Jump to content

Motorfusk sierra doch 92mod

Recommended Posts

Guest RuneR
Posted

Hei.

Har en sierra 92 mod som fusker når man gir på, da holder den litt igjen og høres ut som om den går på 3 sylindre .. Den går også noe ujevnt på tomgang (veldig lavt).

Har sjekket plugger, fordelerlokk og batterispenning.

Håper noen kan komme med noen tips.

Rune :)

Posted
Hei.

Har en sierra 92 mod som fusker når man gir på, da holder den litt igjen og høres ut som om den går på 3 sylindre .. Den går også noe ujevnt på tomgang (veldig lavt).

Man sjekker ikke man bytter . glemt tenn pl ledninger ?

Når byttet du dette sist ?

Guest RuneR
Posted
Hei.

Man sjekker ikke man bytter . glemt tenn pl ledninger ?

Når byttet du dette sist ?

Har prøvd med nye plugger, ingen forskjell. Pluggledn er nye.

Rune

Guest JvhCossie
Posted

Rusk i Bensinsystemet??? :)

Gåen mapsensor kan det også være...

Guest RuneR
Posted
Rusk i Bensinsystemet??? :)

Gåen mapsensor kan det også være...

Skjønner.... litt fersk på doch motorn.. Jeg får prøve å bytte over fra den andre sierraen min og se om det blir noe forskjell...

Takk for hjelpa..

Rune

• 6 months later...
Posted

det med lavt turtall kan også være tomagangsregulatoren. dens itter på røret fra luftfilter boks å til innsuget. på en måte under støtte braketten. ta den ut å blå den ren. eventuelt skyll å rist med noe alkohol som ikke har silikon i seg..

det med at den henger igjen kan jo også være mye rart. men jeg vill tru at det kan være map sensoren eller sammenheng mellom mapsensor å tomgangsregulatoren.

Posted
har du skiftet benzin filteret?

Nei, det har jeg ikke enda, så jeg skal prøve det!

Har en skummel tanke om at det kanskje er kommet fukt inni fordelern. Typisk sak for biler med lufting på panseret! Burde kanskje hatt noe skumgummi under luftinntakene? Lurer på om jeg har sett noen biler som har hatt det om jeg ikke tar helt feil?

Hvis bilen står noen dager i regn uten at jeg bruker den, så blir den skikkelig mongo når jeg skal kjøre den igjen..

Noen andre som har hatt problemer med fukt i fordeleren?

Posted

Jeg hadde samme problem på en doch jeg hadde en gang og det var pga gåen lamda sonde.

Denne koster rundt 2000 kr ny på ford om jeg ikke husker helt feil, dro heller på Biltema og fikk en for 400 kr. Da måtte jeg klippe og skjøte ledningene isteden for å plugge rett i men det tok 5 min, vel verdt å spare 1600 kr på. Den funker som bare det den dag i dag.