Guest monte Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 Noen som har vitale mål på motorfester?tenkte å kjøpe maskinsko fra luna.. hadde slike på escorten min, og d fungerte bra!
WingDude Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 Må ha hatt flaks du da, de fleste med slike har motsatt erfaring, for slike fester er ikke beregnet på krefter begge veier
Guest monte Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 tja... hadde d over 5-6 mnd på min. han som tippset meg har kjør på d over 2 år.Dem er nå beregnet som motorfester, så dem skal jo ta opp krefter fra alle rettninger..
WingDude Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 Maskinføtter er definitivt ikke beregna på å ta opp krefter begge veier, i så fall må noe nytt ha kommet på markedet.Hadde kanskje ikke så mye power i bilen du snakker om ? Har snakka med folk som har rivi i stykker både drivakslinger og differ på slike, er det verdt kronene å spare da ?
Guest monte Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 nei, min hadde grønn dyse oppsett, så d var vel rundt 330 hk..men den andre, var d grådyser og maxs utatt på.. ca rundt 370-380 hk
WingDude Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 Motorfestene er det siste jeg hadde spart kr på til en 4x4, for det får så enorme konskvenser når de ryker Har ikke Syvers vibratech på lager da ?
mr.cossie Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 er det et slikt motorfeste du vil ha???? jo drit bra:) har et par differ i deler etter dette... men har igjen et helt et hvis du vil kjøpe det -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Syvers Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 Jo jeg har vibratech fester på lager, www.rs-motorsport.no
Count Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 Mye koster en MT75foring? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
OleK Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 var det ikke slik at de "motorfestene" der funka bra på 2wd, men ikke på 4x4 fordi at motoren vrei seg mer på 4x4? Cosworth!
WingDude Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 Nå er ikke 2wd festene i nærheten av å være like da......
WingDude Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Omtrent som natt og dag 4x4 feste har en helt annen oppbygging, med to skruer på rammevangen, 2wd har en.
rscosworth Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 er det noe forskjell på armene som festene står i? det er et T-spor i armene på motorn jeg kjøpte og et spor i de gamle festene som skulle stå i de sporene men vibratech festene er helt flate i anlegget mot armene ut fra blokka. syns de virka litt "slakke" når jeg prøvemonterte.kunne liksom flytte dem rundt i vannrett plan.
WingDude Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Hmm, forstår ikke helt hva du mener, du har ikke noe bilde da ?
rscosworth Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 skal se om jeg får tatt et bilde men jeg kan vel prøve forklare på nytt. ord er ikke helt min greie braketten ut ifra blokka som motorfestet sitter fast i ytterenden har et utfrast spor tvers over hullet til motorfeste-bolten. kan se det på dette bildet.http://www.fmcn.no/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=4449på oversiden av det originale motorfestet er det en tilsvarende "tapp" som skal stå i dette sporet slik at motorfestet ikke kan rotere eller "vandre" i boltullet. denne "tappen" mangler på oversiden av vibratech sine motorfester.har det noe å si?syns bolten i vtech-festet virka litt tynn slik at det ble sittende slarkete fast i motorfestebraketten. var det mulig å forstå?
RSCoz Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Jeg forstår. Det gjør ikkeno, for du skrur det fast.Uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så er stort sett ettermonterte deler billigløsninger. Noe mere universalt osv. Et orginal motorfeste er nok mye dyrere å lage, enn et vibratec. Men det er ikke bedre av den grunn
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now