Jump to content

tøft turboprosjekt


morty999

Recommended Posts

Guest Hovden Racing

Hvordan fikk du til det?? det skal jeg prøve :D Skal få den gamle FZ'n jeg har til å gå syykt.. Har drevet å prøvd lystgas å slikt.. Men skulle hatt noe bedr.. hehe

Link to comment
Share on other sites

prøvde på 2 måter.. først prøvde jeg med en dykketank, det gikk heller dårlig............

 

så prøvde jeg med et kompressorhorn fra en lastebil, monterte hornet slik at forgasseren ble stående inni hornet først, så kuttet jeg av rundt kanten og lagde en brakett til å skru det fast med så tettet jeg med silikon og en eksosrørbit som jeg tredde over... :) så var det bare å trykke på tuta og den gikk som f**n... hehe helt til jeg skulle forbi en lastebil på motorveien.. hehe da sa det bang og bakhjulet låste seg i 110...

Link to comment
Share on other sites

gjorde dette på en suzuki rmx med FULLT trimsett, tror det er 6v... er ikke helt sikker... jeg brukte et bilbatteri fordi jeg ikke trodde eller tror at mopeden klarer å produsere nok strøm til å drive det... det funka det iallfall...

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
gjorde dette på en suzuki rmx med FULLT trimsett, tror det er 6v... er ikke helt sikker... jeg brukte et bilbatteri fordi jeg ikke trodde eller tror at mopeden klarer å produsere nok strøm til å drive det... det funka det iallfall...

 

Da skal det prøves.. Bare å sett det bakpå FZ'n så.. Skal ha i nytt batteri i Hiluxen så da tar jeg det gamle bakpå FZ'n. Har kompressor til lufthorn og jeg..

Bare i sette i ei grov dyse så..

Link to comment
Share on other sites

jeg brukte ei #90 dyse på min..samme som jeg brukte uten kompressortingen... hvis jeg hadde satt på en #120 dyse hadde det funket som bare det, men da hadde den ikke svevet ut trykket heller så da måtte jeg ha ordnet en måte å få ladet batteriet på...

 

når jeg har fått bilen på veien skal jeg til på dette lille prosjektet igjen, men har ikke penger til begge deler... :(

 

uansett, lykke til.. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Hehe.. Blir mange prosjekter på meg også, men jeg tar det jeg synes er gøy.. Å hvem bryr seg om mopeden skjærer seg? Har ikke bruk for den uansett. og jeg har 6andre motorer til den så :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...