fiesta_xr2i Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 (edited) er det noen som kan si meg hvor stort ekos anlegg det må være for å få rett mot-trykk til turbo ? å hvor mange potter det bør være ???? Edited July 12, 2005 by fiesta_xr2i 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
RS 1000 Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 fiesta_xr2i said: er det noen som kan si meg hvor stort ekos anlegg det må være for å få rett mot-trykk til turbo ? å hvor mange potter det bør være ????<{POST_SNAPBACK}> Rett mottrykk er 0 mottrykk. Antall potter må du velge utifra ønsket lydnivå. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
rscosworth Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 turboen og manifoilen gir alt det mottrykket motoren din kan ønske seg.
Guest Hovden Racing Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 Fix deg enten hjemmesveist 3" med en lyddemper, eller kjøpe deg Mongoose 3"/4". hehe.....
rscosworth Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 enig med hovden jeg. cash ut det et mongoose eller blueflame koster deg.
Guest viko Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 rscosworth said: enig med hovden jeg. cash ut det et mongoose eller blueflame koster deg.<{POST_SNAPBACK}> Kjøp deg mongoose du, tror det er det beste.Prøvde scorpion på gøy en dag, bytte lånte med en kompis, og da sank ladetrykket med 0.3, og lada bare 1bar, og da hadde eg 1.3bar med mongoose...Så mitt råd, kjøp deg MONGOOSE. www.rs-motorsport.no = 5900kr og verd hver krone...
clinton Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny. 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
Guest Hovden Racing Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 clinton said: er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.<{POST_SNAPBACK}> Sikkert bra det viss det ikke er noen gnistfangere eller annet faenskap inni der
clinton Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 Hovden Racing said: clinton said: er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.<{POST_SNAPBACK}> Sikkert bra det viss det ikke er noen gnistfangere eller annet faenskap inni der<{POST_SNAPBACK}> vertfall så jeg kan se går det strakt rør fra turboen til den potten helt bakerst jeg har satt på 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
Robox Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 clinton said: Hovden Racing said: clinton said: er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.<{POST_SNAPBACK}> Sikkert bra det viss det ikke er noen gnistfangere eller annet faenskap inni der<{POST_SNAPBACK}> vertfall så jeg kan se går det strakt rør fra turboen til den potten helt bakerst jeg har satt på<{POST_SNAPBACK}>stemmer det.. 2,5" raka rør til den bakre lyddemperen... hvis du bytter ut den bakerste potta med en lyddemper du kan se rett igjennom får du et godt effektanlegg til en moderat trimmet motor... eneste som bremser eksosen i det originale anlegget er potta.. neste steg er jo 3" raka rør..
clinton Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 Robox said: clinton said: Hovden Racing said: clinton said: er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.<{POST_SNAPBACK}> Sikkert bra det viss det ikke er noen gnistfangere eller annet faenskap inni der<{POST_SNAPBACK}> vertfall så jeg kan se går det strakt rør fra turboen til den potten helt bakerst jeg har satt på<{POST_SNAPBACK}>stemmer det.. 2,5" raka rør til den bakre lyddemperen... hvis du bytter ut den bakerste potta med en lyddemper du kan se rett igjennom får du et godt effektanlegg til en moderat trimmet motor... eneste som bremser eksosen i det originale anlegget er potta.. neste steg er jo 3" raka rør.. <{POST_SNAPBACK}> 3" er vel egentilg ikke nødveding på rs turboen er det?2.5" holder vel ett godt stukke over 200hk gjør det ikke? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
Robox Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 (edited) clinton said: Robox said: clinton said: Hovden Racing said: clinton said: er det 2.5" orginalt på rs turbo? målte vertfall mitt til det.har vel ikke noe for seg og bytte det da? har kuttet av bakbotten og tatt på ny.<{POST_SNAPBACK}> Sikkert bra det viss det ikke er noen gnistfangere eller annet faenskap inni der<{POST_SNAPBACK}> vertfall så jeg kan se går det strakt rør fra turboen til den potten helt bakerst jeg har satt på<{POST_SNAPBACK}>stemmer det.. 2,5" raka rør til den bakre lyddemperen... hvis du bytter ut den bakerste potta med en lyddemper du kan se rett igjennom får du et godt effektanlegg til en moderat trimmet motor... eneste som bremser eksosen i det originale anlegget er potta.. neste steg er jo 3" raka rør.. <{POST_SNAPBACK}> 3" er vel egentilg ikke nødveding på rs turboen er det?2.5" holder vel ett godt stukke over 200hk gjør det ikke?<{POST_SNAPBACK}> 2,5" moderat trimmet motor som jeg skrev over... hvis du ser på endel engelske sider anbefales det å bytte til 3" hvis du skal noe over 200... uansett er det bedre med for stort enn for lite anlegg på turbobiler... Edited July 13, 2005 by Robox
Syvers Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 Jeg er rimelig sikker på at et mongoose eksos annlegg til rs turbo koster mindre en mongoose til cosworth, og i mine øyne verdt hver krone
Guest viko Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 Syvers said: Jeg er rimelig sikker på at et mongoose eksos annlegg til rs turbo koster mindre en mongoose til cosworth, og i mine øyne verdt hver krone <{POST_SNAPBACK}> trodde det var cosworth eg, men har sikkert lest feil... hehe Men det er verd det for det
Guest Hovden Racing Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 er nok ikke 1" per 100hk men.. får ikke ut mer enn 300hk av en bil med 3" da..?
ford-racing Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 hehe skulle da likt å sett eksos anlegget til v.s motor. måtte jo hatt grise høye fjører da..hehe "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
rscosworth Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 et 3" anlegg har 50% større areal en et 2.5" anlegg så det sier seg selv at eksosmengden du kan peise ut blir BETRAKTELIG større med den halve tommen økning.. tror du ikke forskjellen er så stor, så regn ut selv. pi ganger r^2 er areal...
OleK Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 orginalt rst-eksos er på 2.25 "..... 3" anbefalles på rst når du bikker over 200+ ponnikrefter.... Cosworth!
clinton Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 Syvers said: Jeg er rimelig sikker på at et mongoose eksos annlegg til rs turbo koster mindre en mongoose til cosworth, og i mine øyne verdt hver krone <{POST_SNAPBACK}> mulighet for og skaffe pris på det? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
fiesta_xr2i Posted July 18, 2005 Author Posted July 18, 2005 er ikke dette litt utnfor topic??? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
clinton Posted July 18, 2005 Posted July 18, 2005 Syvers said: 5000 kr <{POST_SNAPBACK}> hmm.sikkert helt topp 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now