Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Etter jeg skiftet olje lekker det olje fra bunnpluggen. Bunnpluggen går bare rundt og rundt når jeg strammer den, sikkert gjengene som er dårlige.

Jeg tenkte bruke hamp og pasta for å tette, men da må jeg ta ut pluggen og all den nye oljen renner ut. Skulle hatt en skrue i samme dimensjon til å putte inn mens jeg tar hamp og pasta på bunnpluggen.

Noen som vet dimensjonen på bunnpluggen til Mondeo Mk4 2008?

Edited by kje
Posted

Tapp av oljen i en bøtte, så kan du bruke den på nytt. Få tak i en plugg som er hakket større og gjeng opp. Ville ikke ha brukt noe på gjengene der, bedre å gå opp en dim

• Like 1
Posted (edited)
45 minutes ago, grcossie said:

Tapp av oljen i en bøtte, så kan du bruke den på nytt. Få tak i en plugg som er hakket større og gjeng opp. Ville ikke ha brukt noe på gjengene der, bedre å gå opp en dim

Ja det var lurt. 👍

Vet du dimensjonen på bunnpluggen? Er det M14?

Den ligner denne:

Screenshot_20250423-203723_SamsungInternet.thumb.jpg.f59d34df3c83384ee306c9deed2a55f9.jpg

Edited by kje
Posted
4 minutter siden, skrev kje:

Det er nok en standar dim plugg, pleier å være bunnpanna som har dårlige gjenger og må borres opp

Posted
26 minutes ago, grcossie said:

Det ser ut til at du kan bruke ja

Biltema har flere sett med ulik dimensjon. Hvor kan man sjekke dimensjonen på bunnpluggen? Finnes det sprengskisser med dimensjoner?

Posted
45 minutter siden, skrev kje:

Biltema har flere sett med ulik dimensjon. Hvor kan man sjekke dimensjonen på bunnpluggen? Finnes det sprengskisser med dimensjoner?

Skru den ut og mål den