Guest Hovden Racing Posted July 20, 2005 Posted July 20, 2005 Hva må byttes på motoren når en bygger om fra 4x4 til 2wd?Clutch?? Oljepumpe og oljesil når jeg bytter bunnpanne?Må ha noen kjappe svar helst, for bilen MÅ være ferdig ombygd til fredag.
Guest Hovden Racing Posted July 20, 2005 Posted July 20, 2005 HJELP.. Er det ingen her inne som kan svare oss på det??MVH Espen og Odd Magne
Guest CortinaCosworth Posted July 20, 2005 Posted July 20, 2005 Hallo!Driver med det samme jeg. Men dette er fra Cosworth 4x4 motor til 2wd i Cortina. Hvordan det er med traversen på Sierra 2wd iforhold til traversen på 4x4,vet ikke jeg noe om... Fra 4x4 til 2wd i MITT tilfelle har jeg fått vite at følgende må gjøres: Bytte oljepumpe m/sil,bunnpanne (sveises om noe for tilpass til Grp4 el World Cup travers),motorfester,starter. Tror det er det hele.Dette har jeg fått vite etterhvert som jeg har "forsket" på det,om alt dette eller mer må gjøres,vet jeg ikke enda. Har akkurat demontert 4x4-delene bare så langt.Håper dette kan være til noe hjelp. Eirik.
Guest sircossie Posted July 20, 2005 Posted July 20, 2005 Når jeg puttet oppi en 4x4 motor oppi min bil så blei bunnpanna skifta, oljesilen. Svinghjulet og clutch brukte jeg ifra 4x4, det gikk greit.
Syvers Posted July 20, 2005 Posted July 20, 2005 Clutshen er like på alle cosworth, kan bytte om clutsh plate,trykkplate mikse og trikse. det gjør ikke noe, men utløserlagret er anderledes. se her www.cossie.info der ser du litt info om en 91 mod sierra som har blitt bygd om til 2wd
armani Posted July 20, 2005 Posted July 20, 2005 kan jo også bare ta av drivakslene foran 2wd sierra cosworth
Guest Hovden Racing Posted July 20, 2005 Posted July 20, 2005 Det går nok ikke Armani.. Hørte om det gikk.. Men d går ikke.
bige Posted July 21, 2005 Posted July 21, 2005 kan jo også bare ta av drivakslene foran <{POST_SNAPBACK}>det var en her inne som hadde lagd noe som låste senter diffen - tannhjul eller noe .Deretter kan du ta av akselen til front diffen .Tar du bare av akselen til front -tror diffen forhjulene spinner og overfører kraft til frontog går varm - ødelagt girkasse .
armani Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 ok, er en kar jeg kjenner som vistnok har røket drivakslene sine foran, og han kjører da helt fint.. 400hk cossie, kjørte på rudskogen - mørk grå med hvite compomotive mo felger. 2wd sierra cosworth
Homemade Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 kan jo også bare ta av drivakslene foran <{POST_SNAPBACK}>Jeg tok av akslene foran,bruker clutchuset til 4x4 (pga.startern kommer på feil side)og kasse til vanlig doch,og fremre del av mellomaksel fra doch.Lett å få tak i ny kasse når den ryker.Min har holdt fint den i sommer, enda jeg har vært på Rudskogen flere ganger og det blir jo litt blårøyk utenom en gang i blant også.Har ikke allverdens kruttpakke men. 290hk-420nm.
ford-racing Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 så kassa fra feks: 92mod sierra dohc passer på cossie motor .? åssen clurts og svinghjul brukte du? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Homemade Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 så kassa fra feks: 92mod sierra dohc passer på cossie motor .? åssen clurts og svinghjul brukte du?<{POST_SNAPBACK}>Selve kassa passer på huset fra ei cossie kasse ja,clutch og svinghjul er fra cossie.Billig veit du !
bige Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 så kassa fra feks: 92mod sierra dohc passer på cossie motor .? åssen clurts og svinghjul brukte du?<{POST_SNAPBACK}>Selve kassa passer på huset fra ei cossie kasse ja,clutch og svinghjul er fra cossie.Billig veit du ! <{POST_SNAPBACK}>Intet nytt under solen , Mt 75 kasse med 4x4 tranferkasse er cosw 4x4 kasse . Uten 4x4 transfer en vanlig DOHC og cosw 2wd kasse , Bare en liten bemerkning mt75 har svinghjuls huset ferdig i kassa ( noe jeg merket ) . Du kan IKKE skille kassa fra svinghjuls huset
Recommended Posts