Guest Julle Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 noen som veit hvor mye det koster? sånn ca bare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 jeg betalte 4k + mva hos turboservice i oslo... flinke folk, god service Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 kjøpte service sett i england 70 £ og gjorde resten selv - virker topp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Hm noen som sletta innlegge mitt ? overhallingsett koster 900 kr hos meg, Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 hvor viktig er avbalansering? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest YBD Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 hvor viktig er avbalansering?<{POST_SNAPBACK}> Avbalansering er et must! Husk at turboen snurrer med over 100.000rpm, da blir f.eks. 0,5 gram MYE og akselen går til slutt. Tror ikke noen i norge har avbalanserings maskin, må til GIK i sverige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 var akkurat det jeg mente....turboservice i oslo hadde utstyr til det.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 hmm, har nå plukket i sønder to turboer og har fønka fint som bare det uten ballansering, så det er bullshit!! men jeg har kanskje vert helldig jeg da??NOT, ingen problem og overhale turboen selv Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 hmm, har nå plukket i sønder to turboer og har fønka fint som bare det uten ballansering, så det er bullshit!! men jeg har kanskje vert helldig jeg da??NOT, ingen problem og overhale turboen selv <{POST_SNAPBACK}>Helt enig , så lenge du ikke kjører løp og belaster hele tiden max . Tror det egentlig er ett "rykte" , men så klart merke aksel og hjul når du demonterer . og litte granne tid samtidig som du ikke finner slegge og " monkey wrench" men bruker fastnøkkel og rustløser ......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Hm noen som sletta innlegge mitt ? overhallingsett koster 900 kr hos meg,<{POST_SNAPBACK}>Det var bra pris !! en av de gangene jeg hadde kjøpt i norge . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest YBD Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Vel, har pratet med både Jens og Trond Stensbøl om det, går an å merke akselen, men du kan banne på at det ikke blir likt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Vel, har pratet med både Jens og Trond Stensbøl om det, går an å merke akselen, men du kan banne på at det ikke blir likt.<{POST_SNAPBACK}>Hmm, Jens har nå overhalt en mengde turboer uten å merke, og de har funka veldig bra. Sa han at at de måtte avbalanseres da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest YBD Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Han overhalte min også, og merket akselen. Så sa han at den helst burde avbalanseres for han tok ikke på seg ansvaret hvis akselen røk, noe den gjorde..(men det var jo på full belastning på rulle gjentatte ganger) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted July 27, 2005 Share Posted July 27, 2005 Denne siden brukte jeg ,når jeg overhalte min :http://www.turbodk.dk/web/web123.aspEller som de skriver her : mye av problemene er retur av olje fra turbo med forhøyt trykk i veiv huset . sprengte pakninger og ødelagt turbo.http://www.turboservice.se/http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Med disse prisene kan det vel nesten være like greit å kjøpe seg ny turbo virker det som.Snakket med turbo service på høvik som tok utgangspunkt i en startpris på 4000,-hummm...vet ikke helt jeg... -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 blitt så greie priser på nye turboer så. jeg og vil vel tro det lønner seg og kjøpe ny....men såklart for den som elsker og skru... og har penger nok.. sikkert moro -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rask-drosje Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Temaet har vært oppe før det http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...2446&hl=repsett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now