Jump to content

vanskelig å gire når det er kaldt


Recommended Posts

Posted

Når det er nedimot null må jeg dobbelkløtsje, mellomgasse og lirke når jeg girer før bilen blir varm.

Er det hjelp i å bytte til syntetisk gearolje? Er det eventuelt noe helt annet som kan være i veien?

Er det forresten mye pes å bytte gearolje? Det virker iallefall ikke som om det er meningen å gjøre det ofte for det finnes ingen tappeplugg

Posted

Må ha en presse eller megasprøyte finner ikke helt det riktige ord :oops:

Åpner påfyllinghullet, og kjører på med olje til det renner ut.

Posted

hvordan får man ut den gamle usyntetiske oljen først?

Posted

Er det meningen å bytte girolje? Kassa bruker jo ikke olja eller svetter ut.

Skal du bytte må en suge olja ut gjennom samme hull.

Det gjør en med det tidligere omtalte væskeapparatet :lol:

Hvis ikke må kassen ned, og legges på siden.

Posted

T2 kassa på bilen min må etterfylles en gang for året, og da får jeg på femten-tjue pump med en pumpekanne. Har brukt biltema gear olje som lukter råttne egg. Tror ikke den er av beste kvalitet i kulden.

Tror du oljen vil ut med en sugepumpe beregnet på motoroljeskift?

Posted

Nå brukes jo disse konstruksjonene på overtid. Er jo ikke ment for mer enn 10år/100K km..... Snill mot kassa du.

Girolje river godt i nesen og er seige greier på huden,men er det syntet og mineral forskjelligheter? Trodde girolje til en viss grad var girolje jeg?

Merker selv at stikka sitter værre i kulden enn sommern. Pleier å bedre seg etter hvertsom varmen og km baller på seg.

 

Her er apparatet jeg har masa om.

36-1898_l.jpg

Oljesuger hetern. Ut er ut og Inn er inn. Denne funker. Utprøvd.

Hvordan pumpe du har vet jeg ikke, men rørdimensjonen og lengden har jo litt å si.

Posted

160k/33 år er kanskje litt på overtid for en Ford

Har fått tak i noe castrol manual smx synthetic transmission fluid. Den er litt for tynn 75w/85, ikke 80 som det skal være

Tror jeg gambler på at det går bra, gidder ikke å kjøre bilen som om det skulle være en traktor :twisted:

Posted
Det virker iallefall ikke som om det er meningen å gjøre det ofte for det finnes ingen tappeplugg

 

Tappepluggen er den lange bolten som stikker ut i bak-kant på kassa, men uten verktøy får man ikke ut alt oljen.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted
160k/33 år er kanskje litt på overtid for en Ford

Har fått tak i noe castrol manual smx synthetic transmission fluid. Den er litt for tynn 75w/85, ikke 80 som det skal være

Tror jeg gambler på at det går bra, gidder ikke å kjøre bilen som om det skulle være en traktor :twisted:

 

På Castrolsmøretabell er Sierra82- oppført med SMX-S som de fleste nye Forder går nok bra.

 

En Ford blir aldri gammel med rette eier..

Posted

"rocket" kassa i 82 sierra er vel ikke helt high tech den heller

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...