Guest Alex_86 Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 Hva slags motor vil folk er mest gunstig og sette i en xr3i.hvilken er best, da jeg mener hvilke holder lengst og er lett og trimme.Både med og uten turbo. Skal ha ny motor nå, lei xr3i motoren. den skal i en eller annen rally bil jeg skal bygge. ser for meg lada rallybil eller fiat
OleK Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 tenker du nå på caben eller en vanlig xr3i? skal du ha grom cab kan du kjøpe min på sensommeren Cosworth!
Guest Alex_86 Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 tenker du nå på caben eller en vanlig xr3i? skal du ha grom cab kan du kjøpe min på sensommeren <{POST_SNAPBACK}> har cab selv så trenger ikke det du!!PM har du forresten;-)
Guest Ford Gnomen Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 Zetec uten tvil. Begynner å bli billig og enkel å få tak i. Deler får du overalt og er uendelig mer holdbar enn en gammal cvh.
TurboX Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 Ingen som har vært på tanken med å prøve å presse ned en duratec V6 i en escort da? Måtte blitt heftig -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
frode Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 da ville jeg hatt bakhjulstrekk også '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
OleK Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 en kar i england driver med v6 twinturbo i en mk4 escort nå... at han gidder..... men zetec eller zvh er nok motoren å satse på ja, men husk at det er begrenset hvor mye det er gøy å kjøre med i en blikkbokscabbie Cosworth!
Guest Alex_86 Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 er zvh motorter lette å få tak i?? hva er best av zetec og zvh da?
OleK Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 søk på ebay etter "zvh" så hender det at det kommer opp ferdige bunndeler, bare å sette på en cvh-topp, for en billig penge.... Cosworth!
OleK Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 når du første skal gjøre jobben, så syns jeg du bør gå for en 2.0l..... Cosworth!
Tombra Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 Turbokonvertert 2 liter Zetec er GROMT! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest Alex_86 Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 Turbokonvertert 2 liter Zetec er GROMT!<{POST_SNAPBACK}> må jo finne en 2 liter dabare funnet en 1.6 l
ninjacrap Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 1.8 eller 2.0 zetec ja. 1.8 zetec-e får du oppmot 155hk uten turbo, 2.0 får du en 165hk i uten turbo.Med turbo er det en god del ekstra! Men tror ikke standard zetec-e tåler stort mer enn 200hk før en må begynne med nye stempler, osv,osv,osv.
Kindher Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 1.8 eller 2.0 zetec ja. 1.8 zetec-e får du oppmot 155hk uten turbo, 2.0 får du en 165hk i uten turbo.Med turbo er det en god del ekstra! Men tror ikke standard zetec-e tåler stort mer enn 200hk før en må begynne med nye stempler, osv,osv,osv.<{POST_SNAPBACK}> åssen klarte du så mye hester? orginalt er det 105 i 1,8L å 136 i 2,0L 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
hår ball Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 (edited) 1.8 eller 2.0 zetec ja. 1.8 zetec-e får du oppmot 155hk uten turbo, 2.0 får du en 165hk i uten turbo.Med turbo er det en god del ekstra! Men tror ikke standard zetec-e tåler stort mer enn 200hk før en må begynne med nye stempler, osv,osv,osv.<{POST_SNAPBACK}> åssen klarte du så mye hester? orginalt er det 105 i 1,8L å 136 i 2,0L<{POST_SNAPBACK}> mescort har ca 180 gamp i sin 1,8 zetec uten turbo da... 16v topp,kvassere kam`er, grenrør,porta topp,åpnere eksos osv... I følge ei av de bøkene jeg har lest om tuning av motorer så får du ut 100hk pr 1 liter motor volum visst du gjør en go jobb, får seff ut mer og, men da begynner d å bli profft arbeid og forventer my mer av den som gjør det og utstyret som blir brukt... jeg hadde gått for en 2 liter visst jeg var deg, blir brukt mye i bilcross osv, og det er MEGET holdbare motorer sammen ligna med den skrale CVH`n som ikke funker i heletatt ..spørs litt om du skall turbo lade eller ikke og da... Edited August 5, 2005 by hår ball
TurboX Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 1.8 eller 2.0 zetec ja. 1.8 zetec-e får du oppmot 155hk uten turbo, 2.0 får du en 165hk i uten turbo.Med turbo er det en god del ekstra! Men tror ikke standard zetec-e tåler stort mer enn 200hk før en må begynne med nye stempler, osv,osv,osv.<{POST_SNAPBACK}> åssen klarte du så mye hester? orginalt er det 105 i 1,8L å 136 i 2,0L<{POST_SNAPBACK}> mescort har ca 180 gamp i sin 1,8 zetec uten turbo da... 16v topp,kvassere kam`er, grenrør,porta topp,åpnere eksos osv... I følge ei av de bøkene jeg har lest om tuning av motorer så får du ut 100hk pr 1 liter motor volum visst du gjør en go jobb, får seff ut mer og, men da begynner d å bli profft arbeid og forventer my mer av den som gjør det og utstyret som blir brukt... jeg hadde gått for en 2 liter visst jeg var deg, blir brukt mye i bilcross osv, og det er MEGET holdbare motorer sammen ligna med den skrale CVH`n som ikke funker i heletatt ..spørs litt om du skall turbo lade eller ikke og da...<{POST_SNAPBACK}> Hvis du ska ha den i en RST så blir det dumt å kalle den RST da, når det ikke er noen turbo.. Men turbokonvertert Zetec har vært moro Har tenkt den tanken i en Sierra.. ..eller Anglia'en min far har Men uansett hva du måtte velge, lykke til med prosjektet! Mvh -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
ninjacrap Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Quote fra BurtonPower "The 1.8 105Ps engines are easily uprated to 130PS by using standard Ford parts for the 1.8 130PS engine. You will need the throttle housing, cams (or use the Kent FZ1802 cams) and the matching ECU. A power boost valve will eiliminate tha flat spot that is found between 3300 and 3500 rpm. A good exhaust will also help the engine breath better, the standard system tends to be restrictive. To modify further, the restrictive inlet and incjection system will also need to be replaced, which is expencive. Suitable aftermarket injection systems are available from Weber and Omex and follow for much greater scope of engine modifications. (...) the restrictive inlet and incjection system can be removed ad replaced wiuth Weber Alpha carb kit alone, the standard 1.8 engine with 130PS will give 155PS. he 2.0 will produce 165PS."
Guest Alex_86 Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 hva er best...: 1993 MOD ESCORT 1,8 16V DOCH SOM ER KJØRT 188000 har til esc 97 modell 1,8 zetec 16v Hva er lettest og få inn i bilen?eller er det like lett?
Mescort Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 hva er best...: 1993 MOD ESCORT 1,8 16V DOCH SOM ER KJØRT 188000 har til esc 97 modell 1,8 zetec 16v Hva er lettest og få inn i bilen?eller er det like lett?<{POST_SNAPBACK}> Samme motorn dette..bare toppdekslet som ikke er likt.. Mk4 rwd
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now