capri1600gt Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 Hei, noen som kan beskrive forskjellen mellom originalforinger og polyurethaneforinger (gule feks) til bakstillinga på 4x4 cosworth? Tenker på de fire som holder bærearmene til bærebrua. Er ikke standard cosworthforinger her litt forsterket i forhold til vanlige? 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
rs-racing Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 De orginale foringene som sitter på cosworth har et form for lager i, og koster 1000,- pr stk, kontra 100 pr stk til vanlig sierra.Så for min del blei det poly-foringer til ca 400 for alle 4 fra kollevold... 05`Mondeo tdci 02`Focus Escort RSTurbo S2 Sierra Cosworth 4*4 x Sierra Cosworth 4*4
Leo Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 Polyuretanforinger er også mye enklere å montere da de er to-delte, så du slipper å presse dem inn. Spesiellt i broene bak vil jeg anbefale Polyrace, Polysport blir trolig mykere enn standard cossie foringer, da cossie-foringene har mindre vandring enn i standard Sierra. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
capri1600gt Posted July 14, 2005 Author Posted July 14, 2005 De orginale foringene som sitter på cosworth har et form for lager i, og koster 1000,- pr stk, kontra 100 pr stk til vanlig sierra.Så for min del blei det poly-foringer til ca 400 for alle 4 fra kollevold...<{POST_SNAPBACK}>Men hvordan oppfører de seg i forhold til originalforingene? Jeg har polyforinger (gule "myke") i en xr4x4, men synes det virker som det beveger seg litt vel mye.. 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
capri1600gt Posted July 14, 2005 Author Posted July 14, 2005 Polyuretanforinger er også mye enklere å montere da de er to-delte, så du slipper å presse dem inn. Spesiellt i broene bak vil jeg anbefale Polyrace, Polysport blir trolig mykere enn standard cossie foringer, da cossie-foringene har mindre vandring enn i standard Sierra.<{POST_SNAPBACK}>Monteringen blåser jeg i, hovedsaken er hvordan det virker. Kjører nå med gule foringer type polysport (xr4x4) og synes det virker som de er litt for myke. Har du prøvd polyrace kontra originale cosworthforinger? Eller andre kontra original cosworth?Hva mener du med at cosworthforingene har mindre vandring enn andre sierra (Opp/ned, att/fram, sidelengs eller vridning)? 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
Leo Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 Jeg hadde standard cossie bakstilling, foringene var utslitte men hadde begrenset vandring. De originale 2wd broforingene har ytterhylse så vandringa begrenses noe i forhold til vanlige Sierra foringer. Derfor tror jeg at Polysport vandrer mer enn gode cossie foringer, som ikke bruker ytterforinger. Polyrace har heller ikke utvendige foringer, men er stivere, derfor tror jeg de vandrer mindre enn standard cossie foringer.Altså, vanlige Sierra-foringer har kun gummi fra innerhylsa og ut mot broene, cossie-foringer har ytterhylsel. Poly-x har ikke ytterforinger, derfor tror jeg du må opp på Polyrace for å få noe som er stivere enn standard cossie-foringer som har ytterhylse som begrenser vandringa. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest badboy Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 jeg tror at problemet ikke er at det er for mykt, men at det blir for stivt bak. bilen blir nervøs bak. kan da virke som at man kjører akebrett
rscosworth Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 hvorfor i alle dager vil du at noe annet en dempere og fjøre skal ta seg av nettopp demping og fjæring?
capri1600gt Posted August 9, 2005 Author Posted August 9, 2005 hvorfor i alle dager vil du at noe annet en dempere og fjøre skal ta seg av nettopp demping og fjæring?<{POST_SNAPBACK}>Det er derfor jeg har spurt om hvordan disse foringene er i forhold til hverandre.. Mistenker foringene bak for å flexe litt og dermed "stjele" litt av jobben til fjærene og å gi sporing på slitt vei.. 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
Guest JvhCossie Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Ta med en foring til et lokalt mek.verksted evt maskinlinje på VGS. få dem til å lage nye foringer i nylon.... Dette er trolig noe av det stiveste man kan få tak i som likevel kan presses nedi... Neste steg må vel være uniballs....
Guest Ford Gnomen Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Eller dreie foringer i alu. eller stål.
rscosworth Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 lage foringer i stål ville ikke jeg gjordt... skal noe gi etter er det bedre at foringa går en at stålet den nye foringa di er laga av skal spise seg gjennom noe...
Guest zr50sl Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 gå for poly race ihvertfall i bakstillinga... kommer til å gå til anskaffelse av det ganske snart.. kjører med poly sport i forstillinga... ikke no spesielt stivere enn nye org foringer men dem forblir stiv,gir ikke etter...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now