Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vurdere bytte stempler i en motor.. Hva slags stempler er bra??? Org stempler er jo egentli bra nok til 500 gamp men.. hvis en først skal bytte hva ville dere ha kjøpt??? je,wøssner, wiseco, mhale....... osv??

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Guest cossi
Posted

J-E stempel er bra. De fleste høyeffekt motorene som Jenspeed bygger blir det brukt J-E stempel i.

Guest Larsern
Posted

De tåler vel mye juling da?

 

Pga god legering og bra maskinering antar jeg.

Guest Hovden Racing
Posted

JE.. Tåler alt..

Guest Larsern
Posted

Jeg mener de orginale mahle stempla tåler en hel del, og har selv montert nye mahle 0,5 overdim. i min motor der jeg har 500hk som mål. (hvor mye det er gjenstår å se...)

 

Vektforskjell vet jeg ikke.

Posted

hmm. ja . mhale får du vel for rundt 5-6000 mens JE må du vel opp på 8000++ så??

men noen ganger så er det vel slik at du betaler for det du får.. men får du såå my for de 2000+ ekstra??

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted

Je stempler brukes mest hvis du skal ha større volum osv. je stempler koster over ti tusen hos krb tror jeg.

 

mahle er et sinnsykt godt stempel, er bare at folk vet det er orginalt og blir litt skremt av tanken

 

Jeg har også mahle i mitt cossie bygg

Posted
Jeg mener de orginale mahle stempla tåler en hel del, og har selv montert nye mahle 0,5 overdim. i min motor der jeg har 500hk som mål. (hvor mye det er gjenstår å se...)

 

Vektforskjell vet jeg ikke.

 

Oppsett på din motor da?? komp??

satser selv på 450+

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted

Var en 600 hk bygg, men jeg ombestemte meg og solgte turbo,grenrør,ekstern wastegate, og gikk for en ny turbonetics 480 hk

 

ville ha en mere holdbar og lettkjørt bil, så en 450-500 hk håper jeg på

Guest Larsern
Posted

Hvordan kan du håpe på 500hk med en 480hk turbo? :huh: :)

Posted

Hehe. folk som har bremsa 512 hk med den turboen jeg har :) men arbeidsområde er 480

 

Ihvertfall poenge er at jeg har kjøpt den fæleste turboen med 63 hus, bilen blir så treig med 82 hus

 

Men klarer meg fint med 400 hk og jeg :) vill ha en bil jeg kan banke dag inn og ut, istede for å ha 6-700 hk og banke den på bane tre ganger i året

Posted

folk med litt erfaring vet å godt en 450 hk 2wd fungere :) til og med retta opp hjula og skal kjøpe inn r dekk. så slipper jeg å få en slædde børse alla ruud, første året han hadde 450 hk så gikk den bredt over hele bana :)

Guest Larsern
Posted
Oppsett på din motor da?? komp??

satser selv på 450+

 

Komplett balansert og vektjustert bunn, mildt portet topp, portet og matchportet innsug/plenum/gasspjeld, passelig sinte spesialslipte kammer, freste ventillommer i stempel, omtrent org. komp, 550hk Precision snurre, 2wd manifold m/nytt mellomstykke for uttak til audi wg, siemens 870cc, Electromotive tecII datasprut. Pluss det jeg ikke kommer på i farten.

Guest Larsern
Posted
Hehe. folk som har bremsa 512 hk med den turboen jeg har :) men arbeidsområde er 480

 

Ihvertfall poenge er at jeg har kjøpt den fæleste turboen med 63 hus, bilen blir så treig med 82 hus

 

Men klarer meg fint med 400 hk og jeg :) vill ha en bil jeg kan banke dag inn og ut, istede for å ha 6-700 hk og banke den på bane tre ganger i året

 

Inducer på den 480hk turboen?

 

Du må ikke se deg blind på a/r forhold. a/r kan kun sammenlignes mellom turboer som har samme str på turbinhjul. Jeg har også .63 hus, men min er "fælere" enn din. ( Hvis jeg har forstått riktig hva du mener med "fæl". :) )

 

Folk flest vet ikke hvor godt 400hk går. Jeg har 500 som mål, men det er ikke dermed sagt at jeg klarer å få så mye. :)

Posted

Alså ettersom jeg levere turbonetics så bestilte jeg 63 hus med 57 mm innsug. normalt er 50 mm på den 480. men så er det baktrykke igjen da :(

Guest Larsern
Posted

Med innsug så mener du inducer, eller åpningen på innløpet på kompressorhuset?

 

Hvis det er induceren du snakker om, så burde det skille brukbart på effekten mellom 50 og 57mm. :huh:

 

Og vil mottrykket bli vesentlig forandret av en annen kompressor i samme "familie"?

Posted

Litt offtopic menne Du Larsern. Har du bilder av oppbygningen av motoren din? Er litt intresert å se hvordan det er gjort osv. Skal gjøre nesten det samme. Så viss du har noe tips så.. PM :rolleyes:

SierraCos2wd-9329672012301110711-sig.jpg
Posted

Syvers. den du kaller 480, er det den samme som den 600 hk turboen? ( som jeg har) bare at det er 82 hus på 600 hk turboen .... ??

 

Prøvd bilen min litt,men syns fullt trykk kommer litt sent..4500omdr.

hvor er det fullt trykk på 63 ?

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted

Larsen det stemmer, ikke alle som leser her som skjønner så innvikla ord hehe

 

du har 60 mm og 82 eksos hus, så den er ikke lik 480 turboen.

 

med de kamma og oppsette mitt vil turboen komme på ca 3800

 

Jeg ville prøve å unngå et 82 hus ettersom den blir treig.

Posted

Du kan også bestill likt lufthus 60 mm og ha 63 bakhus, men det blir litt overkill ettersom 63 eksos huset vil få problemmer, og da er du tilbake på sent ladetrykk igjen, defor tok jeg 57 mm

Posted

Men nå har jeg bestilt en 600 hk med 60 mm og 82 eksos hus, får se om jeg bremser motorn med begge turboene, se åssen kurvene blir.

 

er jeg fornøyd så blir det billig 480 hk turbo tilsalgs, kun gått i bremse benk hehe

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...