Espen Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 Hvordan cosworth motor er dette?? MVH Espen Mvh Espen - Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 - - Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -
cosworth540 Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 er vel den siste av motorene med Ford innsprut og liten turbo
Espen Posted July 12, 2005 Author Posted July 12, 2005 Det er en 94 mod! Mvh Espen - Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 - - Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -
Guest viko Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 Det er en 94 mod!<{POST_SNAPBACK}> Det er vel 95mod til 97mod.Eller kankje sen 94mod.Ford sitt egent innsprut. (eefi?) og liten Turbo T-25 el T-28Ifølge Jens er denne motoren eit dårlegare utgangspunkt for seriøs trimminghan mener den siste med marelli og T-35 er best.
Escorteren Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 er jo helst innsprøytinga som er begrensingen ved litt hard trim også den lille turboen som ikke klarer mer en rundt 300hk, men denne motoren har jo litt forbedringer når det gjelder olje kjøling av stempler, i tillegg lader den jo 1.3 bar fra 2000 rpm (lest i fastford) og er orginalt 0-100 på 5.7 sekund i forskjell til t35 modellen 5.9 sekund. Med Graham goode racing sin trim sats som gir rundt 305hk går den fra 0-100 på 4.5 sekund. Så har den litt stiligere topp deksel da en de andre motorene mener jeg da Ford Escort 1.8 si Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"
Syvers Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 Hvis du skal trimme mye har det ikke noe å si om det er en sånn motor, turbo og innsprut bytter du jo ved høy trim, satt sånn motor i den 96 modell escort cosworth RSMotorsport importerte, og den ser mye mere moderne ut en de andre typene, du får også kjøpt et carbon toppdeksel, og det er kjempe fint
Escorteren Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 jepp www.creativecarbon.com ser drit fett uthttp://hackmanslim.bulldoghome.com/pages/h...n/gallery/9.jpg så slipper man å polere så mye for å holde det fint Ford Escort 1.8 si Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"
Guest Larsern Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Dette er den beste motoren for seriøs trimming da den har større gasspjeld, bedre underspyling, sterkere/bedre ventilstyringer og sikkert en del til jeg ikke kommer på i farten. Den egner seg dårligst til husmortrim pga org innspruten som er ford sin egen med massemåler osv. YBP motoren har også integrerte dobbelspolecoiler i toppen slik at man slipper fordeler og slikt tull.
Guest viko Posted July 18, 2005 Posted July 18, 2005 Det er vel 95mod til 97mod.Eller kankje sen 94mod.Ford sitt egent innsprut. (eefi?) og liten Turbo T-25 el T-28Ifølge Jens er denne motoren eit dårlegare utgangspunkt for seriøs trimminghan mener den siste med marelli og T-35 er best. <{POST_SNAPBACK}> Dette er den beste motoren for seriøs trimming da den har større gasspjeld, bedre underspyling, sterkere/bedre ventilstyringer og sikkert en del til jeg ikke kommer på i farten. Den egner seg dårligst til husmortrim pga org innspruten som er ford sin egen med massemåler osv. YBP motoren har også integrerte dobbelspolecoiler i toppen slik at man slipper fordeler og slikt tull.<{POST_SNAPBACK}> Tror Jenspeed Engineering vet ka han snakker om...
Guest cosworth 90 Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Tror viko har et poeng der Ikke mange som bygger motor slik han gjør
Guest Larsern Posted July 20, 2005 Posted July 20, 2005 Med mindre 200 blokka i YBP er dårligere enn i de andre 4x4 motorene, så tror jeg kanskje viko har misforstått Jenspeed Engineering bittelitt...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now