Guest HUGO Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Etter at jeg monterte KN filter kittet så har bilen blitt ujevn på tomgang...turtallet går litt opp og ned. Den er ikke ujevn hele tiden, men hvis den står en stund på tomgang blir den ujevn etter hvert og kan stoppe totalt. Den ble sånn etter kn filteret ble montert.Motoren går som en klokke ellers...ingen problemmer under kjøring Jeg mistenker at motoren suger falsk luft et sted. Noen som har erfaringer med kn filter installasjon på mk1 Mondeo? En annen ting jeg lurer på er gasspedalen....de første 2-4 cm av pedalvandringen er det ingen respons i det hele tatt. Et slags dødpunkt. Jeg har sjekka i motorrommet mens en kompis tråkka på gasspedalen og det er ikke no slark i wiren. Er det sånn gasspedalen skal være eller kan det tyde på at det er noe galt? Jeg har lyktespylere foran, men hvordan får man de til og funke? kanskje de bare er til pynt Har lyst til og fjerne dem, men det ser fryktelig vrient ut! Noen som vet hvordan dette kan demonteres uten og vrake hele fangeren??? Et bilde av den ene lyktespyleren som er knekt Ser jo helt håpløst ut....må være no klips opplegg under fangeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 (edited) Det med gasspedalen er helt normalt at det er litt døpunkt, har vel med innsprøytningen å gjøre, at det er elektronisk. Har du mistanke at den suger falsk luft kan du prøve å starte motoren å la den gå på tomgang, så sprayer du med Startgass i området der du har mistanke at motoren suger falsk luft og hør etter om turtallet øker.. Kjøp deg Rs kit eller lignende så blir du kvitt de ***** spyledysene.. Edited July 15, 2005 by HansenRS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Takker, da vet jeg at gasspedalen er ok Hadde vært fett med et rs-kit til bilen...kanskje til neste år Idag kom det noen nye ulyder fra bilen! Hvis jeg kjører sakte bortover og girer ned og slipper clutchen litt brått kommer det noen klunkelyder eller no...tror ikke clutchen er slitt. Høres ikke bra ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Idag har jeg brukt startgass på alt av skjøter osv på kn-kittet, men det skjedde ingenting med turtallet. Den er fremdeles ujevn på tomgang. Symptomene er: Når jeg stopper opp går den fint på tomgang i ca 1-2 min også begynner den og veksle mellom 800 og 1000rpm og etter ca 20 sek begynner den dette ned i 4-500rpm og da kveler den seg selv til slutt hvis jeg ikke holder gasspedalen inne....og da må jeg holde den inne helt til jeg får kjørt litt med den også kan jeg stå stille ett par min igjen før det hele setter igang på nytt Ser ikke ut til og være falsk luft som er problemmet så jeg lurer på om det kan skyldes at resonansboksen er borte eller at jeg kan ha skadet luftmengdemåleren... Noen andre her som har K&N 57i filter på sin Mondeo? Vurderer å hive ut hele kn skrotet! Det er ikke no særlig å stå i kø når bilen truer med å stoppe hele tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brødbilsjåfør'n Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Har du sjekket den 90 grader's slangen ned under luftmasse måler'n?Den er standar at går på Mondeo....Ligger langt nede å håpløst plasssert *993Ståle* Besøk min nettside Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Har du sjekket den 90 grader's slangen ned under luftmasse måler'n?Den er standar at går på Mondeo....Ligger langt nede å håpløst plasssert<{POST_SNAPBACK}> Hmmm...nei, den har jeg ikke sett noe til...hva gjør denne 90graders slangen for noe? Er den koblet til luftmassemåleren eller? Eneste slangen jeg rota med under kn installasjonen var veivhusventilasjons slangen (den som går fra topplokket og inni luftfilteboksen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Har du prøvd å resette hjerna til bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Har du prøvd å resette hjerna til bilen?<{POST_SNAPBACK}> Ja, det gjorde jeg faktisk i går Lot batteriet være frakoblet noen timer, men det hjalp seff. ikke Begynner og lure på om MAF'en er skutt! Jeg dusja litt CRC MAF'n og diverse slanger for å få dem dem på. Var helt for ****** trang...kanskje MAF'n ikke liker CRC? Tenkte jeg skulle ta den ut og tørke den eller no....kan det være en god ide? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tommeliten Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Tror lyktespylerne funker sammen med rutespyleren.. la merke til at det sprutet der fremme en gang.. etter at jeg hadde diskutert med en kompis hvor teit det var at hans funket sammen med frontrutespyleren...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond_V Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Hmm... Da jeg var hos Ford og spurte etter pris på luftmassemåler, så nevnte han først noe om en tomgangsventil(forveksla litt i katalogen). Det var visst noe som hadde en tendens å fuske med åra. HAr ikke peiling på hvor den er, bare ett innspill på hva det kan være. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 Tror lyktespylerne funker sammen med rutespyleren.. la merke til at det sprutet der fremme en gang.. etter at jeg hadde diskutert med en kompis hvor teit det var at hans funket sammen med frontrutespyleren......<{POST_SNAPBACK}> Når jeg holdt på med lyktene fant jeg et par gummislanger med en slags propp i...dro ut den og den rant ut spyleveske som fa**! Sikkert noen som har mislikt de spylerne Sparer meg bryderiet og tette slangene når jeg skal fjerne lyktespylerene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 (edited) spray forgasser-rens på MAF'en.90 graders stykket er kjent som T-stykke, det vet alle som jobber i deledisken på ford hva er om det er gåent har du også litt ugjvent tomgang pga vakumlekasje. dette kan du jo høre. Det er ikke så vanskelig å komme til om du har fjerna resonanseboksen etc.. Hvor er billingstad? om du har EEC-IV kan jeg lese av feilkodene på bilen din.. kan være noen andre sensorer som fucker opp..<{POST_SNAPBACK}> Billingstad er i Asker. Hadde jo vært kjempekult Jeg skal prøve forgasser rens på maf'en og se hva som skjer da... Edited July 24, 2005 by HUGO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Fikk orden på tomgangen idag Har modda litt på kn.filter kittet og det ser ut som det gjorde susen! Det kan virke som KN har bommet litt på lufttemp sensor plasseringa/løsningen. Sånn ser det normalt sett ut...her kan vi se at selv sensoren blir omringet av den gummihylsa. Orginalt står den i "friluft". her har jeg kuttet litt av den gummihylsa slik at sensoren kommer fri.... Nå står den i "friluft".... Pluss at jeg klinte på litt lim rundt skjøten for å være på sikre siden...den sugde ikke falsk luft her tidligere, men jeg limte litt for sikkerthets skyld Nå går motoren som en klokke på tomgang + at den akser bedre Tenkte kanskje dette kunne være nyttig info for andre som event. har et sånt kit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Lite med bilder her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 (edited) Lite med bilder her<{POST_SNAPBACK}> Funker hos meg...må være noe bug med maskina/oppsettet ditt. Ser du bildene jeg har på prosjekttråden min (på side 2)? De er lastet opp på samme måte. Noen som SER bildene her? Edited July 30, 2005 by HUGO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Ser det bildet i første innlegget ditt, men ikkje resten Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 ser alle eg å Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 alle her 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 bildene fungerer her også, fint at du fant ut av det..resonansboksen er vel bare for å minke lyd fra innsuget.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 når det gjelder tomgangsregulatoren så er det noe jeg også har hørt kan fjuske med åra.. jeg fikk den rensa hos ford gratis.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest twinflower Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Jeg har KN 57i på min 95 mod 2.0 mondeo.Funker som en drøm, og har ikke hatt noe problem i det hele tatt. Lyden var ikke så grom som forventet da, men det ble iallefall god plass! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 (edited) Etter at jeg fikk fiksa eksosanlegget så hørte jeg lyden fra kittet bedre og den låter slettes ikke så verst Jeg fikk jo "ordnet" det med tomgangen, men det problemmet kom tilbake igjen! Så....ved et uhell glemte jeg å koble til ledningen til luftmengdemåleren og nå funker bilen helt perfekt!!! Hmmm...Ford er merkelig greier...trodde ikke bilen gikk uten LMM koblet til...is'n min funka ikke uten. Skal kjøpe en ny LMM. Koster vel en haug med gull og grønne skoger... Edited October 6, 2005 by HUGO Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Du kan sikkert stramme gasswiren din.. har stramma på alle mondeoer jeg har skrudd på, dei fleste har døgang og åpner ikke spjelde på innsug helt så du får litt mer efekt ved å stramme den til du får full åpning.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now