten og se etter 1.4i-escorter, de har samme fordelere...

 

vil tro det er den letteste og billigste løsningen...

 

men send en pm til rs-racing, tydelig at han har drevet med dette her før :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Går an å få tak i løst element ja, har selv fått tak i på bosch verksted.

Kosta 500 mener jeg...

Skal ha litt peiling når du setter i gang med dette, må slå ut en låsepinne på medbringeren som går mot kammen. Deretter er det et par låseringer mener jeg å huske, før en kan dra ut hele akslingen slik at en kommer til elementet.

 

Er nok like billig å få tak i brukt, passer også fra 1,6 gls.

Men pass på at det er samme nummeret på de, selvom de ser like ut er det ikke sikkert de går om hverandre.....

Det har jeg prøvd. :ph34r:

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg får prøve å stikke innom høgger'n på notodden en dag da... Burde stå noen gamle escorter der.....

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...