Jump to content

Holdbarhet på lakk


Guest 351

Recommended Posts

Har stående noe lakk som jeg lurer på om er brukende ennda. Har stått 1/2 år-1 år tipper jeg. Lesonal lakk hvis det betyr noe. Den typen du ikke bruker herder i bare tynner, så klarlakk med herder utpå, er vel metallic da (tror jeg). Så oppi boksen i dag, hadde skildt seg litt, men det hjalp med litt røring. Har stått frostfritt og ikke over 15 grader. Det samme spm gjelder og om herder, grunning tynner og klarlakk av samme levrandør...

Link to comment
Share on other sites

normalt vil basen (met) kunne brukes fremdeles ja. at den har skilt seg som du sier. har ingenting å si. dette skjer pga at metaliccen er tyngre enn den klare væska som heter bindestoff. ang herder grunning og klar lakk ville jeg kjøpt dette nytt hvis dette er åpnet , men også fordi disse varene skal betraktes som "ferskvarer" .har sett en god del grunnarbeid bli ødelagt av feks gammel herder. selv om dette ikke har stått mer enn feks 1 år. så hadde iallefall jeg personlig kjøpt nytt.andre får ha sine meninger om den saken.

Link to comment
Share on other sites

Guest pzycho

enig med mikke der ja. vi lakka en bil i fjord sommer.. den ble laaaangt ifra fin, pga gammel herder tynner og klarlakk :( men den skal lakkes om igjen nå i år :D med "fersk" lakk :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...