Jump to content

Recommended Posts

Guest Larsern
Posted
Du kan også bestill likt lufthus 60 mm og ha 63 bakhus, men det blir litt overkill ettersom 63 eksos huset vil få problemmer, og da er du tilbake på sent ladetrykk igjen,

 

Den vil jeg gjerne ha en forklaring på. Altså hvorfor .63 eksoshus vil gi sent ladetrykk på 60mm inducer?

 

Og har du vitale mål på turbinhjul på henholdsvis 480 og 600 turboen.

Guest Larsern
Posted
Litt offtopic menne Du Larsern. Har du bilder av oppbygningen av motoren din? Er litt intresert å se hvordan det er gjort osv. Skal gjøre nesten det samme. Så viss du har noe tips så.. PM :rolleyes:

 

Har lite bilder dessverre.. Dels grunnet litt slapp fotograf under bygging, og pga pc havari.

Har noen få bilder av vektjusteringen av råder, og bunndel nesten komplett innvendig.

Guest Larsern
Posted

Sorry for superofftopicing av tråden din mr.cossie... :unsure:

Posted

Hmz 600 hk turbo har 60 mm, 420 har 46mm 480 har 50mm

 

Jo alså det jeg mener er, hva skal du med overdim lufthus i forhold til eksos huset ? er ikke noe vits å sette 80 mm innsug på et 63 eksos hus, skjønner du hva jeg mener nå ?

Posted

sklir litt ut av topic her men... :)

Er vel fakta det , feks en kan sette på en restriktor og få tidligere ladetrykk.. hvis en har driti seg heelt ut på valget av lufthus..

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Guest Larsern
Posted
Hmz  600 hk turbo har 60 mm, 420 har 46mm 480 har 50mm

 

Jo alså det jeg mener er, hva skal du med overdim lufthus i forhold til eksos huset ? er ikke noe vits å sette 80 mm innsug på et 63 eksos hus, skjønner du hva jeg mener nå ?

 

Er ikke det inducer diametere? Jeg mente turbinhjulets diametere, ikke impeller.

 

Precisions PT74 har 74mm inducer, og er god for oppunder 1000hk, men den leveres med helt ned til a/r.68 eksoshus. Dette gir ingen problemer med mottrykk, da turbinhjulet har en storediam. på 79mm og gir masse fløde likevel.

 

A/r forteller ingenting hvis man ikke vet størrelse på turbinhjul.

T25 turboen på escort cosworth har en a/r på .67, men spooler mye raskere, og gir mere mottrykk enn t3 med .48 hus.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...