Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bilen er en 2wd sedan cossie. Bilen starter å går, men den får plutselig alt for lite bensin. Selv om jeg skrur opp bensintrykket. å det trykket er målt etter dysene. så det virker som om det har noe med styring av dysene å gjøre. har lamda meter inne i bilen. det viser for det meste LEAN å det er ikke bra. har ikke kjørt bilen etter det skjedde. noen som har forslag??

På forhånd takk

Hilsen Peder

Posted

Ikke så lett å foreslå noe etter den forklaringa der, hvor måler du bensintrykket ?

Noe symptomer under kjøring, eller hvilken foranledning er det til dette skjedde ??

Posted (edited)
Ikke så lett å foreslå noe etter den forklaringa der, hvor måler du bensintrykket ?

Noe symptomer under kjøring, eller hvilken foranledning er det til dette skjedde ??

Bensintrykket blir målt på fuelrailen, så det trykket den måler, er det trykke som dysene får. når jeg gir på litt så butter den litt i mot før den kommer, så den får ikke nok bensin. muligens etter jeg fikk noe vann ned i motor rommet. folk sa det sikkert var map sensoren, men det er byttet å det var ikke den.

Peder

Edited by Gulgen_rs
Posted

Jeg skulle lufte bremsene på bilen. Å fikk sølt litt bremseveske nedi ved beholderen, så jeg spyla nedi motorrommet. Men hva kan ha skjedd?? noen som vet hva jeg burde skjekke, det er jo ikke sikkert det kommer av jeg spyla vann nedi der. merka det liksom ikke før ett par dager etter på. hmm. kan lamdan min ha klikka??? eller er det noen andre følere/sensorer?? som kan ha noe med dette å gjøre?? bortsett fra de jeg har bytta som er map å spjeldhus senoren.???

Peder

Posted

Du har selvsagt kikka på de klassiske stedene etter vann/fukt ? Fordelerlokk tennkabler og ved plugghulla ? + andre kontakter til motorstyringa.

Posted

vann temperatur føler på motoren , den som sitter i bakant topp, blå,

er med og styrer bensin mengde.. hvis den fucker opp ,oppfører motoren seg veldig rart.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

Posted

Ville sjekket lamdaensensoren, hadde tilsvarende måler selv men den gikk i stykker etter en uke, sto for nærme turboen viste LEAN hele tiden. Kjøpt ny sensor nå og alt fungerer

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Posted

og jeg hadde vann i koblingen til lamda , som sitter på innerskjermen , og min fusket noe j#¤%"" . hadde ALLE mener ALLE kontakter fra hverandre . kjøpte kontakt rens på biltema , billig .