vinge87 Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 1) trenger å vite hva bensin trykket skal stå på når man kjører med 07-1bar i turbo trykk 2) hvilken åpning på pluggene fungerer best 3)hvilket bensintrykk og hvilket turbotrykk kan man kjøre med uten tillegsinnsprut? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
vinge87 Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 virkelig ingen som vet detta?? hehe trode alle her var helt vill med isturbo jeg da:) Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Guest 2.0is Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 vet ikke hva som er best, men kan jo si hva jeg kjører med... kjører 0,8 i trykk for øyeblikket og to ekstra dyser. pluggåpningen er 0,7 (husker ikke akkurat navnet på pluggene, men det er noen kaldere motorcraft plugger) og kjører med originalt bensintrykk... dette funker helt fint. ekstra dysene slår inn på 0,4 og 0,7 bar og kjører selfølgelig litt fet akkurat idet dysene åpner, men det går.Uten tilleggssprut ville jeg anbefalt deg å ikke gå over 0,5-0,6 i trykk.. kommer helt an på kompresjonen og øvrige motordeler.. mange kjører 0,8 i trykk uten tilleggssprut over lang tid.
vinge87 Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 og hva er orginalt bensintrykk da? var jo det jeg spurte etter, for jeg spørr for en kamerat og han har plukket på allt man kan plukke påhehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
vinge87 Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 buhu, eg trenger å vite bensintrykket hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Guest clapton Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 buhu, eg trenger å vite bensintrykket hehe<{POST_SNAPBACK}> sett i lamda først av alt. uten noe sprut med flere dyser tror jeg ikke du skal prøve deg noe særlig over 0,5bar ladetrykk.. der vil du jo lese av på en lamda.. kjøpt deg ngk plugger, bank dem til 0,6
Ronny Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 buhu, eg trenger å vite bensintrykket hehe<{POST_SNAPBACK}>Er vel 2,7 - 2,8 bar på tomgang tror jeg.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
vinge87 Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 2,5 med med vakum...<{POST_SNAPBACK}> ok takker for endeligt et svar ger, ikke alle som har lambda utstyr da heller.... Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Guest Lille rudi Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Eg lada 0,6-0,7 i slutten på istn min, han så kjupte an skrudde an opp til 1,1. Då tog ein eit veivlager. Hadde kune større bensintrykkregulator.
morty999 Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 skal gå det.. en jeg kjenner kjørte på 1,1 på org bensintrykk.. gikk 3 mnd.. så vare høl i ett stempel
Guest clapton Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 2,5 med med vakum...<{POST_SNAPBACK}> ok takker for endeligt et svar ger, ikke alle som har lambda utstyr da heller.... <{POST_SNAPBACK}> har du isturbo bør du skaffe deg det. koster deg 1500kr.. det kan redde deg for motor ras.. da er ikke 1500kr så mye
Leo Posted July 21, 2005 Posted July 21, 2005 Lambdameteret redda motoren min en gang i alle fall. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
RsMuffe Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 2,5 med med vakum...<{POST_SNAPBACK}> ok takker for endeligt et svar ger, ikke alle som har lambda utstyr da heller.... <{POST_SNAPBACK}> har du isturbo bør du skaffe deg det. koster deg 1500kr.. det kan redde deg for motor ras.. da er ikke 1500kr så mye<{POST_SNAPBACK}>hvor får man kjøpt det til 1500 kr a?noen bilder på dette her mens er er i bruk...hvordan leser man av blandings forholdet... er det som likt å lese av når jeg tar 4-gass test på jobben.. at lambda(en helt vanlig bil med lambda) verdien skal være 1 for optimal blanding? eller må man justere motor opp til den går rent og så bare huske at blandings skal være på den verdien som var der når man justerte motoren? er det etter 14kg luft til 1kg bensin prinsippet?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now