Jump to content

Luftfilter


Ice-Tray

Recommended Posts

Jeg har installert et King Dragon luftfilter i bilen min, men jeg får ikke noe særlig mere lyd av det. En kompis har en Nissan primera og har også det samme luftfiltert som meg, men oss han bråker det noe !"¤#"% :) og han har ikke effetanlegg heller. Er det mulig å gjøre noe mer på min også for å få mere lyd uten effektanlegg? :unsure:

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

Hallå, jeg monterte KN filter på min og det ble ikke no voldsom lyd ut av det, men bedre plass i motorrommet ble det ihvertfall :)

Link to comment
Share on other sites

har han brukt nogenlunde samme metode for å få det montert som du har gjort på din?? tenker på overganger og slikt.

 

på min sierra (dohc) har jeg montert filteret på et metallrør (eksosrørovergang) og inn på en siliconslange som deretter går inn på et plastrør før innsuget. tror kanskje metallrøret er med på å lage litt lyd, for i min er det mye grovere lyd i enn de fleste andre biler jeg har hørt med KUN powerfilter :)

Edited by frode

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest No^Fear_

på min sierra (dohc) har jeg montert filteret på et metallrør (eksosrørovergang) og inn på en siliconslange som deretter går inn på et plastrør før innsuget. tror kanskje metallrøret er med på å lage litt lyd, for i min er det mye grovere lyd i enn de fleste andre biler jeg har hørt med KUN powerfilter

 

Dette innlegget er endret av frode: 19.07.2005 -har du fjernet den orginale luftfilter boksen?

Link to comment
Share on other sites

på min sierra (dohc) har jeg montert filteret på et metallrør (eksosrørovergang) og inn på en siliconslange som deretter går inn på et plastrør før innsuget. tror kanskje metallrøret er med på å lage litt lyd, for i min er det mye grovere lyd i enn de fleste andre biler jeg har hørt med KUN powerfilter

 

Dette innlegget er endret av frode: 19.07.2005

-har du fjernet den orginale luftfilter boksen?

 

jepp, det har jeg. tenkte på å montere det inni luftfilterboksen, men det var for stort, og det er jo peneste å ha det "åpent" :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

var ute og tok noen litt dårlige mobilbilder nå. ;)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest No^Fear_

har d nestn likt på min men har ikke fjerna den org boksen enda så mitt ligger bare mot den..men ska fjerne den og.. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest keldorn
Jeg har installert et King Dragon luftfilter i bilen min, men jeg får ikke noe særlig mere lyd av det. En kompis har en Nissan primera og har også det samme luftfiltert som meg, men oss han bråker det noe !"¤#"% :) og han har ikke effetanlegg heller. Er det mulig å gjøre noe mer på min også for å få mere lyd uten effektanlegg?  :unsure:

 

Kjøp deg ett bomz racing ram air kit lager MYE lyd.. Lages kun til focus men passer slam på en mondeo også., regner med det er mondeo siden du har postet her.. Du finner det på ebay viss du søker :-) lykke til

Link to comment
Share on other sites

Metallrør istedet for de gummislangene som f.eks følger med KN filter lager nok vesentlig mer lyd...blir mer klang i metallrør :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...