Guest AnDtHo Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Kjøpte nettopp en "pent brukt" iS kasse til sierraen min, fikk kjørt ca 20 mil med den før jeg plutselig stod uten 1,2,3,4 og revers på kassa.. 5 gir er der og fungerer.. Er det et kjent fenomen? Vel, det jeg lurer på er om Kasse fra 89` modell iS passer i min bil med 2.0l? Lokale høggern hadde en kasse som hadde gått bare 70`km, de skulle ha 2k for den, men jeg kan jo ikke kjøre uten girkasse. Så jeg blir nok nødt til å kjøpe den.. Noen som har en iS kasse stående? Gjerne med litt fler en ett gir..
Guest No^Fear_ Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 akkuratt samme sjedde i gammle bilen min og..
Fakeworth Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Har ei kasse jeg.. 2.0 Is 5 trinns.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
D.Toft Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 så vidt meg bekjent, kom is med doch og ohc motor.. så hvilken motor snakker vi om her AnDtHo??
frode Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 dohcen ble vel ikke kalt for is?? er vel type9 kassen da.. '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
D.Toft Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 en kompis har en org is med doch motor.. ble forundret da eg så i vognkortet, stemte med doch motor der ja, motornr er samme som rammenr, og den har ikke type9 kasse
frode Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 hmm, ok, da så. da er det enten 89 eller 90 modell da? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest AnDtHo Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Bilen min er en 87` MK 1 Sierra 2.0l, det satt en iS kasse i den når jeg kjøpte den, men den trengte en overhaling.. Derfor kjøpte jeg en ny kasse, den fungerte i ca 20 mil før 1,2,3 og 4+Reversen forsvinner.. Uansett hvor mye jeg prøver å sette den i gir så står den "i fri" i alle gir.. Åssen motor jeg har vet jeg ikke, men vil tippe at det er och.. Men det kan sikkert noen mer om en meg.. Kan sjekke vognkortet, men akkurat nå står bilen på 7-11 nedi dalen hvor jeg bor pga girkassa..
D.Toft Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 da vet eg litt mer for å kunne hjelpe deg ja du kan bruke den 89 modelkassen sålenge den er make i giringen som den du har nå, dvs revers oppe til venstre. og at den stammer fra en motor som er lik din, enten den har forgasser eller innsprøytning (efi). håper du er litt mer klok nå
Guest JvhCossie Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Åpne lokket på kassa di og sjekk staget som sjaltegafla sitter på... Fiksa dette på den gamle XR4x4'n min... Da hadde jeg bare 5 gir...
Guest AnDtHo Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Åpne lokket på kassa di og sjekk staget som sjaltegafla sitter på... Fiksa dette på den gamle XR4x4'n min... Da hadde jeg bare 5 gir...<{POST_SNAPBACK}>Har kikka nedi der, trodde nemlig først at det var det som var feilen siden den ikke ville holde seg i revers heller.. Men jeg ble ikke så veldig mye klokere av å kikke nedi der.. Var en "gaffel" på girstanga som gikk inn på et jern nede i kassa.. Det virka som det var som det skulle, men dette er første sierran min så jeg har ikke så mye å sammenligne med.. Åssen ser jeg at noe er galt nedi der? Er det noen vanlige slitasjetegn eller skruer/bolter som pleier å løsne eller noe?
Fakeworth Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 Det er garantert splinten på overføringa di som har røket eller detti ut.. Det er ikke noe pes å fikse, men du må ha girkassa helt ut og åpne den lokket du ser. Ikke girspaken jeg mener.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
Guest AnDtHo Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 Det er garantert splinten på overføringa di som har røket eller detti ut.. Det er ikke noe pes å fikse, men du må ha girkassa helt ut og åpne den lokket du ser. Ikke girspaken jeg mener..<{POST_SNAPBACK}>Nå får jeg to iS kasser i kveld så da har jeg litt å pusle med.. Dessuten har jeg to som er rast.. Skal nok gå an å fa samla ihvertfall tre hele kasser.. hehe.. Skal ha bilen klar til treffet på rudskogen.. Har endelig fått motoren til å gå ordentlig.. Så det skal bli spennende å se hvordan det funker på bane..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now