Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

er det noen som kan si meg hvor stort ekos anlegg det må være for å få rett mot-trykk til turbo ?

å hvor mange potter det bør være ????

Edited by fiesta_xr2i

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
er det noen som kan si meg hvor stort ekos anlegg det må være for å få rett mot-trykk til turbo ?

å hvor mange potter det bør være ????

 

Rett mottrykk er 0 mottrykk. Antall potter må du velge utifra ønsket lydnivå.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest Hovden Racing
Posted

Fix deg enten hjemmesveist 3" med en lyddemper, eller kjøpe deg Mongoose 3"/4". hehe.....

Posted
enig med hovden jeg. cash ut det et mongoose eller blueflame koster deg.

 

Kjøp deg mongoose du, tror det er det beste.

Prøvde scorpion på gøy en dag, bytte lånte med en kompis, og da sank ladetrykket med 0.3, og lada bare 1bar, og da hadde eg 1.3bar med mongoose...

Så mitt råd, kjøp deg MONGOOSE.

 

www.rs-motorsport.no = 5900kr og verd hver krone...

Posted

er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Guest Hovden Racing
Posted
er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.

 

Sikkert bra det viss det ikke er noen gnistfangere eller annet faenskap inni der

Posted
er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.

 

Sikkert bra det viss det ikke er noen gnistfangere eller annet faenskap inni der

 

vertfall så jeg kan se går det strakt rør fra turboen til den potten helt bakerst jeg har satt på

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted
er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.

 

Sikkert bra det viss det ikke er noen gnistfangere eller annet faenskap inni der

 

vertfall så jeg kan se går det strakt rør fra turboen til den potten helt bakerst jeg har satt på

stemmer det.. 2,5" raka rør til den bakre lyddemperen... hvis du bytter ut den bakerste potta med en lyddemper du kan se rett igjennom får du et godt effektanlegg til en moderat trimmet motor... eneste som bremser eksosen i det originale anlegget er potta.. :) neste steg er jo 3" raka rør.. ;)

Posted
er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.

 

Sikkert bra det viss det ikke er noen gnistfangere eller annet faenskap inni der

 

vertfall så jeg kan se går det strakt rør fra turboen til den potten helt bakerst jeg har satt på

stemmer det.. 2,5" raka rør til den bakre lyddemperen... hvis du bytter ut den bakerste potta med en lyddemper du kan se rett igjennom får du et godt effektanlegg til en moderat trimmet motor... eneste som bremser eksosen i det originale anlegget er potta.. :) neste steg er jo 3" raka rør.. ;)

 

3" er vel egentilg ikke nødveding på rs turboen er det?

2.5" holder vel ett godt stukke over 200hk gjør det ikke?

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted (edited)
er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.

 

Sikkert bra det viss det ikke er noen gnistfangere eller annet faenskap inni der

 

vertfall så jeg kan se går det strakt rør fra turboen til den potten helt bakerst jeg har satt på

stemmer det.. 2,5" raka rør til den bakre lyddemperen... hvis du bytter ut den bakerste potta med en lyddemper du kan se rett igjennom får du et godt effektanlegg til en moderat trimmet motor... eneste som bremser eksosen i det originale anlegget er potta.. :) neste steg er jo 3" raka rør.. ;)

 

3" er vel egentilg ikke nødveding på rs turboen er det?

2.5" holder vel ett godt stukke over 200hk gjør det ikke?

 

2,5" moderat trimmet motor som jeg skrev over... hvis du ser på endel engelske sider anbefales det å bytte til 3" hvis du skal noe over 200... uansett er det bedre med for stort enn for lite anlegg på turbobiler... ;)

Edited by Robox
Posted

Jeg er rimelig sikker på at et mongoose eksos annlegg til rs turbo koster mindre en mongoose til cosworth,

 

og i mine øyne verdt hver krone :)

Posted
Jeg er rimelig sikker på at et mongoose eksos annlegg til rs turbo koster mindre en mongoose til cosworth,

 

og i mine øyne verdt hver krone :)

 

trodde det var cosworth eg, men har sikkert lest feil... hehe :lol:

Men det er verd det for det :P

Guest Hovden Racing
Posted

er nok ikke 1" per 100hk men.. får ikke ut mer enn 300hk av en bil med 3" da..?

Posted

hehe skulle da likt å sett eksos anlegget til v.s motor. måtte jo hatt grise høye fjører da..hehe

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Posted

et 3" anlegg har 50% større areal en et 2.5" anlegg så det sier seg selv at eksosmengden du kan peise ut blir BETRAKTELIG større med den halve tommen økning..

 

tror du ikke forskjellen er så stor, så regn ut selv. pi ganger r^2 er areal...

Posted

orginalt rst-eksos er på 2.25 ".....

 

3" anbefalles på rst når du bikker over 200+ ponnikrefter....

Cosworth!

Posted
Jeg er rimelig sikker på at et mongoose eksos annlegg til rs turbo koster mindre en mongoose til cosworth,

 

og i mine øyne verdt hver krone :)

 

mulighet for og skaffe pris på det? :rolleyes:

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted

er ikke dette litt utnfor topic???

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...