Guest mr_doodee Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 monterte kjedet etter merkene, alt var på stell, så står det i boken at du skal sveive motoren noen tørner på veiven og se at alt fortsatt stemte med merkene, det gjorde det ikke, hvofor? og så tok eg av kjedet igjen og skulle prøve på nytt, for det stod i boken at man skulle gjøre. da ble kjeden alt for stram når eg skulle sette på kjeden på drevene igjen, da såg eg at den nye kjedestrammeren hadde løyst seg ut, da må vell denne kastes og eg må kjøpe ny? noen som vet ka eg har gjort feil?***** så irriterende dette her, har **** isje penger til å ødelegge den en gang til:S mvh Roger
Guest mr_doodee Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 no sier noen at merkingen ikke skal stemme før etter ca 48 runder:s no er eg forvirret.. noen som vet?
WingDude Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Da har du bæsja på leggen ja, strammeren må byttes.
Guest mr_doodee Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Da har du bæsja på leggen ja, strammeren må byttes.<{POST_SNAPBACK}> fitte strammer! møkka ford! men vet du hvor mangen ganger man må sveive før det skal stemme igjen?
WingDude Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Alså, at man drar en runde (veivaksel 2 runder) på motoren for å sjekke timinga er jo greit, men det er for å sjekke, har du bomma - har du gjort en dårlig jobb.Men hvis du lar være å aktivere strammern før du har sjekka, så slipper du jo problemet.
Guest mr_doodee Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Alså, at man drar en runde (veivaksel 2 runder) på motoren for å sjekke timinga er jo greit, men det er for å sjekke, har du bomma - har du gjort en dårlig jobb.Men hvis du lar være å aktivere strammern før du har sjekka, så slipper du jo problemet.<{POST_SNAPBACK}> hvordan aktivere og ikke aktiverere du strammeren da? eg satt nå bare den nye kjedestrammeren ned i hullet og satt kjedestrammeren med hjul på oppå den og så tredde kjeden sånn som den skulle være. hvordan skal det gjøres for å ikke aktivere den? mvh Roger
WingDude Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Hvis du er heldig når du monterer den, så spretter ikke stempelet ut av seg selv, men trenger et like kakk fra en skrutrekker eller lignende, da berger du den om du må ta av kjedet igjen.
cosworth540 Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 skal gå an å få strammeren tilbake igjen.vet det blir gjort av de som jobber på Ford når den ikke skal byttes.
Guest mr_doodee Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Hvis du er heldig når du monterer den, så spretter ikke stempelet ut av seg selv, men trenger et like kakk fra en skrutrekker eller lignende, da berger du den om du må ta av kjedet igjen.<{POST_SNAPBACK}> men når eg satt den nedi så var stemplet inne, er meningen at eg skal få det til å komme etter at eg har montert strammeren med drevet på? sånn at kjeden blir stram når den alt er montert,før eg starter motoren liksom? lr skal den komme ut når motoren starter, altså at hydraulikken tar seg av det?
Guest mr_doodee Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 skal gå an å få strammeren tilbake igjen.vet det blir gjort av de som jobber på Ford når den ikke skal byttes.<{POST_SNAPBACK}> hmmm, ta den me til ford på torsdasg da, og spørre om de kan fikse den!
frode Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 den skal vel komme ut når oljetrykket komer på den, men hvis du er uheldig, så har den kanskje allerede sprettet ut.. stempelet er ute nå altså? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest mr_doodee Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 den skal vel komme ut når oljetrykket komer på den, men hvis du er uheldig, så har den kanskje allerede sprettet ut.. stempelet er ute nå altså?<{POST_SNAPBACK}>jepp det kom ut nå etter at tingene isje stemte og eg plukket det fra hverandre igjen.. men **** så slakt kjedet var da.. eg er redd det kan hoppe over tannhjul for det var så slakt.. er det normalt? før eg får oljetrykk liksom? syns det virket som om wingdude mente at eg skulle få den til å komme ut etter at eg hadde montert den og montert strammeren og alt, sånn at kjeden ble stram.. men godt mulig eg misforstod altså..
WingDude Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 skal gå an å få strammeren tilbake igjen.vet det blir gjort av de som jobber på Ford når den ikke skal byttes.<{POST_SNAPBACK}>Har jobba på Ford jeg, aldri hørt at det går an jeg men, hvis noen vil prøve på dette kan de jo det, jeg for min del gambler ikke med så vitale deler
WingDude Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Ofte må stempelet ha litt hjelp forå komme ut, oljetrykker er ikke nok.
Guest mr_doodee Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 så du mener at jeg skal montere ny kjedestrammer,og montere kjedestrammeren med tannhjul på, og så montere kjeden og alt sånt, og så kakke på den kjedestrammeren sånn at den spretter ut og kjeden blir stram? og så kan eg sette skralle på veiven og sveive rundt og se om merkingen stemmer? og gje gass etterpå? men du sa at eg kunne la være å koble til strammeren, hvordan gjør eg det da? bare ikke montere den kjedestrammeren med tannhjul på, til eg har sett at merkingen stemmer?
Guest mr_doodee Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 har du msn wingdude? så eg kan få mase litt på deg der?skulle gjerne ha fått dette inn så eg slipper å ødelegge en kjedestrammer til! mvh Roger
to far gone Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 så du mener at jeg skal montere ny kjedestrammer,og montere kjedestrammeren med tannhjul på, og så montere kjeden og alt sånt, og så kakke på den kjedestrammeren sånn at den spretter ut og kjeden blir stram? og så kan eg sette skralle på veiven og sveive rundt og se om merkingen stemmer? og gje gass etterpå? jepp akkurat slik du skal gjøre men du trenger ikke ny kjedestrammer går helt fint å stramme den på nytt få ford til å gjøre det for deg :-) det burde de kunne ..brukte min gamle strammer når jeg hadde oppe min motor gått 50000 siden da så ikke noe problem det ..:-) instilling av kammene er litt vrien fort å få de litt feil er lurt å ha med en som har gjort dette før :-) HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Guest mr_doodee Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 så du mener at jeg skal montere ny kjedestrammer,og montere kjedestrammeren med tannhjul på, og så montere kjeden og alt sånt, og så kakke på den kjedestrammeren sånn at den spretter ut og kjeden blir stram? og så kan eg sette skralle på veiven og sveive rundt og se om merkingen stemmer? og gje gass etterpå? jepp akkurat slik du skal gjøre men du trenger ikke ny kjedestrammer går helt fint å stramme den på nytt få ford til å gjøre det for deg :-) det burde de kunne ..brukte min gamle strammer når jeg hadde oppe min motor gått 50000 siden da så ikke noe problem det ..:-) instilling av kammene er litt vrien fort å få de litt feil er lurt å ha med en som har gjort dette før :-)<{POST_SNAPBACK}> men ser i boken at kammen skal stå noen grader skjeivt, men vist eg treffer merkene på kjeden og merkene på drevene,må kammene fortsatt stå i rett grad også? eg skjønner ikke at det kan ha noe å si, så lenge eg har treft merkene!?
to far gone Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 men ser i boken at kammen skal stå noen grader skjeivt, men vist eg treffer merkene på kjeden og merkene på drevene,må kammene fortsatt stå i rett grad også? eg skjønner ikke at det kan ha noe å si, så lenge eg har treft merkene!?<{POST_SNAPBACK}> syns jo det er viktig at alt stemmer merker på drev bunn/topp og kjede derv å riktig det at kammen står noen grader skjeivt .. brydde meg ikke så mye om merkene på kjede jeg da satt bare veiv å kammer som de skulle etter boken ;-) HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Recommended Posts