kje Posted Wednesday at 11:02 AM Posted Wednesday at 11:02 AM (edited) Etter jeg skiftet olje lekker det olje fra bunnpluggen. Bunnpluggen går bare rundt og rundt når jeg strammer den, sikkert gjengene som er dårlige. Jeg tenkte bruke hamp og pasta for å tette, men da må jeg ta ut pluggen og all den nye oljen renner ut. Skulle hatt en skrue i samme dimensjon til å putte inn mens jeg tar hamp og pasta på bunnpluggen. Noen som vet dimensjonen på bunnpluggen til Mondeo Mk4 2008? Edited Wednesday at 11:13 AM by kje
grcossie Posted Wednesday at 05:52 PM Posted Wednesday at 05:52 PM Tapp av oljen i en bøtte, så kan du bruke den på nytt. Få tak i en plugg som er hakket større og gjeng opp. Ville ikke ha brukt noe på gjengene der, bedre å gå opp en dim 1
kje Posted Wednesday at 06:35 PM Author Posted Wednesday at 06:35 PM (edited) 45 minutes ago, grcossie said: Tapp av oljen i en bøtte, så kan du bruke den på nytt. Få tak i en plugg som er hakket større og gjeng opp. Ville ikke ha brukt noe på gjengene der, bedre å gå opp en dim Ja det var lurt. 👍 Vet du dimensjonen på bunnpluggen? Er det M14? Den ligner denne: Edited Wednesday at 06:38 PM by kje
grcossie Posted Wednesday at 06:47 PM Posted Wednesday at 06:47 PM Husker ikke helt i farten, men kan nok stemme. De fleste verksteder har sett med over dim plugger
kje Posted Wednesday at 07:35 PM Author Posted Wednesday at 07:35 PM 46 minutes ago, grcossie said: Husker ikke helt i farten, men kan nok stemme. De fleste verksteder har sett med over dim plugger Er det denne jeg skal ha? https://www.bildeler.no/tappeplugg-bunnpanne/v/90986/ford/mondeo/2008/mondeo-iv-turnier-stasjonsvogn/diesel/2-0-130hk/aj66709?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwn6LABhBSEiwAsNJrjnkYpqoVVPauByY2oMtXt5cMskYCZFXx1wLbq_72V3SgTg1mS0Gp4xoCmY8QAvD_BwE
grcossie Posted Wednesday at 07:40 PM Posted Wednesday at 07:40 PM 4 minutter siden, skrev kje: Er det denne jeg skal ha? https://www.bildeler.no/tappeplugg-bunnpanne/v/90986/ford/mondeo/2008/mondeo-iv-turnier-stasjonsvogn/diesel/2-0-130hk/aj66709?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwn6LABhBSEiwAsNJrjnkYpqoVVPauByY2oMtXt5cMskYCZFXx1wLbq_72V3SgTg1mS0Gp4xoCmY8QAvD_BwE Det er nok en standar dim plugg, pleier å være bunnpanna som har dårlige gjenger og må borres opp
kje Posted Wednesday at 07:48 PM Author Posted Wednesday at 07:48 PM 6 minutes ago, grcossie said: Det er nok en standar dim plugg, pleier å være bunnpanna som har dårlige gjenger og må borres opp Ok. Er det Omgjengingssett oljeplugg, M15 x 1,5 mm fra Biltema som er tingen? https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/oljefilterverktoy/omgjengingssett-oljeplugg-m15-x-15-mm-2000051257
kje Posted Wednesday at 08:33 PM Author Posted Wednesday at 08:33 PM 26 minutes ago, grcossie said: Det ser ut til at du kan bruke ja Biltema har flere sett med ulik dimensjon. Hvor kan man sjekke dimensjonen på bunnpluggen? Finnes det sprengskisser med dimensjoner?
grcossie Posted Wednesday at 09:19 PM Posted Wednesday at 09:19 PM 45 minutter siden, skrev kje: Biltema har flere sett med ulik dimensjon. Hvor kan man sjekke dimensjonen på bunnpluggen? Finnes det sprengskisser med dimensjoner? Skru den ut og mål den
Recommended Posts